Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleur veranderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleur veranderen

    Iemand die mij kan uitleggen (indien haalbaar) hoe ik de kleur in deze plaat kan veranderen? Het lukt me niet direct goed met de 'replace color' functie. Vind ook wel 'tig filmpjes op youtube, maar kan niet goed uitmaken wat nu de beste manier is.
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: Kleur veranderen

    Ik denk dat je eerder een probleem hebt met de witbalans dan dat je een "kleur" moet veranderen ? ja toch?

    Comment


    • #3
      Re: Kleur veranderen

      denk ook de witbalans/kleurtemperatuur.

      in lightroom de schuivertjes bewegen, tot je het gewenste effect bekomt.
      algemen, of kleur per kleur.
      Heb je nog een rawbeeld van deze foto?

      Comment


      • #4
        Re: Kleur veranderen

        Ik wil geen witblans correctie, ik wil effectief een andere kleur.
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Kleur veranderen

          Probeer eens met hue/saturation. Neem het handje en klik op de kleur die je wil veranderen. En dan met de hue slider kan je de kleur aanpassen. Ook eventueel deze laag op de blend mode color zetten.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Kleur veranderen

            Hier is nog een andere methode, werkt met curves.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Kleur veranderen

              In CS6 kan je de kleur veranderen met het "Kleur vervangen(Color replacement)" tool.
              Misschien dat deze doet wat je wil bereiken?

              Comment


              • #8
                Re: Kleur veranderen

                Ik heb een beetje geëxperimenteerd en dit is de beste manier die ik op korte tijd vrij goed vond werken : een selectie maken van het gebied waarvan je de kleur wil veranderen, de selectie omzetten naar een masker en dan een aanpassingslaag "channel mixer" maken. Dan kan je een kleurtje "mixen". Je kunt experimenteren door die aanpassingslaag op andere overvloeimodi te zetten. Eventueel kun je met een hue/saturation laag spelen. De selectie moet wel perfect zijn, evtl een pixeltje feather/doezelen, anders gaat hue/saturation een vrij harde onnatuurlijke rand geven bij bepaalde kleuren. Het enige probleem dat ik zie is dat de haartjes en - in mindere mate - de huid een paarse weerschijn hebben. Met een penseel op verminderde "flow" en "opacity" kun je heel zachtjes een stukje van het masker wegschilderen zodat er een lichte schijn van de andere kleur op komt te liggen maar of het helemaal perfect gaat zijn, kan ik niet meteen zeggen. Of je probeert de haartjes iets zwarter te maken, met een burn/doordruklaag, dat zou ook kunnen helpen.
                Computer nerds don't byte, they just nibble a bit ;)

                Be careful who you shoot; they may shoot back

                Comment


                • #9
                  Re: Kleur veranderen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                  Ik wil geen witblans correctie, ik wil effectief een andere kleur.
                  een andere kleur van wat ??? ... en welke "andere kleur" en waar ???

                  met een ietwat correcte witbalans krijgt alles al een "andere kleur" ...

                  Comment

                  Working...
                  X