Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

60d--7d--700d wat is beste koop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 60d--7d--700d wat is beste koop?

    hey
    een vraagske
    welk 1 van deze 3 is nu de beste koop op het moment.

    alvast bedankt voor alle ervaringen en info.

    thx
    Last edited by jurgendup; 8 november 2013, 19:36.

  • #2
    Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

    hangt er van af wat je ermee wil gaan doen...

    Het zijn alledrie goede toestellen die net iets andere kwaliteiten hebben en inzetbaar zijn op een andere fotografietak. 60D en 7D zijn semipro toestellen die al iets ouder zijn maar nog altijd tot de top behoren. 700D is nieuwer dus ook zijn technologie, maar mist toch bepaalde eigenschappen van zijn grotere broers.

    Zelf heb ik de 6D en de 7D. 7D gebruik ik voor sport en als mijn 70-200 te kort is. De 6D is nog niet lang in mijn bezit dus ik moet deze nog wat beter leren kennen, maar de 7D gaat zeker niet weg: is nog steeds een prachttoestel!
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

    Comment


    • #3
      Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

      ik heb nu een 30D 6j oud bijna
      dus dringend een update nodig denk ik

      vooral gebruiken voor sportfotografie (ook thuis en keukengebruik natuurlijk )

      Comment


      • #4
        Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

        Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
        ik heb nu een 30D 6j oud bijna
        dus dringend een update nodig denk ik

        vooral gebruiken voor sportfotografie (ook thuis en keukengebruik natuurlijk )
        als je een 30D gewoon bent, zou ik die 700D laten vallen als mogelijkheid. Daarnaast : waarom zou die 30D afgeschreven zijn na 6 jaar ? Hier ben ik van het principe, dat als het nog werkt, je er beter mee doordoet.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
          als je een 30D gewoon bent, zou ik die 700D laten vallen als mogelijkheid. Daarnaast : waarom zou die 30D afgeschreven zijn na 6 jaar ? Hier ben ik van het principe, dat als het nog werkt, je er beter mee doordoet.
          De 700D heeft een betere autofocus dan de 30D (ik heb een 700D en heb ooit nog een 20D en 40D gehad), de 60D heeft dezelfde autofocus als de 700D, alleen kan de 60D wat meer foto's per seconde maken.
          Ik heb zelf gekozen voor de 700D omdat ik een vrij compacte DSLR wou naast de 5D en de 1D, de kitlens van de 700D is heel goed, daardoor heb ik de mogelijkheid om een redelijk compact en licht setje mee te nemen dat veel mogelijkheden heeft en een goede beeldkwaliteit levert.

          De beeldkwaliteit van de 7D, 60D en 700D is vergelijkbaar, vooral de 7D heeft een meer geavanceerd autofocussysteem en die kan ook de meeste foto's per seconde maken.
          De zoeker van de 7D is groter, maar die mist dan weer het kantelbaar schermpje dat erg handig is als je de live view wil gebruiken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

            dus in principe staat de 700D iets hoger dan de 60D? omwille dat em nieuwer is
            dus betere processor, etc...

            de 7D is natuurlijk al een tijdje op de markt.

            Kwa beeldkwaliteit moet de 700,6d,7D toch een pak beter scoren dan mijn huidige 30D.

            Ik heb trouwens een 70-200 2.8 als objectief.

            Comment


            • #7
              Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

              De beeldkwaliteit van de 30D is dezelfde als die van de 20D, ondertussen zijn de sensors wel beter geworden.
              Bekijk wel het hele beeld op een bepaald formaat, en niet de pixeltjes, want op een digitaal bestand van 18 megapixels zal je op 100% eerder "foutjes" ontdekken dan op een digitaal bestand van een oudere 8 megapixel sensor.
              Maar als je een grote afdruk laat maken, dan zal die van een recentere 18 megapixel camera er beter uitzien dan die van een oudere 8 megapixel camera, ook op hoge iso.
              Als je een 18 megapixel bestand op 100% bekijkt, dan zit je er als het ware met een vergrootglas op te kijken tegenover de 100% van een foto uit de 20D/30D.
              Maar bij hetzelfde afdrukformaat zijn de nieuwere camera's dus wel degelijk in het voordeel (op een kleine afdruk zal je het verschil niet zo snel zien).

