Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens op Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens op Nikon D70

    Als newbie stel ik waarschijnlijk vragen die hier al herhaaldelijk aan bod gekomen zijn. Alvast mijn excuses daarvoor.

    Ik zal me een Nikon D70 aanschaffen, maar twijfel nog met welke lens.

    Koop ik de kit met een nikon lens 18 - 70 (ong 1450 euro)
    of body + Nikon lens 28 - 200 (1688 euro)
    of body + Nikon lens 28 - 300 (nog extra 100 of 120 euro)

    Ik zou het liefst maar 1 lens meenemen en hou ervan een deftige zoom bij met te hebben. Maar is een startwaarde van 28 (x 1,5) niet te hoog, m.a.w. kan ik hier nog vlot landschappen en gebouwen, .. mee fotograferen?

    Is een lens tot 300 (x 1,5) niet te zwaar, m.a.w. akn ik daarme nog nog vlot uit de hand fotograferen, wordt het scherpstellen niet trager, is de lichtgevoeligheid nog oké?

    Of kies ik toch beter voor een Tamron-lens?
    Vergeet ik nog op andere zaken te letten?

  • #2
    Hey,
    Na lang twijfelen heb ik vorige week zaterdag mijn D70 met de 18-70 aangekocht.
    In een vorig leven werkte ik met een F80 en een Tamron 28-200.
    Het verschil tussen het Nikkor objectief en het Tamron objectief is toch wel opmerkelijk vooral in snelheid is de 18-70 echt prachtig.
    Laat mij toe effe een persoonlijk oordeel te geven, ik koop enkel nog Nikkor objectieven, deze werken mijn mening feilloos. Dit kon ik zeker niet zeggen van de Tamron en de Vivitar die ik vroeger had.
    KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
    http://www.photopat.be

    Comment


    • #3
      Ik zelf kocht de D70 met kitlens 18-80, en heb het teleprobleem opgelost door een nikon 28-200 te kopen. De overlapping in brandpuntafstanden zie ik als een voordeel om minder te moeten wisselen en minder stof in de camera te hebben. Beide objectieven zijn prachtig zowel qua design (sluiten mooi aan op de camera) als kwaliteit (scherp en bijna geruisloos) als qua gewicht (heel licht vooral de 28-200). Ik zou zeggen dat het volstaat met de nikon 28-200 maar voor gebouwen heb je wel wat meer breedhoek nodig !
      Succes !

      Comment

      Working...
      X