Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

papier epson 3880

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • papier epson 3880

    Ik ben op zoek naar het ultieme papier voor de epson 3880. 99% Zwart-wit afdrukken.
    Calumet geprobeerd en niet slecht maar ik wil beter voor de betere foto's aan de muur.
    Ik heb veel gods gelezen over Harman, weet er iemand of dat ergens in België verkrijgbaar is?
    Ik zoek een mat en een baryt-achtig glanzend papier.
    Andere suggesties welkom, mag wat duurder zijn want enkel voor de betere foto's te gebruiken.

    Alvast bedankt.

    Kurt

  • #2
    Re: papier epson 3880

    Ik werk, of werkte op Harman Bartyta Glossy, en ik ben daar zeer tevreden over.
    Wij, dus met een aantal fotografen kochten dat gemeenschappelijk aan in the UK.
    Maar mocht je is een paar testen willen doen, kan ik je nog wat A3+ bezorgen .


    Met vriendelijke groeten, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: papier epson 3880

      Ilford Galerie gold fibre silk geeft mooie resultaten en ook de Canson Baryta (mijn lievelingspapier).
      Canson is te verkrijgen bij Grobet in Antwerpen. Ilford vind je zowat overal.
      Canson heeft mooie papieren zoals de Canson Infinity (zoals de Baryta maar iets warmer) BFK, een mat warmkleurig papier, RAG, volledig mat, enkele aquarelleachtige papieren. de meeste Cansons (behalve de Baryta en de goedkopere glossy en satin) zijn zonder optische witmakers, zuiver katoen dus.

      Als je echt mat papier wil en prijs geen rol speelt is er het Epson Velvet papier. Dit is wel niet in alle maten verkrijgbaar. Het zijn speciale maten.


      Als Antwerpen niet te ver voor u is, stap eens binnen bij Grobet, er hangt een boek aan de stand van Canson met een voorbeeld van al de Cansonpapieren (opgelet, met de 3800 krijg je een iets mindere glans als in dat boek).
      Als je dan toch in Antwerpen bent stap dan ook eens binnen bij Calumet, zij hebben een 4-tal baryteachtige papieren van Brilliant. Er hangt ook een voorbeeldboekje.

      Als je die uitstap eens maakt weet je niet meer wat te kiezen. Brilliant heeft een proefpakket met van elk type 2 bladen. Canson kan je in kleine verpakkingen (10bladen) kopen om te proberen.

      Veel printplezier

      Comment

      Working...
      X