Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

West USA - Primes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • West USA - Primes

    Hallo,

    Ik ga in mei naar het Westen van de USA (SF - Vegas - Grand Canyon - Parken Zuiden Utah - Monument Valley - Yosemite - Highway 1 ...).

    Twijfel tussen twee setups (FF).

    21 f2.8 / 24-70 f2.8 / 70-300 VR
    21 f2.8 / 28 F1.8 of 35 f2 / 70-300 VR

    Ik heb deze lenzen reeds in bezit.

    Sowieso gaat er ook een fuji XE1 en 35mm mee en een statief.

    Over beeldkwaliteit heb ik geen twijfel in beide mogelijkheden.

    Het twijfelpunt is echter de 24-70. Hij is al verschillende keren mee op reis geweest en er zijn 2 punten waardoor ik aan alternatieven denk;

    - 1kg zwaar, zwaartepunt op een body zonder grip.
    - Een hoog "kijk eens naar mijn lens" gehalte

    Er is al veel geschreven over wat mee te nemen op reis, heb dus al vele topics gelezen, ook op het net.

    Vraag is of er mensen reeds ervaring hebben met reizen met voornamelijk primes, evt in die regio.

    Bedankt!

    Mvg
    Gert
    Feedback is the breakfast of the champion

    website

  • #2
    Re: West USA - Primes

    ik ben in october van dit jaar geweest en heb de 28mm 1.8 het meeste gebruikt van mijn primes en de VR 70-200F4 voor de dieren meeste wildlife gezien in yellowstone beren,bizons,moose,elk enz.
    ik had wel het geluk dat alle parken gesloten waren (shutdown)
    lower antilope canyon en monument valley zijn aanraders ook alles geschoten met de 28mm
    Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

    Comment


    • #3
      Re: West USA - Primes

      Oorspronkelijk geplaatst door dejan Bekijk bericht
      ik ben in october van dit jaar geweest en heb de 28mm 1.8 het meeste gebruikt van mijn primes en de VR 70-200F4 voor de dieren meeste wildlife gezien in yellowstone beren,bizons,moose,elk enz.
      ik had wel het geluk dat alle parken gesloten waren (shutdown)
      lower antilope canyon en monument valley zijn aanraders ook alles geschoten met de 28mm
      Bedankt voor de info!

      Ik had mij een beetje voorgenomen de 28mm als werkpaard te gebruiken, dus het is goed te vernemen dat je die ook het meest hebt gebruikt.

      Idd miserie met die shutdown zeg

      We hebben een fototour besteld voor de upper antelope canyon, maar lees recent meer en meer over het zoo gehalte...

      Mvg
      Gert
      Feedback is the breakfast of the champion

      website

      Comment


      • #4
        Re: West USA - Primes

        Ik kan je ook aanraden om een UWA mee te nemen... Ik had 14mm (op FF) en heb deze toch wel zeer regelmatig gebruikt.
        Persoonlijk heb ik mijn tele zelden gebruikt...
        Ik had zelf een 14mm , 24-85 , 85, 70-200 mee.

        Comment


        • #5
          Re: West USA - Primes

          Over de primes kan ik weinig zeggen, maar ik gebruik in de states doorgaans ofwel groothoek, ofwel zoveel mogelijk tele. Er tussenin weinig.
          Hangt ervan af wat je nu juist graag doet hè. Voor diertjes is die tele onontbeerlijk, als je dat niet interesseert, dan kan je ze eventueel wel thuislaten.
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #6
            Re: West USA - Primes

            Bedankt beiden voor de reacties!

            Ik heb nog een 18mm waarvan ik overweeg ze mee te nemen, dat is het breedste dat ik heb.
            De tele gaat zeker mee, die wordt ook elke reis gebruikt. Weet niet of we de kans gaan hebben veel dieren te fotograferen, maar wil er toch op voorbereid zijn.

            Ik ga in elk geval concentreren op breed en tele. Voor normaal brandpunt heb ik dan de fuji.

            Mvg
            Gert
            Feedback is the breakfast of the champion

            website

            Comment


            • #7
              Re: West USA - Primes

              Zo doe ik het ook meestal. Ik heb de kleine ixus mee voor snelle familie snapshots of als de Tele erop staat en ik niet even snel kan wisselen.
              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

              Comment


              • #8
                Re: West USA - Primes

                Voor weinig geld heb je de Samyang 14mm, toch zeker een aanrader voor landschappen. Die (Zeiss?) 21mm zal zeker ook van pas komen en een 28mm ook. Aangezien je dan nog een 35mm sowieso meehebt zou ik dus enkel nog de 70-300 meenemen.
                14mm, 21mm, 28mm, 35mm, 70-300

                Comment


                • #9
                  Re: West USA - Primes

                  Nogmaals dank, zeer nuttige info allemaal!

