Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk toestel voor autosport kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk toestel voor autosport kopen ?

    Hello,

    Ik overweeg om een digitaal toestel te kopen die ik vooral wil gebruiken om auto's op circuit te fotograferen. Hiervoor heb ik waarschijnlijk een sterke zoom nodig.
    Ik hou ook van modelbouw, dus ik zou het ook gebruiken om bijv. een diorama van dichtbij te fotograferen.


    Ik zie echter door het bos de bomen niet. Wat moet ik nu kopen ? Ik ben geïnteresseerd in de Sony DSC f828. Is wel nogal prijzig !

    Vinden jullie dit een gepast toestel of zijn er betere alternatieven, die misschien zelfs goedkoper zijn ?

    Bedankt op voorhand,

    Rufie.

  • #2
    Ik heb eens gekeken op www.vergelijk.be en pixmania.be komt blijkbaar als goedkoopste.

    http://www.pixmania.com/be/nl/33081/art/sony/cyber_shot_dsc_f828.html?srcid=256

    Is dit een goede prijs of zit er dan nog de helft niet in (batterijen, lader, geheugenkaartjes...)?

    Comment


    • #3
      Originally posted by rufie
      Ik heb eens gekeken op www.vergelijk.be en pixmania.be komt blijkbaar als goedkoopste.

      http://www.pixmania.com/be/nl/33081/art/sony/cyber_shot_dsc_f828.html?srcid=256

      Is dit een goede prijs of zit er dan nog de helft niet in (batterijen, lader, geheugenkaartjes...)?

      Beste is een Canon 1 mkII, met een 100-400 L is, maar dat kost je een fortuin.
      De Sony is een goede camera, voor of je met een 200mm toekomt , dat weet ik niet, dat zul je zelf moeten uitmaken, maar zo ja, dan is de 828 een toppie!!

      Comment


      • #4
        200 is wat krap zeker ?

        Verdient de Nikon D70 dan voorkeur ? Dan kan ik achteraf nog een grote zoomlens kopen, met een beetje geluk misschien tweedehands ?

        Ik dacht eigenlijk aan Sony omdat die Zeiss lens me wel aanspreekt.

        Comment


        • #5
          Originally posted by rufie
          200 is wat krap zeker ?

          Verdient de Nikon D70 dan voorkeur ? Dan kan ik achteraf nog een grote zoomlens kopen, met een beetje geluk misschien tweedehands ?

          Ik dacht eigenlijk aan Sony omdat die Zeiss lens me wel aanspreekt.
          Tja, 200mm is krap voor kleine dingen verweg. autos op een circuit valt daarentegen wel mee denk ik, maar hangt weer af af de afstand.
          De Zeiss lens is goed, lichsterk, maar blijft een 7xzoom compromis .
          Een dslr kan je meer mee, maar kost je het x voudige. reken maar eens uit wat iets of wat d70 kit met 2 lenzen je gaat kosten, minimaal 2x zoveel als de 828, wil je goede lenzen, dan reken je maar x3 tot x4.

          Comment


          • #6
            Beter alternatieven zijn er zeker, goedkopere ?
            Je kiest hier een soort van fotografie dat erg veel verlangt van de gebruikte apparatuur.
            Om je terdege uit te rusten voor deze tak van de fotografie moet je een budget voorzien van
            minmaal 6000 Euro, en dan ga nog moeten zien wat je neemt en wat je laat liggen.

            Wat ik als onmisbaar zie zijn zeker een DSLR dus een reflex en daarop een zeer goede lens
            je kan alles eventueel tweedehands vinden met wat zoeken maar voorzie dan toch nog een 3000 Euro
            om te hebben wat nodig is. Zoals daar zijn , opslag in voldoende mate, batterijen in extra
            het aller belangrijkste is je optiek, gaat ook langer mee dan een digitale body.

            Indien je van 0 start is er de mogelijkheid van een volledige keuze, start je met optiek reeds in je bezit
            dan weegt dit gewoonlijk door om bij hetzelfde merk te blijven. Momenteel is Canon qua digitaal de koploper
            dus neem je tijd en overweeg.

            De aankoop van een prosumer voor deze soort van fotografie lijkt me niet echt geschikt, een D70 of 300D
            lijken me het minimale vertrekpunt.


            my 2 cents


            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Ben laatst met m'n D70 en sigma 55-200 een dagje naar Zolder geweest.... de crop factor van de D70 in acht genomen, komt dit uit op 300mm...

              Maar heu... ik vond dit ruim ONvoldoende! op plaatsen waar je dicht langs het circuit kan staan volstaat het zeker, maar dan zit je meestal met die omheining die ertussen zit...

              Als je dan de plaatsen opzoekt waar geen omheining staat of waar je er bovenuit komt, dan is die 200mm (300) echt niet voldoende

              qua snelheid was die D70 fantastisch, onmiddelijke respons.... maar ik had toch graag nog een 80-400 zoom ofzo in m'n tas gehad
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment


              • #8
                Wel, ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ga een nieuwe digi aankopen, vooral om moto's op circuit te fotograferen.

