Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Girls just want to have fun

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Girls just want to have fun

    Wel ja fun.....

    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

  • #2
    Re: Girls just want to have fun

    Als fotograaf zou je voor zo'n plaat geen kinderen voor moeten / mogen gebruiken. Just my 2 cents.

    Comment


    • #3
      Re: Girls just want to have fun

      Ja, Flash, ben dan misschien (ook) oubollig, maar heb het hier ook wat moeilijk mee eigenlijk. Ik had al opgemerkt precies dat dit vrij jonge modellen leken te zijn (en lees nu in je andere topic dat dat klopt). De reeks kan me deze keer niet bekoren ook al is het technisch zeker in orde.
      Ik vind het ook wat 'eng' dat ouders hiervoor toestemming geven.

      Niettemin hebben je modellen wel expressie
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Girls just want to have fun

        Monica en Nena,

        Laat me toch even de insteek van deze opnames meegeven.

        Deze opnames maken deel uit van een opdracht in het teken van Halloween en speciale kledij. Dus kan je deze plaatjes best in deze optiek bekijken.

        Er is helemaal geen bloot of iets dat in die richting wijst.

        De modellen en ik zeg wel degelijk modellen zijn 14 en 20 en hebben al heel wat werk achter de rug.

        Het woord "gebruiken" is wel heel zwaar, want niemand werd gebruikt. In tegendeel, de set bestond uit de fotograaf (ikke), een make-up artieste,styliste,coiffeur,behind de scene assistente en twee ouders...... Iedereen had een geweldige dag met pizza en tiramisou onder de lunch (in de studio). De modellen waren in de wolken met de shoot .

        Dus ik vraag me af wat jullie zo de indruk geeft dat er iemand is gebruikt ? Dat zou ik nu wel eens willen weten. Versta me niet verkeerd he, ik luister naar jullie opinie maar zie niet in wat er nu verkeerd is. Plaats de opnames wel in het juiste kader he....

        Een baby in een wasmand proppen tegen of met haar of zijn wil , peuters die janken en tegen hun zin op de set staan hoe plaatsen jullie dat, behalve dat het resultaat een teder plaatje is. Bij mijn shoot had ik twee dood gelukkige modellen die heel veel plezier aan de halloween shoot beleven. Een dag vol vreugde en plezier... vraag het maar eens aan de modellen.. (als je me een PBke overmaakt geef ik hun namen wel, dan kan je zelf checken wat ik schrijf) maar de foto is ruwer/fantasie (wat halloween is).

        Ik denk dat het enige verschil hier de uitstraling is van de opname en omdat ik de leeftijd van een van de modellen heb vermeld.

        Allez ik kijk al uit naar jullie uitleg waarom je dit "gebruiken" vind.

        Kijk anders even op deze link , waar de gehele shoot op staat. Misschien dat het dan wat duidelijker wordt. http://flashsplash.smugmug.com/Recen...shionHalloween
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #5
          Re: Girls just want to have fun

          Shoot for Miss Fashion 2014 Liesbeth Bruneel with Models Stefanie Ballet & Romy Meiresonne (Miss & Young Miss Fashion 2014)

          heel goed.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Girls just want to have fun

            Ik kan daar heel kort en duidelijk over zijn Flash: een baby in een mandje (er wordt niet gepropt, maar uiterst zorgvuldig en geduldig gepositioneerd, maar dat terzijde) kan niet jouw cup of tea zijn, dat mag. Maar er worden geen suggesties gewekt dat de baby in een SM-spel is terecht gekomen, wat hier duidelijk WEL het geval is.
            Dominant, onderdanig, SM houding, Kettingen. Ik als kinderfotograaf zeg NEE tegen dit soort opdrachten. Ik vind het pervers en ziek om hier een 14 jarig meisje voor te gebruiken. Misschien moet ik zelfs stellen misbruiken, aangezien het een feit is dat kinderen van 14 nog geen gevolgen kunnen overzien. Daar zijn ze psychologisch nog niet toe in staat. Dat de ouders hier toestemming voor hebben gegeven, of dat dit een officiële opdracht was zou mij als fotograaf een biet zijn. Ik ben naast fotograaf ook mens, vrouw en moeder, en vanuit die gedachte zeg ik heel hard NEEN. Laat volwassen modellen dit werk maar doen. Dit meisje zal overigens heel lastig van dit stigma af komen en ik vraag me af of ze daardoor nog wel kans maakt op de standaard commerciële opdrachten in de toekomst. Nogmaals...zij ziet alleen dat ze er mooi uit ziet en begrijpt de consequenties niet. Again...just my 2 cents

