Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Auto reis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Auto reis

    Beste

    ik ben van plan om volgende route te doen volgende zomer

    Route:

    Brugge - Thun (zwitserland)
    Thun - Varenna (Italië)
    Varenna - La spezia (Italië)
    La Spezia - Annecy (Frankrijk)
    Annecy - Brugge

    Bezoeken:

    Thun: Thun, Spiez, Bern, Kasteel Oberhofen

    Varenna: Varenna, Lecco, Menaggio, Bellagio

    La Spezia: Cinque terre (5 dorpjes), Portofino, Portovenere, Tellaro, Lerici

    Annecy: Annecy + Lac D'annecy

    Termijn: 14 a 15 nachten

    Vervoer: auto

    Wat vinden jullie van deze route? en wat mag er niet gemist worden of moet er anders?

    Hoe is Portofino en portovenere het best te bereiken? of zijn er treinen van la spezia naar Portofino en Portovenere?

    en hoe zit het met Tellaro en Lerici que bereikbaarheid omdat ik hier niet zoveel over vindt.

    Op de meeste plaatsen blijven we 4 nachten, behalve in Annecy.

    alvast bedankt voor de info en hulp
    Last edited by svanma; 10 november 2013, 16:18.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Auto reis

    Niet veel ervaringen??
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

    Comment


    • #3
      Re: Auto reis

      Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
      Niet veel ervaringen??
      Er zijn ervaringen genoeg denk ik, maar hoeveel keer ga je die reis(route) nog wijzigen ??
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Auto reis

        Niet, dit is de definitieve er kan een bezienswaardigheid bij komen of wegvallen maar dit is het...
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: Auto reis

          Hoi,

          kan je wat vertellen over Lerici, Portofino en Portovenere.

          Lerici kan je per auto makkelijk bereiken en is een aanrader om te verblijven. Wij hadden steeds hotel Florida, is uitstekend, zal je geen spijt van hebben. Parking voor de auto en geen last van parkeerkaarten en dergelijke. Vanuit Lerici kan je makkelijk Portovenere bereiken, per boot, dit is een prachtige verbinding. Met de auto naar Portovenere zou ik persoonlijk niet doen. En vanuit Portovenere kan je weer per boot naar Cinque Terre, moet je zeker een aantal keren doen, zal je nooit spijt van krijgen. Ook de wandeling en treinverbinding tussen de 5 stadjes is de moeite. Doe ook de autoroute eens aan de 'bovenkant', zodat je alles vanuit de hoogte kan bekijken. Geeft direct een ander zicht op het geheel en is fotografisch meer dan de moeite.

          Portofino per auto is andere koek. Zou ik niet doen, je gaat veel tijd en geld aan parkeren verliezen. Wij logeerden in het dorp Santa Margherita Ligure, vanwaaruit je makkelijk per boot naar Portofino kan. Je vaart dan door de haven van Portofino, waar boten liggen, om U tegen te zeggen. Portofino heb je in één gevulde dag gezien, maar is zeer mooi, moet je doen.

          Laat me weten wat je ervan vond, laat me enkele foto's, na je retour, ik vind het een prachtstreek, waar je zeker ooit nog terug zal gaan, zoals ik, volgend jaar.

          Alvast veel plezier.

          Eugène.
          BD1766BE

          Comment


          • #6
            Re: Auto reis

            Bedankt voor je reactie, we gaan op een camping staan in Levanto.

            foto's zullen er ongetwijfeld komen dan .

            de periode voor deze reis zou dit goed zijn in September? omdat ik beetje bang ben dat het weer in zwitserland en Italie niet meer je dat zal zijn?

            ook zou ik graag te weten komen als je vanuit Levanto (onze campingplaats), portofino en portovenere makkelijk kunnen bereiken? omdat ik hier niet veel over terug vindt. bv zijn er boten vanuit levanto naar portofino en portovenere?

            alvast bedankt voor de verdere info

            Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
            Hoi,

            kan je wat vertellen over Lerici, Portofino en Portovenere.

            Lerici kan je per auto makkelijk bereiken en is een aanrader om te verblijven. Wij hadden steeds hotel Florida, is uitstekend, zal je geen spijt van hebben. Parking voor de auto en geen last van parkeerkaarten en dergelijke. Vanuit Lerici kan je makkelijk Portovenere bereiken, per boot, dit is een prachtige verbinding. Met de auto naar Portovenere zou ik persoonlijk niet doen. En vanuit Portovenere kan je weer per boot naar Cinque Terre, moet je zeker een aantal keren doen, zal je nooit spijt van krijgen. Ook de wandeling en treinverbinding tussen de 5 stadjes is de moeite. Doe ook de autoroute eens aan de 'bovenkant', zodat je alles vanuit de hoogte kan bekijken. Geeft direct een ander zicht op het geheel en is fotografisch meer dan de moeite.

            Portofino per auto is andere koek. Zou ik niet doen, je gaat veel tijd en geld aan parkeren verliezen. Wij logeerden in het dorp Santa Margherita Ligure, vanwaaruit je makkelijk per boot naar Portofino kan. Je vaart dan door de haven van Portofino, waar boten liggen, om U tegen te zeggen. Portofino heb je in één gevulde dag gezien, maar is zeer mooi, moet je doen.

            Laat me weten wat je ervan vond, laat me enkele foto's, na je retour, ik vind het een prachtstreek, waar je zeker ooit nog terug zal gaan, zoals ik, volgend jaar.

            Alvast veel plezier.

            Eugène.
            Last edited by svanma; 14 november 2013, 19:31.
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment

            Working...
            X