                Na lang vergelijken en reviews lezen over dit toestel, ben ik van plan om een Fujifilm Finepix S5000 aan te schaffen. Deze bezit over 10 x optische zoom, en een goede macrofunctie voor dichtbij opnamen. En kan snel naeen opnemen.
                Prijs 399 euro.

                Nu ook al foto's op circuit genomen met digi, maar kan niet inzoomen ,dus mijn huidig toestel is ongeschikt voor circuitfoto's, als je niet weet wie het is , kan je de moto niet bekennen.

                Zo, nu heb je nog een mening erbij. Dit zou een heel goed toestel zijn qua prijs / kwaliteit.

                Comment


                • #9
                  David Alan Harvey (National Geographic, Magnum) heeft in een interview ooit gezegd dat hij zich wel eens waagde aan fotograferen in een aurorace circuit. Bedenk dat ie maar 2 lenzen gebruikte indertijd (28mm en 90mm).

                  Het is dus onwaar om te stellen dat een hyperzoom of "minimaal 6000 euro" "nodig" is. Voor de tot vervelens toe uitgemolken telefoto van een raceauto is dat natuurlijk wel nodig, ja.

                  Koen
                  Koen
                  http://stuutekeer.wordpress.com

                  Comment


                  • #10
                    Die Fuji heeft wel een aantrekkelijke prijs. Zijn hier nog voorstanders van Fuji ?
                    Misschien is de S7000 nog beter .
                    http://www.pixmania.com/be/nl/35478/art/fuji/finepix-s7000.html

                    Iemand die ik ken van internet trekt ook veel op circuit. Ik heb hem eens gevraagd welk toestel hij gebruikt en dat blijkt de voorganger van de f828 te zijn, nl de 717.
                    Ik vind zijn foto's toch knap. Je moet maar eens jullie gedacht geven van de kwaliteit. Ofwel zijn ze sterkt bewerkt ?

                    http://www.benphotos.net/top.php?crit=vote&nbparpage=20

                    Greets,
                    Rufie.

                    Comment


                    • #11
                      Rufie;

                      Ik heb een poosje geleden de Panasonic FZ10 aangeschaft. Deze camera heeft een Leica lens met IS, zoombereik 35-420 mm. Ben er zelf heel tevreden mee, scherpe contrastrijke foto's, mede door het zoombereik en de stabilisator volgens mij heel geschikt om het circuit-gebeuren te fotograferen. Er zit ook een "pan" functie op; dit houdt in dat de stabilisator alleen in verticale zin z'n werk doet. Prijs is ongeveer 535 Euro, momenteel wel slecht leverbaar heb ik begrepen. Op Tweakersnet is er een lange thread over gaande. zal even een linkje inserten.



                      Succes met de overwegingen.

                      Comment


                      • #12
                        Wow, een leica lens voor deze prijs ?!?

                        Comment


                        • #13
                          Ja een "Leica" lens. Ik denk dat je deze lens misschien niet helemaal kunt gaan vergelijken met de vaste Leica lenzen, zoomlenzen leveren altijd allemaal wat in natuurlijk, maarrr, deze Panasonic "leica" heeft in elk geval over het hele zoombereik een F 2.8, behoorlijk lichtsterk dus. Had in m'n favorieten nog een leuk linkje staan van een Panasonic site in Japan waar er van alles wordt uitgelegd over de Lumix serie, bekijk het maar eens als je geïnteresseerd bent.

                          Comment


                          • #14
                            Interessant, hier heb ik een hele kluif aan.
                            Prijs valt ook nog goe mee :
                            http://www.pixmania.com/be/nl/45336/art/panasonic/dmc_fz10eg_k_zwart.html?srcid=256

                            Comment


                            • #15
                              Ik ben ook eens een dag naar Zolder geweest om foto's te maken van motoren tijdens een dag "vrij rijden".
                              Mijn 75-300 was eigenlijk iets te kort, omdat ik niet overal dicht genoeg bijkon. Het grootste voordeel van een DSLR is dat je zo goed als geen shutterlag hebt, maar de AF van mijn 75-300 had wel veel moeite om de actie te volgen. Daarom heb ik nu een 100-400L besteld .
                              De meeste foto's heb ik wel moeten bijsnijden, maar omdat een 300D 6 megapixels heeft, kan er nog altijd gemakkelijk een 20x30cm afdruk mee gemaakt worden.
                              De foto's zijn hier te zien: http://www.barthuysmans.fotopic.net/c144337.html
                              Binnenkort ga ik die 100-400 daar eens testen

                              Die Sony 828 zou ook snel reageren (kleine shutterlag), maar als je niet dicht genoeg kan komen (te klein zoombereik), dan staan de auto's toch maar klein op de foto.
                              Als je dan toch een DSLR koopt, dan moet je een grote zoomlens kopen, en ook nog een makro-lens (modelbouw) en dan wordt het toch plots een vrij dure hobby, dus zal die 828 toch niet zo'n slechte keuze zijn. Van een 8 megapixel-foto kan je nog altijd een flink stuk uitsnijden, en dan hou je nog altijd een goede foto over
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X