Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veldweg + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veldweg + update




    UP - standaard USM bij verkleining


    Last edited by y-cam; 10 november 2013, 22:20.
    Niet geschoten is altijd mis ...

    Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

  • #2
    Re: Veldweg

    Ik denk dat je hier een beetje zondigt tegen iets waar ik ook héél sterk in ben.....oververscherpen.
    Ook ietsje overgesatureerd volgens mijn mening (gras contrasteerd nogal fel met het lichte van de lucht), maar een anders heel mooie hoor.
    Vooral de compo die ons zigzaggend doorheen de foto naar de einder brengt.
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Veldweg

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Ik denk dat je hier een beetje zondigt tegen iets waar ik ook héél sterk in ben.....oververscherpen.
      Ook ietsje overgesatureerd volgens mijn mening (gras contrasteerd nogal fel met het lichte van de lucht), maar een anders heel mooie hoor.
      Vooral de compo die ons zigzaggend doorheen de foto naar de einder brengt.
      Groetjes
      Ik denk precies hetzelfde.
      Je zou kunnen overwegen om nog een stuk van de lucht af te snijden. Je blik wordt dan nog meer naar de boom gedwongen.
      Groeten,
      Johan
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Veldweg

        Zeer mooie plaat, maar ik heb wel hetzelfde gevoel als mijn voorgangers.

        Comment


        • #5
          Re: Veldweg

          Bedankt al voor de reacties, mannen.

          Jullie hebben gelijk in verband met de verscherping ... Mijn nieuwe toestel heeft geen AA-filter en dus moet (mag) ik veel minder verscherpen dan bij mijn DSLR (waarmee ik in raw schiet terwijl ik met mijn nieuwe toestelletje gewoon in jpeg schiet). Ik heb een update geplaatst (lichte usm bij het verkleinen).
          Niet geschoten is altijd mis ...

          Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

          Comment


          • #6
            Re: Veldweg

            Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
            Bedankt al voor de reacties, mannen.

            Jullie hebben gelijk in verband met de verscherping ... Mijn nieuwe toestel heeft geen AA-filter en dus moet (mag) ik veel minder verscherpen dan bij mijn DSLR (waarmee ik in raw schiet terwijl ik met mijn nieuwe toestelletje gewoon in jpeg schiet). Ik heb een update geplaatst (lichte usm bij het verkleinen).
            Ik ken dat probleem
            Compo is tof.
            Update is beter.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Veldweg

              Knappe compositie. Het licht vind ik jammer genoeg wat te hard. Misschien op een ander tijdstip eens terugkeren?

              Comment


              • #8
                Re: Veldweg

                De tweede lijkt mij de betere.

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Veldweg

                  Deze is ook erg mooi qua kleuren en beeldopbouw. Ik ben fan
                  FLICKR PHOTOSTREAM
                  Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veldweg

                    Geef mij maar de update. Dat over verscherpen zie ik op meerdere foto's op het forum. Krijg zelf ook soms de opmerking dat het niet scherp genoeg is. Moeilijk te passen om net goed te zitten per foto.
                    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veldweg

                      Mooie compo.
                      Ik heb voor mezelf het geel een stukje minder licht gegeven en dan komt het gras er naar mijn gedacht beter uit.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment

                      Working...
                      X