Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14 en model, je moet het maar kunnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 14 en model, je moet het maar kunnen

    Ik werk meestal met oudere modellen , welja oudere. Onlangs kon ik met Romy werken een 14 jarig model en in opdracht.
    (shoot altijd in aanwezigheid van de ouders of voogd)

    Persoonlijk denk ik dat Romy heel wat in petto heeft als model.....maar dat laat ik aan jullie over.

    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

    Of Romy nu talent zou hebben of niet laat ik buiten beschouwing. Daarvoor wil ik "andere" foto's zien.

    Persoonlijk zie ik modellen van die leeftijd liever natureller. Ik weet ook uit ervaring dat dit soort beelden met deze vorm van MU haar portfolio niet gaan dienen om opdrachten te krijgen als tienermodel, en da's wat jammer.

    Is de foto technisch in orde : Absoluut. Mooi licht, verzorgde compositie en zeer degelijke nabewerking zonder te overdrijven.
    Maar dat zijn we ondertussen van jou wel gewoon...

    En nu volgende keer een meisje van 14 op de foto zetten als een meisje van 14 Dat gaat een veel beter beeld geven over de "echte" kwaliteiten van het model in spe en dus uiteindelijk interessanter voor beider portfolio...

    Grz. Peter
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #3
      Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
      Of Romy nu talent zou hebben of niet laat ik buiten beschouwing. Daarvoor wil ik "andere" foto's zien.

      Persoonlijk zie ik modellen van die leeftijd liever natureller. Ik weet ook uit ervaring dat dit soort beelden met deze vorm van MU haar portfolio niet gaan dienen om opdrachten te krijgen als tienermodel, en da's wat jammer.

      Is de foto technisch in orde : Absoluut. Mooi licht, verzorgde compositie en zeer degelijke nabewerking zonder te overdrijven.
      Maar dat zijn we ondertussen van jou wel gewoon...

      En nu volgende keer een meisje van 14 op de foto zetten als een meisje van 14 Dat gaat een veel beter beeld geven over de "echte" kwaliteiten van het model in spe en dus uiteindelijk interessanter voor beider portfolio...


      Grz. Peter
      TXS Peter, Ik kan je volgen maar zoals ik reeds zei was dit in opdracht en dan kan je als fotograaf maar beter de styliste en opdrachtgever volgen. Waarmee ik niet wil zeggen dat we dan geen invloed kunnen uitoefenen op het gegeven.

      En inderdaad mocht het voor mijn eigen portfolio zijn dan was het ook meer "op leeftijd" en daar volg ik je volledig.

      Groet Steve alias Flash
      Last edited by flashsplash; 12 november 2013, 22:23.
      Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

      Comment


      • #4
        Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

        Ik werk soms ook met jongere modellen vanaf +- 12 jaar zo als het om fashion gaat. En ik vind het best kunnen zolang de ouders er geen probleem mee hebben natuurlijk en je je beperkt tot fatsoen. Het zijn en blijven kinderen natuurlijk.
        Maar dat wil niet zeggen dat somigen al zeer goed op foto pakken op jonge leeftijd.

        De grote firmas zitten al te scouten trouwens op die leeftijden ook. Veelal worden ze ingezet voor het presenteren van jongerenkledij natuurlijk en dan is het goed als ze al een beetje leren model te zijn, wat poses kennen en gewoon worden aan de lens.

        Anyway, terug naar jou werk....

        Foto is best goed, toch merk ik een beetje onscherpte in de haren, dat is jammer.
        Persoonlijk had ik ze ook iets meer links ingekaderd (mss kan je nog een stukken croppen)

        Comment


        • #5
          Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

          goeie opname.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            ......
            Anyway, terug naar jou werk....

            Foto is best goed, toch merk ik een beetje onscherpte in de haren, dat is jammer.
            Persoonlijk had ik ze ook iets meer links ingekaderd (mss kan je nog een stukken croppen)
            TXS Xafke, ik zal straks een uitsnede plaatsen van de originele opname dan kan je haren nog eens bekijken. De opname was op 5.6 en de ogen zijn steeds mijn focus. De haren staan wild en ja die zullen op bepaalde plaatsen (achter-voor) wel wat onscherpte vertonen. Ik werk vrij graag met een F5.6 voor portret......

            Kadrage, ja daar heb een punt. Dat was misschien beter.....ga ik eens bekijken (staat nu me middenpunt ogen op ongeveer 1/3).
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

              Technisch is dit wel in orde, maar ik heb problemen met de combinatie kleding/makeup en het jeugdige karakter van het model. Het contrast in die combinatie is in mijn ogen iets te groot zodanig zelfs dat het potsierlijk wordt.

              Ik blijf het een vreemde keuze vinden van de ouders.

