Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onscherpe macrofoto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • onscherpe macrofoto

    Ik heb net een nieuwe camera: Panasonic Lumix FZ200. Ik ben hem aan het uitproberen en heb daarbij waarschijnlijk een instelling gewijzigd waardoor de camera ingezoomd niet meer op macroniveau scherp stelt.
    Ik fotografeer op de automatische stand, dus daar ligt het niet aan.
    Ontzettend balen en ik wil natuurlijk graag weer terug naar de fabrieksinstellingen.
    Kent iemand deze camera en weet jij of weet je waar dit aan kan liggen?
    Of hoe ik alles kan resetten zodat ik weer de oude instellingen heb?
    Please help me want ik kan zo geen mooie ingezoomde macro-foto's maken (ook niet op automaat dus...)
    DAnk alvast en groetjes Renée

  • #2
    Re: onscherpte bij macro foto bij automatische stand

    Oorspronkelijk geplaatst door Renée Veel
    Ik heb net een nieuwe camera: Panasonic Lumix FZ200. Ik ben hem aan het uitproberen en heb daarbij waarschijnlijk een instelling gewijzigd waardoor de camera ingezoomd niet meer op macroniveau scherp stelt.
    Ik fotografeer op de automatische stand, dus daar ligt het niet aan.
    Ontzettend balen en ik wil natuurlijk graag weer terug naar de fabrieksinstellingen.
    Kent iemand deze camera en weet jij of weet je waar dit aan kan liggen?
    Of hoe ik alles kan resetten zodat ik weer de oude instellingen heb?
    Please help me want ik kan zo geen mooie ingezoomde macro-foto's maken (ook niet op automaat dus...)
    HIER kan je de Handleiding downloaden.

    Op verschillende pagina's staat vermeld hoe kan je de fabriekinstellingen terugzetten. Met de PDF-lezer zoek naar fabriekinstellingen.
    Succes

    Comment


    • #3
      Re: onscherpe macrofoto

      Vind je waarschijnlijk in je handleiding terug, en ik zou die zelfs downloaden, maar het antwoord wordt hier gegeven:

      Beste,
      Activeer de camera,klap het schermpje open.
      Druk om menu/set knop.
      Op scherm zie je 3 iconen,ga naar icoon-sleuteltje (onderste )
      Duw rechts op WB om in dit menu te komen.
      Op pagina 6 zie je RESETTEN staan,duw opnieuw op WB.
      Dan zie je Opname instellingen resetten.
      Select Ja.

      Groetjes.
      Helpt dit?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: onscherpe macrofoto

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        ... Helpt dit?
        Dat zou altijd moeten helpen.

        Als ik goed gelezen heb op bladzijde 34, is de minimum scherpstelafstand 30 cm. Als je dichterbij het onderwerp gaat zal het toestel niet kunnen focussen.
        Als dit de oorzaak is, zal een reset niet nodig zijn.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: onscherpe macrofoto

          Moderator Note: Dubbelposten is bij BelgiumDigital niet toegelaten. Ik heb je topic uit Software overgebracht naar Camera's, samengevoegd met de topic die in Camera's begonnen was, en de dubbele beginpost verwijderd.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: onscherpe macrofoto

            Prachtig toestelleke voor macrofotografie; dan heb je wel de 'macrotools' nodig
            Die kan je vinden 'optional accessoires' http://www.dpreview.com/reviews/pana...umix-dmc-fz200

            Comment

            Working...
            X