Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Atya Gabonensis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Atya Gabonensis


    De Atya Gabonensis ofwel bekent als de Afrikaanse waaierhandgarnaal ziet u hier op een blad zitten in mijn aquarium. Foto genomen met een D3100 en een sigma 105mm macro lens. Persoonlijk vind ik dit één van mijn betere macro's die ik al genomen heb.
    Wat denken jullie ervan?

    Bij interesse of verveling kan je een kijkje nemen op mijn site
    Explore The Squid’s 756 photos on Flickr!

    Of volg me via Twitter op
    https://twitter.com/StudioSkwit
    Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
    www.flickr.com/photos/stevensquid

  • #2
    Re: Atya Gabonensis

    Ik vind het ook je mooiste tot nu toe. De rondzwevende deeltjes zijn wel jammer.
    Misschien ook eens experimenteren met minder voorwerpen in je aquarium en een mooiere achtergrond.
    Zo krijg je een rustiger beeld. Na de shoot kan je alles weer terug leggen.

    Comment


    • #3
      Re: Atya Gabonensis

      Leuk gedaan! Aquariumbewoners fotograferen is moeilijk, zeker macro, dus heel goed!

      De rondvliegende deeltjes kunnen storend zijn, maar het zegt ook dat de beestjes actief waren met filteren/eten op dat moment!

      Volgende keer alleen je aquariumglas kuisen vooraleer je aan de shoot begint.. want ik zie toch vlekjes op het glas (algen of gedroogde watervlekken).
      Canon EOS 600D, Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS, Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, Canon Speedlite 430EX II

      Comment


      • #4
        Re: Atya Gabonensis

        Van de algen op de ruit is een goede opmerking en ik zag het eigenlijk pas nu je het zegt Davy.
        De rondzwevende deeltjes vind ik een meerwaarde want dit toont de activiteit van het beestje.
        Ik kan moeilijk telkens mijn aquarium aanpassen voor een foto, 2 redenen, eerste brengt dit onnodige stress voor de bewoners, 2de het is een nano aquarium, dus alles zit op een kleine oppervlakte. 1 ding wegnemen lukt niet.

        Bedankt in ieder geval voor de opmerking en complimenten
        Nikon d7100 & d3100 & Fujifilm x100 & Nikon P900
        www.flickr.com/photos/stevensquid

        Comment


        • #5
          Re: Atya Gabonensis

          Zéér knap ! En mooi belicht ................ en een knappe garnaal :-)

          Comment


          • #6
            Re: Atya Gabonensis

            Mooie kleuren en details goed weergegeven!
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: Atya Gabonensis

              De beste die je al hebt laten zien. In uw andere foto's probeer je altijd zoveel mogelijk van de garnaal te laten zien, waardoor het wat statische foto's worden.
              Deze foto heeft beweging waarbij de zwevende deeltjes het effect nog vergroten.
              Goede kleuren en scherpte

              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

              Comment

              Working...
              X