                  Het is inderdaad een zeiss 21mm
                  De samyang zou een mooie aanvulling zijn, ik ga dit verder bekijken.

                  Mvg
                  Gert
                  Feedback is the breakfast of the champion

                  website

                  Comment


                  • #10
                    Re: West USA - Primes

                    Als je voldoende tijd hebt in het stadje Page loont het de moeite om 2x naar Antelope Canyon te gaan.

                    In de latere namiddag zijn de kleuren mooier, maar dan ben je te laat voor de befaamde "ray of ligth". Die is, als ik me niet vergis, ergens rond 11u00.

                    Tussen beide moet je zeker ook de "Horseshoe canyon" bezoeken in Page. Gratis te bezoeken, amper een kwartiertje rijden vanaf Antelope Canyon en ook adembenemend mooi.
                    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                    Comment


                    • #11
                      Re: West USA - Primes

                      Neem zeker ook voldoende tijd om te gaan hiken in Zion.
                      Zion is een van de meest onderschatte parken in de USA vind ik.
                      Meeste mensen rijden er gewoon door met de wagen, en dan stelt het niet veel voor.
                      Maar als je de tijd neemt om enkele hikes te gaan doen, is het een once in a lifetime experience.

                      Ik kan aanraden om 2 dagen (of meer te gaan)
                      dag 1 : Angel's Landing + Emerald Pools
                      dag 2 : Hidden Canyon (helemaal uitdoen) + Weeping Rock
                      Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                      Comment


                      • #12
                        Re: West USA - Primes

                        Vriendelijk dank voor de info Yannick.

                        Zion NP staat zeker op het programma, ik ga kijken of de tijd het toelaat om er wandelingen te doen.
                        Antelope Canyon gaan we om 11u doen. De horseshoe Canyon ga ik verder bekijken. De Horseshoe bend hadden we al wel opgenomen in de planning.

                        Mvg
                        Gert
                        Feedback is the breakfast of the champion

                        website

                        Comment


                        • #13
                          Re: West USA - Primes

                          Oorspronkelijk geplaatst door yannick Bekijk bericht
                          Neem zeker ook voldoende tijd om te gaan hiken in Zion.
                          Zion is een van de meest onderschatte parken in de USA vind ik.
                          Meeste mensen rijden er gewoon door met de wagen, en dan stelt het niet veel voor.
                          Maar als je de tijd neemt om enkele hikes te gaan doen, is het een once in a lifetime experience.

                          Ik kan aanraden om 2 dagen (of meer te gaan)
                          dag 1 : Angel's Landing + Emerald Pools
                          dag 2 : Hidden Canyon (helemaal uitdoen) + Weeping Rock
                          Nog even een vraagje over Angel's Landing. Heb even een paar filmpjes bekeken
                          Is het echt zo bangelijk? Het is duidelijk dat je blootgesteld wordt aan diepe ravijnen op smalle paadjes. Maar moeten mensen elkaar veel kruisen en passeren?
                          Feedback is the breakfast of the champion

                          website

                          Comment


                          • #14
                            Re: West USA - Primes

                            Je moet weten, de USA heeft een zodanig kader dat je zelfs met een brol fototoestel mooie herinneringen mee naar huis kan nemen. Je zal altijd wel een paar prachtige foto's hebben, welke lens je ook meeneemt. Daar ben ik van overtuigd.

                            Ben er nog maar 1 keer geweest, intussen bijna 6 jaar terug, toen nog met een standaard 18-55 kitlens op een DX body, heb ik foto's genomen die ik niet meer kan missen.
                            Al was het maar om de herinneringen.

                            Die Angels Landing is trouwens zeker de moeite. Wij hebben het niet tot het einde gedaan, maar alvorens je aan het gevaarlijkste stuk komt, heb je boven een uitzichtspunt waar je kan rusten en genieten van het zicht.

                            Heb momenteel geen foto's meer online staan hiervan, maar hier is er eentje van iemand anders:

                            Tot op dat punt kan je makkelijk geraken, je hebt al een paar paadjes met kettingen, die makkelijk doenbaar zijn. Eens boven heb je de keuze om verder te gaan tot aan het andere uiteinde. Zeker een aanrader. Maar niets moet, je hebt al een geweldig zicht daar.
                            Last edited by anonymous; 21 februari 2014, 08:01.

                            Comment


                            • #15
                              Re: West USA - Primes

                              Bedankt voor de tip!

                              Het ziet er inderdaad enorm spectaculair uit en inderdaad de mogelijkheid om het laatste stuk op dat moment zelf te bekijken.


                              Mvg
                              Gert
                              Feedback is the breakfast of the champion

                              website

                              Comment

                              Working...
                              X