Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printer

    Is onderstaande een wat deftige printer.
    Het is voornamelijk om office print (facturen etc,...)
    En tussendoor eens een foto.

    EMBLEMATA.BE
    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

  • #2
    Re: Printer

    office printer zeker ok, heb hem nu een week of 3 a 4.
    foto nog niet getest, kleurinkine zitten alle 3 in 1patroon.
    nen occasionele foto zal normaal geen probleem zijn
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Printer

      Normaalgezien hebben kleurfotoprinters 6-11 verschillende kleuren, deze heeft er slechts 3 en zal dus geen foto's kunnen drukken zoals een normale fotoprinter dat kan. Een A4 fotoprinter is zeer betaalbaar en zeker de moeite waard specifiek voor foto's, deze zijn wel niet geschikt voor office zaken, want je zou je blauw betalen aan inkt.

      Comment


      • #4
        Re: Printer

        Goh, het gaat me eerder om office daar ik veelal facturen moet printen en scannen.
        Dus foto's printen is echt geen prioriteit. En dat zou dan zo eens ééntje zijn want de foto's van onze opdrachten printen we uiteraard professioneel.
        EMBLEMATA.BE
        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

        Comment


        • #5
          Re: Printer

          In principe is een all-in-one met 5 patronen (1x pigmentzwart voor tekst, fotozwart + magenta + cyaan + geel voor foto's en afbeeldingen) zeer capabel om mooie foto's af te drukken zonder enige korrel en met hoge contrast. Printers met maar 4 kleuren zullen foto's echter niet contrastrijk kunnen afdrukken (vanwege ontbreken van die noodzakelijke fotozwart). Door de huidige miniscule druppelgroottes van 1-1,5 pl voor cyaan en magenta kan men tegenwoordig zonder de vroegere noodzakelijke licht of fotocyaan en licht of fotomagenta (vandaar de 6-kleurenprinters met de zogenaamde CcMmYk-printmethode) meer dan uitstekende foto's produceren zonder enige korrel en met vloeiende gradaties.

          Men kan met een goede officeprinters met 5 patronen zeer zeker goede foto's afdrukken. Met 4 patronen kom je echter in de problemen (tenzij met een truuk, waarbij de matte pigmentzwartpositie wordt voorzien van een patroon met fotozwart en je afdrukt in de stand matte papier, terwijl je in de printer gewoon glanzend fotopapier plaatst). De reden is dat met 4-kleurenprinters foto's afgedrukt worden op glanzend fotopapier ZONDER zwart: het zwart wordt gesimuleerd door cyaan en magenta en geel over elkaar heen te leggen tot iets dat heel donker is, maar niet echt zwart, vandaar het verlies aan contrast, nodig om goed foto's te verkrijgen. De inkt uit de pigmentzwartpatroon (gebruikt voor tekstafdrukken die watervast moet zijn en dat het laserkwaliteit nadert) is namelijk ongeschikt voor fotopapier, omdat de inkt niet goed pakt (kan eraf blisteren) en dof is op glanzend fotopapier. Canon was de eerste printerfabrikant die dit probleem onder ogen zag en als eerste een extra fotozwart introduceerde in haar printers, die bekend stonden als Contrast Plus (dankzij die extra fotozwart). Vanaf toen kan je met een Canonprinter (en ook HP en Epson printers met 5 patronen) zeer goede foto-afdrukken maken.
          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Printer

            Wat zou dan een meer dan aanvaardbare (office) printer zijn? Ik denk dat ik in het Canon rangen mag blijven zoeken?
            EMBLEMATA.BE
            http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

            Comment


            • #7
              Re: Printer

              Kijk eens naar deze; Canon PIXMA MG5350. Ikzelf heb het oudere broertje de 5250 en ben daar zeer tevreden van. Is ook een al-in-one, heeft 5 inktpatronen en de kwaliteit van de foto's vind ik meer dan behoorlijk.
              Grt,
              Jean-Pierre

              Comment


              • #8
                Re: Printer

                Canon pixma ip7250 doet het goed bij mij.

                Comment


                • #9
                  Re: Printer

                  Dank aan allen voor de interessante reacties!
                  EMBLEMATA.BE
                  http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                  Comment

                  Working...
                  X