Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

audresselles na zonsondergang + up 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • audresselles na zonsondergang + up 2

    tweede WB aanpassing






    origineel

    eerste update
    dank voor het kijken
    Last edited by bopatje; 8 november 2013, 09:56. Reden: Foute WB

  • #2
    Re: audresselles na zonsondergang

    Schoontje en gezien op facebook
    Blend ?
    - Photography made me look at things differently -

    Comment


    • #3
      Re: audresselles na zonsondergang

      vind dat ie wat te groenig is, maar de WB is snel aangepast, naast dat zeer mooi
      groeten, Kristof
      Canon EOS 5D mkII

      Comment


      • #4
        Re: audresselles na zonsondergang

        Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
        vind dat ie wat te groenig is, maar de WB is snel aangepast, naast dat zeer mooi
        dank voor de opmerking Kristof ,heb de WB met pipet aangepast (eerst stond hij op automatisch PS ) ik zie een licht verschil maar veel is het niet (daarom achter een link ) ,die rotsen hebben ter plaatse wel een groene aanslag ,meer kon ik niet doen ,volgens mij kloppen de kleuren wel zoals ze ik heb gezien

        Comment


        • #5
          Re: audresselles na zonsondergang

          doe mij maar de eerste.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: audresselles na zonsondergang

            oei Patrick, hij is nu nog meer groen/geel, de eerste versie is beter.
            zelf had ik DIT in gedachte, tis natuurlijk allemaal een kwestie van persoonlijke smaak he
            groeten, Kristof
            Canon EOS 5D mkII

            Comment


            • #7
              Re: audresselles na zonsondergang + up 2

              pffffff amai wat een moeilijke bevalling
              nog eens een up geplaatst ,het is niet gemakkelijk om de juiste WB te vinden als je geen referentiepunt hebt ,volgende keer best een grijskaart meenemen
              dank Kristof voor de aanwijzingen hopelijk zit ik nu goed !

              Comment


              • #8
                Re: audresselles na zonsondergang + up 2

                ja is beter Patrick
                dank voor al het werk
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

                Comment


                • #9
                  Re: audresselles na zonsondergang

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                  oei Patrick, hij is nu nog meer groen/geel, de eerste versie is beter.
                  zelf had ik DIT in gedachte, tis natuurlijk allemaal een kwestie van persoonlijke smaak he
                  Mooie update….


                  Ik heb mijn versie hier ook eens geplaatst om je te laten zien wat er allemaal nog aan verbeterd kan worden.. Ik heb alleen maar een paar actions gedaan met luminantie maskers op de schaduw partijen en licht partijen…

                  Klik
                  Last edited by Jacobs Pascal; 8 november 2013, 11:19.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: audresselles na zonsondergang

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    Mooie update….
                    welk één die van Kristof of die van mij ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: audresselles na zonsondergang

                      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      welk één die van Kristof of die van mij ?
                      Euh deze van Kristof/..Maar je was mij voor .Ik heb er ook eentje geplaatst.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: audresselles na zonsondergang

                        Tja , kleurenblind zijn heeft soms zijn voordelen
                        - Photography made me look at things differently -

                        Comment


                        • #13
                          Re: audresselles na zonsondergang

                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Euh deze van Kristof/..Maar je was mij voor .Ik heb er ook eentje geplaatst.
                          dank je Pascal voor je moeite ,is wel mooi gedaan moet ik zeggen ,al vraag ik mij af of je de voorgrond niet te licht hebt gemaakt ,het was nl al serieus donker toen ik die foto heb genomen ,het water was aan het opkomen en stond tot bijna bovenaan mijn laarzen in het water ,en heb dan heel moeten opletten om zonder te struikelen weer op het normale strand te komen ,bij deze vergeet ik dus niet hoe donker het al was ,
                          ik moet ook eerlijk zeggen dat ik eigenlijk wel tevreden was met mijn laatste update ,ik denk dat ik heel dicht de realiteit heb benaderd

                          Comment


                          • #14
                            Re: audresselles na zonsondergang

                            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                            dank je Pascal voor je moeite ,is wel mooi gedaan moet ik zeggen ,al vraag ik mij af of je de voorgrond niet te licht hebt gemaakt ,het was nl al serieus donker toen ik die foto heb genomen ,het water was aan het opkomen en stond tot bijna bovenaan mijn laarzen in het water ,en heb dan heel moeten opletten om zonder te struikelen weer op het normale strand te komen ,bij deze vergeet ik dus niet hoe donker het al was ,
                            ik moet ook eerlijk zeggen dat ik eigenlijk wel tevreden was met mijn laatste update ,ik denk dat ik heel dicht de realiteit heb benaderd
                            Patrick ik ben nu pas met een nieuwe techniek aan het spelen waar ik nog pas in mijn kinderschoenen sta.. Dit was een oefening voor mij en heb nog veel te bekijken. Op facebook heb ik al een tipje van de sluier opgelicht en mocht ik ooit zo ver komen als die amerikaan dan spring ik een gat in de lucht en kan ik weer met volle overgave beginnen.
                            Het gaat me namelijk leren het maximum uit een foto te halen dat wil dus zeggen alles tussen licht en donker zo gedetaiilieerd mogelijk... Wat ons oog ziet dat kunnen we nooit in 1 keer fotograferen zelfs niet met de beste cameras. Maar als je een goede basis blend hebt van 2 of 3 opnames is het zelfs mogelijk om je foto te laten sprankelen...
                            Ik heb er op 500 zoveel gezien die alleen met luminantie maskers tot een degelijk gebalanceerd resultaat zonder te overdrijven toch mooi worden.
                            Tja ik heb zoveel mooie fotos waar ik nu zo iets van heb dat na het zien van deze techniek toegepast op een goeie foto zelf uitmuntend kan worden... Dus mijn eigen werk terug herzien na een paar maanden zal mijn prioriteit worden. De verschillen zal ik jullie zeker een keer tonen alsik zo ver sta dat ik het allemaal snap....
                            Over de update wil ik gewook zeggen dat de tweede echt niet slecht is hoor maar je kan daar nog veel en veel meer uithalen.

                            Ik stel je voor om eens effe op de link van Ruppselkopke te kijken waar ik de link geplaatst heb naar de brave amerikaan waarvan ik de technieken ga gebruiken...
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: audresselles na zonsondergang

                              Dank je Pascal ,je hebt mij heel nieuwsgierig gemaakt ,en nu ik toch nog thuis ben voor een tijdje zal ik mij daar ook eens in verdiepen ,tof dat je dit wilt delen ,waar BD al niet goed voor is !!!!!!!!!!!!!!!

                              Comment

                              Working...
                              X