Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf filters

    Ik wil voor mijn Coolpix 5700 een polarize-filter aanschaffen en een uv/beschermfilter. Bij foto-Konijnenberg in Den Ham (www.koopdigitaal.nl) heb ik de keuze uit Tiffen filters en wel de volgende:

    Polarize:

    Tiffen 72mm circular polarizer - €65.00
    Tiffen 72mm sr polarizer - €67.50
    Tiffen 72mm warm polarizer filter-(hfx) - €68.80

    UV/Bescherm:

    Tiffen 72mm haze 2a filter - €69.00
    Tiffen 72mm sky 1a filter - €37.50
    Tiffen 72mm uv haze 1 filter - €37.50
    Tiffen 72mm uv protector - €37.50
    Tiffen 72mm warm uv filter - €74.00

    Is Tiffen een goed merk om filters van aan te schaffen?

    Welke filters kan ik het beste nemen?; wat wordt er precies allemaal bedoeld met de begrippen achter te verschillende filters? (haze, sky, warm, sr?)

    Is het goed om een circular polarizer te kopen of toch beter de sr polarizer

    Is de winkel aan te raden?

    Nog andere tips zijn welkom!

    Bedankt!

  • #2
    Heb ooit filters gekocht voor de CP 5700. Ze waren van het merk B+W. De beste naar het schijnt. Best voor dit toestel de SLIM MRC-versie nemen. Wel duur maar perfecte kwaliteit. MRC = speciaal gecoat glas tegen krassen. SLIM = uiterst dun glas van hoge kwaliteit.Bij http://www.foto-konijnenberg.nl/ staan de B+W's links bovenaan.

    Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Bedankt Pol Callens maar ik weet niet of ik zoveel geld aan filters wil uitgeven...

      Ik zie dat ze van B+W ook Sky-filters hebben; wat is in dit geval het verschil tussen sky-filters en Polar-filters?
      Ik zou graag diepere blauwe luchten willen hebben en spiegeling tegen willen gaan...

      Groeten,

      Comment


      • #4
        Originally posted by G. Niezink
        Bedankt Pol Callens maar ik weet niet of ik zoveel geld aan filters wil uitgeven...

        Ik zie dat ze van B+W ook Sky-filters hebben; wat is in dit geval het verschil tussen sky-filters en Polar-filters?
        Ik zou graag diepere blauwe luchten willen hebben en spiegeling tegen willen gaan...

        Groeten,
        Misschien even eerste deze topic doornemen : http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=49069
        Zoals je zult lezen is in jou geval een polarisatiefilter aangewezen.

        Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment

        Working...
        X