Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk filter ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk filter ?

    Hallo

    Welk filter kan ik best aanschaffen voor gewoon beschermfunctie? Bij canon hebben ze de protectfilters. Zullen die zijn zeker?
    Ik wil gewoon m'n frontglas beschermen tegen wegspattende steentjes als ik bvb. een peloton wielrenners gehurkt wil fotograferen... of wagens of moto's die voorbijstuiven.

    PS: Waarschijnlijk heb ik dit verkeerd gepost en moest dit bij 'accessoires', maar ikzelf kan dit hier niet verwijderen.

    grtz
    Last edited by Follie; 9 november 2013, 23:02. Reden: verkeerd gepost bericht

  • #2
    Re: Welk filter ?

    Ik gebruik een gewoon UV filter van kwaliteit (b.v. van B+B).

    Comment


    • #3
      Re: Welk filter ?

      Een 'Clear' filter.
      Ik weet niet welk merk je fotografeert, maar bij Nikon hebben ze prima 'NC' filters.
      Rinus

      Comment


      • #4
        Re: Welk filter ?

        Clear (slim) filters van b&w
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Welk filter ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Reest Bekijk bericht
          Een 'Clear' filter.
          Ik weet niet welk merk je fotografeert, maar bij Nikon hebben ze prima 'NC' filters.
          Rinus
          Deze worden samen met de Cokin clear filters onder de beste bevonden dat er op de markt zijn, met geen invloed op beeldkwaliteit (tov UV-filters of goedkope plastic clears die wel duidelijke kwaliteitsvermindering teweegbrengen).
          Deze filters passen trouwens op elke lens (van een bepaalde draad), het doet er dus niet echt toe dat je een Nikonfilter op een Canonlens hebt staan .

          Comment

          Working...
          X