            Comment


            • #7
              Re: Girls just want to have fun

              Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
              Ik kan daar heel kort en duidelijk over zijn Flash: een baby in een mandje (er wordt niet gepropt, maar uiterst zorgvuldig en geduldig gepositioneerd, maar dat terzijde) kan niet jouw cup of tea zijn, dat mag. Maar er worden geen suggesties gewekt dat de baby in een SM-spel is terecht gekomen, wat hier duidelijk WEL het geval is.
              Dominant, onderdanig, SM houding, Kettingen. Ik als kinderfotograaf zeg NEE tegen dit soort opdrachten. Ik vind het pervers en ziek om hier een 14 jarig meisje voor te gebruiken. Misschien moet ik zelfs stellen misbruiken, aangezien het een feit is dat kinderen van 14 nog geen gevolgen kunnen overzien. Daar zijn ze psychologisch nog niet toe in staat. Dat de ouders hier toestemming voor hebben gegeven, of dat dit een officiële opdracht was zou mij als fotograaf een biet zijn. Ik ben naast fotograaf ook mens, vrouw en moeder, en vanuit die gedachte zeg ik heel hard NEEN. Laat volwassen modellen dit werk maar doen. Dit meisje zal overigens heel lastig van dit stigma af komen en ik vraag me af of ze daardoor nog wel kans maakt op de standaard commerciële opdrachten in de toekomst. Nogmaals...zij ziet alleen dat ze er mooi uit ziet en begrijpt de consequenties niet. Again...just my 2 cents
              Monica,
              Op je teen getrapt ?
              Heb je wel eens naar de link gekeken met alle opnames en het thema .....? Ik denk het niet....Zou ik toch maar eens doen
              Trouwens het modell op de grond is 20...

              Dit heeft niets met SM te maken.... dat is wat jij ziet. Je ziet zaken die er niet zijn.

              Ik zal jouw beschuldigingen maar laten voor wat ze zijn, het was waarschijnlijk in een opwelling......

              Allez kunnen we deze discussie nu sluiten , en mochten we elkaar ooit eens tegen komen dan praten we het wel bij.
              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

              Comment


              • #8
                Re: Girls just want to have fun

                Moderator Note: Gelieve enkel commentaar te geven op de foto. Dank u.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Girls just want to have fun

                  Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                  Monica,
                  Op je teen getrapt ?
                  Heb je wel eens naar de link gekeken met alle opnames en het thema .....? Ik denk het niet....Zou ik toch maar eens doen
                  Trouwens het modell op de grond is 20...

                  Dit heeft niets met SM te maken.... dat is wat jij ziet. Je ziet zaken die er niet zijn.

                  Ik zal jouw beschuldigingen maar laten voor wat ze zijn, het was waarschijnlijk in een opwelling......

                  Allez kunnen we deze discussie nu sluiten , en mochten we elkaar ooit eens tegen komen dan praten we het wel bij.
                  De vergelijking met SM verbeeld ik mij maar?
                  Jouw foto heeft dus niets weg van deze foto's?


                  Ik ben altijd tegen fotografie geweest waar kinderen als volwassenen worden neergezet en fotografen daar gretig op in gaan. Daar heb ik hier al de nodige discussies over gevoerd en dat zal ik blijven doen. Dit meisje heeft GEEN idee waar mensen deze foto mee associëren en kan op haar leeftijd niet overzien wat voor gevolgen zo'n foto kan hebben (in dit machtige socialmedia tijdperk) en dat vind ik een kwalijke zaak.

