Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42 naar Canon EOS adapter voor 5DII ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • M42 naar Canon EOS adapter voor 5DII ?

    Hallo,

    Een collegafotograaf tipte mij over de mogelijkheid om een schroefdraadmount naar Eos adapter te kopen zodat ik ook oudere lenzen kan gebruiken.
    Er bestaan adapters met chip dewelke een scherpstellingssignaal doorgeeft en ook adapters zonder deze chip.
    Maar deze blijken niet te werken met een 5DII, wel tot en met een 5DI .
    Waarom kunnen deze niet worden gebruikt op een 5DII en geldt dat zeker ook voor de adapters zonder chip?
    Excuus als er reeds een topic bestaat, dan heb ik de search niet goed gebruikt.

    grz,
    Loes

  • #2
    Re: M42 naar Canon EOS adapter voor 5DII ?

    Op de 5D II met chip: weet ik niet.
    Op de 5D II zonder chip: werkt zonder enige twijfel.

    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: M42 naar Canon EOS adapter voor 5DII ?

      Bedankt DPaul,
      Er blijkt idd verschil te zitten in fabrikant maar niemand kan zeggen welke nou wel of niet werken.
      Ik zal idd die zonder chip nemen.

      Grz!!!

      Comment


      • #4
        Re: M42 naar Canon EOS adapter voor 5DII ?

        Kijk eens bij Photodiox, deze (klik) zou wel werken op een 5DII.
        Om heel zeker te zijn zou ik toch eerst een mailtje sturen.
        Dan is er nog een Japanse firma, maar ik vind die niet terug, die ook goede adapters maakt maar die zijn verschrikkelijk duur.
        Mocht ik die site terug vinden dan post ik die hier wel.
        Of om het simpeler te houden, neem eens een kijkje bij Fotoshop Aalten.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: M42 naar Canon EOS adapter voor 5DII ?

          Loesje, iets voor u. (Klik)
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: M42 naar Canon EOS adapter voor 5DII ?

            Het gaat hier niet om passing van een lens op een camera , maar om het werken van de focuschip....

            Comment


            • #7
              Re: M42 naar Canon EOS adapter voor 5DII ?

              Ja, de vraag was idd ivm de focuschip, als ik er toch voor zou opteren, dan liefst voor een werkende.
              Maar alle info is welkom hoor, we zijn nooit te oud om bij te leren.
              Dus bedankt voor alle reacties!

              Grz;
              Loes

              Comment


              • #8
                Re: M42 naar Canon EOS adapter voor 5DII ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                Het gaat hier niet om passing van een lens op een camera , maar om het werken van de focuschip....
                Daar had ik al op geantwoord in de eerste link in post #4. Fotodiox maakt wel degelijk een adapter die werkt met de 5DII.
                Kees, U weet even goed als ik dat niet alle oude MF lenzen op een 5D, 5DII en 5DIII kunnen gebruikt worden, deze informatie wou ik aan Loesje meegeven zodat ze haar spiegel niet om zeep helpt.
                Trouwens die oudere website over de 5D en M42 lenzen is onlangs bijgewerkt.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X