Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herfst

    Beste lezers, graag jullie mening. Ja of nee vind ik al fijn om te horen. Argumentatie is natuurlijk ook hartelijk welkom. Bedankt voor het bekijken!


  • #2
    Re: Herfst

    Oorspronkelijk geplaatst door Kai57 Bekijk bericht
    Beste lezers, graag jullie mening. Ja of nee vind ik al fijn om te horen. Argumentatie is natuurlijk ook hartelijk welkom....
    Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
    - Camera Model
    - Lens
    - Sluitertijd
    - Diafragma
    - ISO waarde
    - Belichtingscompensatie

    De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Herfst

      Welkom hier met je eerste.
      Mooie herfstkleurtjes voor mij.
      Natuurlijk is hij vatbaar voor verbetering.
      Maar naarmate je hier post en zelf eens probeert een commentaartje te schrijven links of rechts ga je meer tips krijgen en
      gaandeweg je foto's verbeteren.
      Hierboven heb je alvast een goede tip gekregen en...beetje per keer komt dat wel goed.

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: Herfst

        Alvast een leuk begin.

        Leren fotograferen is in de eerste plaats leren kijken, en het leren opmerken van fotograferenswaardige dingen. Je bewijst alvast dat je dat kan door dat groene blad er uit te pikken tegen die oranje achtergrond. Probeer nu nog je compositie wat spannender te maken.
        Niet geschoten is altijd mis ...

        Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

        Comment


        • #5
          Re: Herfst

          Mooie kleurtjes en zo de herfst laten zien.
          Al een goed begin dat het groene blaadje er ook scherp opstaat. De negatieve opmerkingen komen zeker aan bod naar mate je vordert. De kritiek komt er enkel om er nog meer uit te halen in de toekomst.
          Succes.
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

          Comment


          • #6
            Re: Herfst

            Bedankt allen voor jullie commentaren. Ik zoek echt een forum, waar ik een duidelijk ja of nee te horen krijg. Kan tegen een stootje en vind het natuurlijk nog mooier om, zogezegd, commentaren te krijgen.
            Wil natuurlijk ook best zelf een foto van commentaar voorzien, maar ik heb niet het idee nu al iets waardevols te kunnen toevoegen. Begrip hiervoor. Deze foto is dus een: Nee!

            Comment


            • #7
              Re: Herfst

              Het is geen zwart / wit maar met nuances. Er zijn zelden perfecte foto's of zo slecht dat er niets goed aan te vinden is.
              Is je foto echt slecht? Volgens de commentaar vatbaar voor beter, maar niet onoverkomelijk een nee.
              Geduld, je zal nog heel veel opmerkingen krijgen waar je als beginneling niet eens weet wat er van je verwacht wordt om te doen. Compo maken, oplichten, en vele technische termen en afkortingen die je eerst even zal moeten opzoeken. Lees de commentaar op andere foto's eens na, je steekt er veel van op. Ook een manier om foutjes te zien op andere hun foto's. Stel vragen over het hoe en waarom zus en zo. Sommigen vinden de beginnershoek nu al te technisch. Commentaar kan je ook geven over de inhoud, daar komt niets technisch bij kijken maar wel je gevoel over de foto.
              Alles op zijn tijd.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: Herfst

                Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                Het is geen zwart / wit maar met nuances. Er zijn zelden perfecte foto's of zo slecht dat er niets goed aan te vinden is.
                Is je foto echt slecht? Volgens de commentaar vatbaar voor beter, maar niet onoverkomelijk een nee.
                Geduld, je zal nog heel veel opmerkingen krijgen waar je als beginneling niet eens weet wat er van je verwacht wordt om te doen. Compo maken, oplichten, en vele technische termen en afkortingen die je eerst even zal moeten opzoeken. Lees de commentaar op andere foto's eens na, je steekt er veel van op. Ook een manier om foutjes te zien op andere hun foto's. Stel vragen over het hoe en waarom zus en zo. Sommigen vinden de beginnershoek nu al te technisch. Commentaar kan je ook geven over de inhoud, daar komt niets technisch bij kijken maar wel je gevoel over de foto.
                Alles op zijn tijd.
                Heel mooi verwoord Anaisje.


                Welkom op dit forum Kai57.

                Grt,

                Jean-Pierre

                Comment


                • #9
                  Re: Herfst

                  Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                  Heel mooi verwoord Anaisje.


                  Welkom op dit forum Kai57.

                  Grt,

                  Jean-Pierre
                  @Anaisje: Zeker, zo zit het ook in mekaar.
                  @Jean-Pierre: Dank je wel!

                  Comment

                  Working...
                  X