                  Mocht je het allemaal maar onzin vinden, dan raad ik je het boek "het puberende brein" aan. Het is namelijk een medisch en wetenschappelijk feit dat pubers nog geen volledig ontwikkeld brein hebben en dingen niet goed kunnen overzien. http://www.dokterdokter.nl/gezondhei...n-pubers-werkt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Girls just want to have fun

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Moderator Note: Gelieve enkel commentaar te geven op de foto. Dank u.
                    Dat doe ik ook, ik reageer op de set-up, sfeer van de foto en de gekozen modellen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Girls just want to have fun

                      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                      Er is helemaal geen bloot of iets dat in die richting wijst.
                      Omdat het niet bloot is, is het ok. Vind ik wel een rare statement hoor.
                      Ik heb het ook moeilijk hoor met het kettinggedoe, het onderdanig 'moeten' zijn aan, het geketend op de grond. Ik associeer daarom niet direct met SM, maar het strookt toch niet met wat de gedachtenwereld van aan 14-jarige is?

                      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                      Een baby in een wasmand proppen tegen of met haar of zijn wil , peuters die janken en tegen hun zin op de set staan hoe plaatsen jullie dat
                      Daar zijn wij natuurlijk ook tegen Maar vind het wel bij het haar gegrepen om het werk wat we zelf (graag) doen te gaan benoemen als zijnde : dat we baby's in wasmanden proppen tegen hun zin en peuters laten wenen en tegen hun zin op de set staan. Ik denk dat zowel Moon als mezelf geen kinderen tegen hun zin gaan fotograferen.
                      Ik zie het verband ook niet zo goed feitelijk.

                      Ik ben op je reeks gaan kijken. en deze dan? Komaan Flash, ga nu niet zeggen dat we dingen zien die we niet hoeven te zien...

                      Niettemin zijn die foto's technisch in orde en heel veel zorg aan besteed qua setting, mua, fotografie en nabewerking, maar je zult me ook niet van mijn standpunt kunnen afbrengen dat ik dit maar niks vind.

                      Ik ben even op de FB-pagina van Romy gaan kijken. Wat een mooi naturel kind, toch wel wat anders dan het beeld dat hier van haar wordt neer gezet.

                      Nu ja, als het dit is wat men wilde en als de ouders dit ok vinden, dan hebben wij niet veel te zeggen eh

                      Even goeie vrienden hoor, ik vind je een heel goed fotograaf, maar deze.. neen dank u.
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Girls just want to have fun

                        Nena,
                        Bedankt voor je visie en ik apprecieer die.
                        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Girls just want to have fun

                          Knappe foto, flash! Zoals de rest van je reeks. Het is dan lesbische SM of zo..want het zijn twee meisjes. En wat doet die maan dan op een sm set? die ketting is ook niet al te strak gespannen en die vrouw beneden lijkt het precies niet erg te vinden...ze heeft zo te zien ook geen pijn. Zijn ze aan't acteren misschien? Enfin zeg
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Girls just want to have fun

                            Knappe foto van deze meiden . Mooie en goede belichting . Ze poseren ook prima in deze enscenering !
                            De maan is wat kleintjes en de wolken onnatuurlijk en beetje vierkant

                            Comment


                            • #15
                              Re: Girls just want to have fun

                              Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                              Knappe foto van deze meiden . Mooie en goede belichting . Ze poseren ook prima in deze enscenering !
                              De maan is wat kleintjes en de wolken onnatuurlijk en beetje vierkant
                              Bedankt Thierry, aan de maan en wolken kon gewerkt worden....ik had de bedoeling het wat vreemd te maken. Nu je het zegt , trekt het ook mijn aandacht. Misschien moet ik dat eens herdoen.....
                              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                              Comment

                              Working...
                              X