Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera

    Heey allemaal

    Ik ben opzoek naar een nieuwe camera.

    Momenteel heb ik een canon 500 D met standaard lens 18-55mm, ik heb een 70-300 mm lens en een 18-200 mm lens.
    Deze camera heb ik al vanaf dat hij op de markt was.

    Ik zoek een goede camera voor dieren te fotograferen van de kleinste insecten tot de grootste zoogdieren.

    Schaf ik mij hiervoor een nieuwe camera aan of gewoon enkele nieuwe lenzen?

    Jammer genoeg heb ik geen fotografie gestudeerd en ken ik weinig van instellingen en van de camera en zijn toebehoren.
    Ik ben wel van plan dit te gaan doen in avondschool/volwassen onderwijs.

    Ik hoop dat iemand hier mij wat kan helpen.

    hier vind je ook enkele foto's van mijzelf: http://staystronglifegoeson.deviantart.com/

  • #2
    Re: nieuwe camera

    Een andere body zal hier niets helpen...
    Macrolens voor insecten: Sigma 150mm/180mm (afhankelijk van budget)
    Voor dieren heb je al de 70-300, als die te kort is voor grote zoogdieren (wat voor dieren bedoel je precies?), moet je gaan naar een 500mm f/4 (of 5.6 Sigma, die niet duur is). Een 400mm 5.6 zal geen enorm verschil maken met een 300mm dat dit het verschil zal maken met veel te kort tot perfect.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Een andere body zal hier niets helpen...
      Macrolens voor insecten: Sigma 150mm/180mm (afhankelijk van budget)
      Voor dieren heb je al de 70-300, als die te kort is voor grote zoogdieren (wat voor dieren bedoel je precies?), moet je gaan naar een 500mm f/4 (of 5.6 Sigma, die niet duur is). Een 400mm 5.6 zal geen enorm verschil maken met een 300mm dat dit het verschil zal maken met veel te kort tot perfect.
      Dankjewel voor de reactie
      Voor de macro lens sigma 150mm/180mm zal ik eens rond horen.
      Wat is hier nu het verschil tussen tussen de 150 en 180? qua budget maakt het niet uit dus neem ik best de 150 of de 180?

      De 500mm f/4 heeft wel een redelijk dure prijs tegenover de 5.6 sigma dus ik zal het momenteel met de 70-300 doen die ik heb liggen.

      Alvast bedankt voor je reactie =D
      Last edited by staystrong; 11 november 2013, 13:35.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera

        Zoals steeds is een body ondergeschikt aan de optiek, alleen kost optiek behoorlijk veel
        centjes om een goede kwaliteit te behalen. Een compromis dringt zich op .....

        Nu is een degelijke basiskennis onmisbaar, niet alleen om goede beelden te maken,
        neen ze zal je ook helpen om juiste keuzes te maken. Of je daar nu voor naar de school
        moet betwijfel ik nog hoor. Het digitale geeft daar mogelijkheden om zonder kosten
        te experimenteren met je basisinstellingen.

        Wat eventueel een mogelijkheid is, beperkt in kosten, maar veel mm in lensbereik
        is de aankoop van een bridge met superzoom. Je moet daar je DSLR niet voor verkopen
        maar voor een 400 Euro heb je een toestel met lens der bij ! OK dit zal ook een compromis zijn, maar niet echt een aanslag op je portemonnaie !

        Met vriendelijke groeten, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera

          Misschien is de Sony RX10 wel iets voor jou. Heeft een hele goede lens met een enorm zoombereik en macro modus.
          Als je natuurlijk Sony wilt overwegen
          Hopelijk vind je wat je zoekt.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe camera

            Oorspronkelijk geplaatst door OptimumAxe Bekijk bericht
            Misschien is de Sony RX10 wel iets voor jou. Heeft een hele goede lens met een enorm zoombereik en macro modus.
            Als je natuurlijk Sony wilt overwegen
            Hopelijk vind je wat je zoekt.
            AFAIK is de camera nog niet beschikbaar en ze zal een slordige €1300 kosten ... voor sommigen net geen maandloon .. en voor iemand die zelf zegt dat hij (voorlopig) niet veel fotografische kennis heeft een nogal steil advies IMHO ... afgaande op een andere draad misschien een Sony HX300?

            Comment

            Working...
            X