Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro laag bij de grond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro laag bij de grond

    Hebben jullie tips om laag bij de grond te kunnen fotograferen? Het Manfrotto statief dat ik nu heb kan niet kantelen of omgekeerd worden en ik ga geen ander statief kopen :-/ blijkbaar zouden 'beanbags' een oplossing kunnen zijn, maar zijn hiervoor kant-en-klare oplossingen of moet hier wat creatief zijn (kersenpitkussen bv.)

    Alvast bedankt voor de tips!

  • #2
    Re: Macro laag bij de grond

    Meestal kun je je statiefkop aan de onderkant van de statiefzuil monteren. Kamera staat dan wel onderste boven maar dat maakt niet uit denk ik.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Macro laag bij de grond

      Voor de doe-het-zelver: knip een pijp van een oude jeans, naai aan één kant dicht, maak een sluiting (bv met een knop & knoopsgat) aan de andere kant en vul bv met isomobolletjes of rijst.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Macro laag bij de grond

        Kersenpitkussen is ook goed, maar niet als het een halve maan-vorm heeft.

        Rijst en bonen zouden ook kunnen gaan schimmelen, maar daar heb ik nog niks van gemerkt.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Macro laag bij de grond

          Voor een lichte camera met een lichte lens kan je een "Gorillapod" gebruiken, daarmee krijg je de camera heel dicht bij de grond.
          Die werkt prima met mijn 700D en de kitlens (het is wel een Chinees alternatief voor de duurdere Gorillapod, de echte zal waarschijnlijk wel steviger in elkaar zitten).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Macro laag bij de grond

            Ik ben niet zeker of ik de statiefkop aan de onderkant kan monteren :-/ moet ik straks is nakijken

            Een Gorillapod 'slr' had ik ook al aan gedacht, maar kost wel iets :-(

            Bij de Aldi liggen grote kersenpitkussens voor 8€, dus zal dat misschien eerst is proberen

            Comment


            • #7
              Re: Macro laag bij de grond


              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Macro laag bij de grond

                Wat voor Manfrotto statief heb je dan? Bij mijn Manfrotto 190CLB (=budget-statief) kan ik de middenzuil eruit halen en m'n balhoofd monteren zonder middenzuil. Dan de poten tot horizontaal uitklappen en je komt tot vlak boven de grond...
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Macro laag bij de grond

                  Bobb, ik gebruik een kersenpit kussen in een plastiek zak, en dat werkt prima!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Macro laag bij de grond

                    Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
                    Bobb, ik gebruik een kersenpit kussen in een plastiek zak, en dat werkt prima!
                    Ga ik asap proberen ;-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Macro laag bij de grond

                      Na wat testen blijkt de beste oplossing om de middenzuil omgekeerd te plaatsen met de camera ondersteboven. Bedankt voor de tips!

                      Comment

                      Working...
                      X