              De 7D en 60D hebben dezelfde Digic 4 processor, alleen hebben ze er bij de 7D 2 ingestoken om de datastroom te kunnen verwerken als die het maximum aantal foto's per seconde moet maken.
              In de 700d zit een Digic 5, maar in de G16 hebben ze al weer een nieuwe Digic 6 processor gestoken, die zal dan ook wel in de volgende DSLR's worden gebruikt.
              Of die processor op zich zoveel verschil maakt, dat weet ik niet.
              Ik denk dat er vooral weer wat nieuwe functies bijkomen met nieuwe processors, de beeldkwaliteit zal er niet meteen spectaculair mee verbeteren.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

                De 7D is nog steeds een uitstekend toestel, zeker wanneer je veel sport doet een goede keuze. Bovendien aan scherpe prijzen te vinden op de tweedehands markt...
                Ik weet niet wat het budget is maar als ik nu iets moest kopen in deze prijsklasse dan was het de nieuwe 70D.

                Grts
                www.rallyandraces.com

                Comment


                • #9
                  Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

                  Oorspronkelijk geplaatst door spikke Bekijk bericht
                  De 7D is nog steeds een uitstekend toestel, zeker wanneer je veel sport doet een goede keuze. Bovendien aan scherpe prijzen te vinden op de tweedehands markt...
                  Ik weet niet wat het budget is maar als ik nu iets moest kopen in deze prijsklasse dan was het de nieuwe 70D.

                  Grts
                  Zelfs nieuw heel goed te doen: cashback van 150 euro en reeds een mooie prijs om te beginnen: heb onlangs voor de eerste keer een avondvoetbalmatch gedaan met 7D en 70-200 2.8 II en had toch een behoorlijk aantal bruikbare beelden.
                  Voor sport zal je toch m.i. tussen de drie toestellen meest genot hebben van de 7D. Is beetje meer weathersealed, vlug, snelle AF, duidelijk 100% scherm, meer AF punten....
                  Last edited by philippeDeli; 9 november 2013, 14:17.
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                  Comment


                  • #10
                    Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

                    ik vraag me gewoon af of het verschil in prijs tussen de 60d en de 7D het waard is .
                    Want de 60D kost bijna de helft van de 7D.

                    De7D heeft natuurlijk CF en kwa uitzicht body gelijkt deze ook het meest op mijn 30D. Ik kan cf hergebruiken ook.

                    de 7D heeft ook de magnesium legering zoals mijn 30D .


                    MAAR 9 focuspunten tov 18 punten -------- volgens mij met 9 meer voldoende
                    snelheidsverschil 5 tov 8 bps

                    Dat zijn zo wat de belangrijkste verschillen die ik zie tussen een 60D en 7D.

                    Vooral het prijsverschil vind ik enorm

                    Comment


                    • #11
                      Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jurgendup Bekijk bericht
                      ik vraag me gewoon af of het verschil in prijs tussen de 60d en de 7D het waard is .
                      Want de 60D kost bijna de helft van de 7D.

                      De7D heeft natuurlijk CF en kwa uitzicht body gelijkt deze ook het meest op mijn 30D. Ik kan cf hergebruiken ook.

                      de 7D heeft ook de magnesium legering zoals mijn 30D .


                      MAAR 9 focuspunten tov 18 punten -------- volgens mij met 9 meer voldoende
                      snelheidsverschil 5 tov 8 bps

                      Dat zijn zo wat de belangrijkste verschillen die ik zie tussen een 60D en 7D.

                      Vooral het prijsverschil vind ik enorm
                      Ben van 60D naar 7D gegaan voor dat ik naar FF ging en de 7D was voor mij in alle opzichten beter en de upgrade waard. Betere en snellere af, design (knopjes achteraan en bovenop) stukken beter, 100% zoeker en ook de ergonomie.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

                        dus iedereen raadt de 7D ipv de 60D ondanks het grote prijsverschil?

                        Comment


                        • #13
                          Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

                          yep... Zalig voor sport en ondanks iets ouder dan de 60D nog altijd heel concurrentieel, steviger, weathersealed...
                          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                          Comment


                          • #14
                            Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

                            7D kan ik ook niet missen , onder slechtere lichomstandigheden gebruik ik de 5DmkII.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 60d--7d--700d wat is beste koop?

                              Ik ben toch voor de 60D gegaan enkele maanden geleden, dit vooral voor de prijs en kantelbaar scherm (daarvoor had ik een 350D).
                              Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                              Comment

                              Working...
                              X