              Comment


              • #8
                Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

                Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
                ... ik heb problemen met de combinatie kleding/makeup en het jeugdige karakter van het model....
                tja...kijk eens op de scholen.
                de "kinderen'" zien er tegenwoordig gewoon veel "eerder" volwassener uit.
                en doen tegenwoordig dingen op die leeftijd, waar wij vroeger (op die leeftijd) nog nooit van hadden gehoord.
                grt,bouk.
                Last edited by bouk; 13 november 2013, 08:40.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  tja...kijk eens op de scholen.
                  de "kinderen'" zien er tegenwoordig gewoon veel "eerder" volwassener uit.
                  en doen tegenwoordig dingen op die leeftijd, waar wij vroeger (op die leeftijd) nog nooit van hadden gehoord.
                  grt,bouk.
                  TXS Bouk, daar haal je een goed punt aan en volg ik je volledig .
                  Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                  Comment


                  • #10
                    Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

                    Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
                    Technisch is dit wel in orde, maar ik heb problemen met de combinatie kleding/makeup en het jeugdige karakter van het model. Het contrast in die combinatie is in mijn ogen iets te groot zodanig zelfs dat het potsierlijk wordt.

                    Ik blijf het een vreemde keuze vinden van de ouders.
                    TXS Johan, Moet je me even uitleggen wat het probleem dan juist is.
                    Het is nu eenmaal een Gotiek stijl voor Boothouse.
                    Het is geen keuze van de ouders, wel van de opdrachtgever met de volle toestemming van de ouders, trouwens ik zie in de verste verte niet het probleem maar zou het toch wel graag vernemen wat er storend is. Glamour is nu eenmaal dit soort opnames.. En uiteindelijk is dit er maar eentje uit een hele reeks die werd gebruikt voor Halloween en Boothouse.

                    Romy hing reeds aan de muren van de C&A sinds een paar jaar, dus modellen werk heeft ze wel al eerder gedaan.

                    Ik zal er straks nog eentje plaatsen uit de reeks, ben eens benieuwd wat je visie is. En ik apprecieer die hoor..

                    Mocht ik de leeftijd hebben weggelaten wat zou dan de opinie zijn geweest ?

                    Groeten, en bedankt vor je eerlijke opinie.
                    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                    Comment


                    • #11
                      Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

                      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht

                      Mocht ik de leeftijd hebben weggelaten wat zou dan de opinie zijn geweest ?
                      Ik vind deze reeks prima werk. Met of zonder het vermelden van de leeftijd.

                      Had je de leeftijd niet vermeld, had er niemand bezwaar tegen gehad, alhoewel je wel ziet dat ze nog geen "jongvolwassene" is. De meesten zouden dan de afbeelding objectief beoordelen. Van zodra je er andere zaken gaat bij vertellen (bvb in dit geval de leeftijd), word de objectiviteit beinvloed door emoties en denk je niet meer " helder" .

                      Comment


                      • #12
                        Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

                        Nog altijd het meisje haar eigen keuze. Vind de foto prima in zoverre ik hier kan over oordelen
                        - Photography made me look at things differently -

                        Comment


                        • #13
                          Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

                          Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                          TXS Johan, Moet je me even uitleggen wat het probleem dan juist is.
                          Wel ik vind het ganse samenspel van sfeer, type kleding en zware makeup te overweldigend voor dit zeer jong model. Steek ze in minder "pikante" kleding met zachtere makeup en je hebt een harmonieus geheel.

                          Overigens zie je vrij goed, ondanks de vermelding, dat dit een zeer jong model is dus die vermelding heeft mij beoordeling niet in die mate beïnvloed. Is Boothouse een merk voor jongeren ofzo? Want ik ken het niet.

                          Toegegeven, de jeugdigheid in je nieuwe post (headshot) stoort me wel minder.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

                            En daar hebben wij als volwassenen een hele grote rol bij gespeeld. We creëren minivolwassenen, extra consumenten. Ik heb hier enorm veel moeite mee.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 14 en model, je moet het maar kunnen

                              Oorspronkelijk geplaatst door JohanVonC Bekijk bericht
                              Wel ik vind het ganse samenspel van sfeer, type kleding en zware makeup te overweldigend voor dit zeer jong model. Steek ze in minder "pikante" kleding met zachtere makeup en je hebt een harmonieus geheel.

                              Overigens zie je vrij goed, ondanks de vermelding, dat dit een zeer jong model is dus die vermelding heeft mij beoordeling niet in die mate beïnvloed. Is Boothouse een merk voor jongeren ofzo? Want ik ken het niet.

                              Toegegeven, de jeugdigheid in je nieuwe post (headshot) stoort me wel minder.
                              TXS Johan voor de toelichting. Ik kan je redenering volgen maar ben het deels eens.

                              Pikante kleding, hmmm dat vind ik helemaal niet een rok tot aan de voeten..... Ik denk dat ik hier al heel wat anders heb gezien.
                              De make-up, tja is nu eenmaal deel van het Vamp gedoe rond Halloween. En dat was ook de insteek van de shoot.

                              Groet
                              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                              Comment

                              Working...
                              X