Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een reiger in het groen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een reiger in het groen.

    Twijfel heel erg aan dit prentje. Stoor me een beetje aan de horizontale lijn boven de reiger.


    Canon 60d-Macrolens 100mm 2.8 L-ISO 640-f/2.8

    Bedankt voor het bekijken.

  • #2
    Re: Een reiger in het groen.

    De reiger staat te centraal in je compo. Bij vogelfotografie probeert men meer ruimte te houden voor de snavel. Standpunt vrij hoog, probeer een lager standpunt indien mogelijk. Vogelfotografie zal ik niet snel met de macro lens uitproberen, is daar minder geschikt voor. Met een andere lens zou je waarschijnlijk een andere dof bekomen hebben. Het soort lens, F getal en de afstand tot je onderwerp maken verschil uit.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #3
      Re: Een reiger in het groen.

      Ha, bedankt! Dat is ook duidelijke informatie. Het standpunt kon niet anders genomen worden. Mevrouw liet dat niet toe. Geen excuses, maar ik liep in het bos met alleen een macrolens bij me. En ja, daar kwam ik mevrouw tegen.
      Goede tip ook van de snavel. Weet wel dat bv. een vliegende vogel meer ruimte moet hebben aan de kant van z'n koppie, maar ook in dit geval speelt dit een rol. Dank je wel!!

      Comment


      • #4
        Re: Een reiger in het groen.

        Nou het diertje is ook niet al te scherp, wel spijtig. Maar wat mij trekt aan dat beeld is de schaduw in het water. Daarvoor wil ik die onscherpte even uit het oog verliezen.
        Een topper wordt het daarom niet. Maar je kunt er wel iets bij leren, achteraan zoals reeds vermeld snijden, tak mag verdwijnen.
        Bovenaan ook wat snijden en de rest wegwerken met de kloonstempel. Dat wordt een goede oefening en je reiger staat mooi in het groen en die schaduw moet het dan doen. Als je de volgende keer het beeld weer ziet weet waar je op moet letten.
        Hier in deze foto is vooral,in mij ogen althans de scherpte de grote boosdoener. De rest kon aangepast worden.

        Comment


        • #5
          Re: Een reiger in het groen.

          Heb meer plezier aan paling in het groen
          Eerlijk gezegd, mijn mening toch, zit alles zo fout en tegen als het maar kan...
          -Het formaat van de foto...
          -Het aantal kb'tjes in de foto (Bestandsgrootte)
          -Het licht in de foto...
          -De compo...
          -De scherpte...
          -Het diafragma...
          -...
          En vooral het feit dat een macrolens niet bepaald de lens is om dergelijke opnames mee te maken...
          Maar laat je daardoor niet van de wijs brengen en blijven oefenen, lezen, kijken...

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment

          Working...
          X