Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoek fisheye met 37mm thread.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoek fisheye met 37mm thread.

    hallo, ik zoek een fisheye voor een camera met 37mm thread, kan iemand me verder helpen om in belgië een winkel te vinden die dat verkoopt of gewoon wat meer informatie over producten.

    Dankje vriendelijk, arno
    emerica,-foundation-team: tribute

    herm, romero, spankdog, duffel, reynolds, kirchart,...

  • #2
    Je bedoelt een converter?

    Dan weet ik er 1, maar die heeft 52 mm draad, is met een verloopring 37-52 wel aan te sluiten. Zie:

    www.soligor.de artikel no.65055

    Comment


    • #3
      thanks
      emerica,-foundation-team: tribute

      herm, romero, spankdog, duffel, reynolds, kirchart,...

      Comment


      • #4
        Hey Telekees, heb jij zo'n lens? Want dat voorbeeldje op de site is maar een postzegel groot en zegt me dus niks over de kwaliteit!?

        http://www.raynox.co.jp/english/dcr/dcrfe180pro/dcrfe180proindexeg.htm
        Raynox heeft ook zo'n voorzet-fish maar dat merk is niet zo geweldig van kwaliteit, de prijzen zijn dan weer geweldig natuurlijk

        Comment


        • #5
          ik zou graag eentje van kenko hebben... goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar je vindt die nergens in belgië
          emerica,-foundation-team: tribute

          herm, romero, spankdog, duffel, reynolds, kirchart,...

          Comment


          • #6
            Kenko is misschien goed van prijs, maar volgens mij maken die eerder lenzen geschikt voor video-camera's en dus heb ik zo m'n twijfels over de kwaliteit van die lenzen

            Correct me if I'm wrong!

            Comment


            • #7
              Sony heeft een reeks conversie lenzen met 37mm schoefdraad in zijn gamma zitten.
              Ik denk hierbij aan de vcl-hg0737x en de vcl-mhg07a (komt met verloopring, alle foto's moeten in macro mode genomen worden als deze lens op mijn camera staat), ze hebben ook nog een goedkope uitvoering van die lenzen (vcl-0637h, vcl-es06a, VCL-SW04) maar daar kan ik geen oordeel over vellen.

              De VCL-SW04 heeft een 37mm draad en een vergrotingsfactor van 0,45 het hangt een beetje van de resolutie van de kamera af maar als die hoog is zou ik me beperken tot de HG/MHG reeks (en dus beperkt zitten tot x0,7).

              De eerste paar getallen in sony vcl codes duid de vergrotingsfactor aan het tweede paar de schroef diameter (hoewel de laatste jaren ze blijkbaar meer lenzen met een stel verloopringen in hun gamma opgenomen hebben die deze aanduiding dus missen)

              Google op de type nummers en vraag pagina's uit belgië op om winkels te vinden.
              Mavica CD200 VCL-HG2037X VCL-MHG07A

              Comment

              Working...
              X