Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roodborstje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roodborstje

    Vandaag tijdens mijn ochtend wandeling kwam ik ineens een mooi roodborstje tegen die besloot te poseren.
    Aangezien ik mijn camera bij me had heb ik het roodborstje mooi vast kunnen leggen!
    https://lh5.googleusercontent.com/-x...o/DSC_0132.jpg
    Moderator Note: Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.

    EXIF:
    ISO 800
    F5,6
    1/80 sec
    300mm
    Zier ineens in de EXIF dat dit best wel een gelukstreffer is, een klein beetje beweging en de foto was mislukt geweest...
    De gebruikte lens is immers niet gestabiliseerd.

    Groetjes Josse
    Last edited by LesC; 8 november 2013, 18:55.
    Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

  • #2
    Re: Roodborstje

    Het leven kan hard zijn: een leuk shot voor jezelf maar voor de objectieve toeschouwer mislukt: onscherp en afgesneden staart. Hier is maar een oplossing voor: "delete".
    Niet geschoten is altijd mis ...

    Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

    Comment


    • #3
      Re: Roodborstje

      De commentaar van y-cam kan hard overkomen maar het is helaas de enige juiste (voor deze foto toch) vrees ik.
      Maar één zaak is zeker, des te harder je valt, des te meer je oppast de volgende keer dat je op die plaats passeert en dat geldt evengoed in de fotografie.
      Ander en beter, alleen door verder te proberen en verder (veel) te oefenen wordt je beter.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Roodborstje

        Voor jou is deze - gezien de omstandigheden - gelukt.
        Het beestje staat er op.
        Bovenstaande commentaren zullen je helpen een volgende foto beter te
        maken. Het zal je zeker gaan lukken gezien het inzicht dat je toonde in de
        tekst van de openingspost.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: Roodborstje

          toch wel vreemd...
          beestje staat er niet helemaal op en toch te groot gepost...?
          MAX 1024.
          ----
          een 80ste op 300mm geen goede combinatie.
          zelfs een lens met stabilisatie zou het hier nog moeilijk mee hebben.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Roodborstje

            Blijven oefenen tweety kan me enkel maar aansluiten bij het bovenstaande,
            waar in grote termen al in terug te vinden is waarom het geen gelukstreffer is.

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Roodborstje

              Hoe herkenbaar het gevoel van die heb ik mooi gevangen.
              Als je vogels uit de losse hand wil fotograferen onderweg, kan je daar beter je toestel voor klaarzetten. Met 300mm kan je beter een snelheid halen van rond de 300 of meer. Lager zal zelden de juiste scherpte halen.Proberen het oogje in je scherpstelpunt te krijgen voor je afdrukt. Als je interesse daar ligt zou ik zeggen veel oefenen zodra je de kans krijgt. Je zal zien dat het beter en beter kan worden. Met 300mm moet je al aardig dichtbij geraken wat al wandelend geen sinecure is.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: Roodborstje

                Voor een foto van 1240 x 824 is een bestandsgrootte van 75 Kb toch wel heel weinig.
                Misschien veel kwaliteit verloren door de omzetting?

                Mvg.

                Comment


                • #9
                  Re: Roodborstje

                  Blijkbaar gaat er ergens in het uploaden naar Picasa iets niet goed.
                  De instellingen lijken goed te staan voor zover ik kan zien maar blijkbaar werkt het toch niet lekker.
                  Heb het vinkje met originele kwaliteit behouden toch echt aanstaan...

                  Groetjes Josse
                  Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Roodborstje

                    Picasaweb is sinds kort niet meer betrouwbaar en zal je bestandsgrootte automatisch aanpassen.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: Roodborstje

                      Ah, dat is goed om te weten, dan ga ik eens naar alternatieven zoeken.
                      Ik heb de foto naar een vriend gemaild in goede kwaliteit om de foto af te drukken en die vriend zei niks over gebrek aan scherpte terwijl die vriend toch altijd erg eerlijk is over de foto's.

                      Groetjes Josse
                      Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

                      Comment

                      Working...
                      X