Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rare vraag ivm 300mm L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Rare vraag ivm 300mm L

    dag BD'ers,

    ik heb even een vraag... Ik gebruik nog al veel tele voor zover ik tele heb. (70-200) nu zit ik eigenlijk met een raar dilemma nl.:
    een 300mm L (Canon) aankopen (1250 EUR) + Grip of een Grip + 550Ex + Tc 1.4x

    Het is voornamelijk sportfotografie.

    Ik weet het is een raar dilemma maar ja ik ben ook nen rare dus ja....

    hopelijk begrijpt iemand dit

  • #2
    Ik zou persoonlijk voor optie 2 gaan,... Waarom? Die 550EX is een schitterende flits en de 70-200 verdraagt de 1.4 TC zonder echt merkbaar kwaliteitsverlies (of het nu de Sigma of de Canon 4.0/2.8/2.8IS is, maakt niet uit).
    Die 300 prime zal misschien nog net iets scherper zijn, maar vergeet niet dat het een prime is! Inzoomen is er dan niet meer bij! Ik weet niet welke sporten je fotografeert, maar bij een aantal is zoomen net essentieel..
    Misschien kun je ook eens kijken naar de 100-400? Iets duurder, maar een stuk meer mogelijkheden dan die vaste 300?
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Voetbal, wielrennen, autosport en rallycross

      Mja ik weet het niet dus ik kan het best een vragen hé. mss nog andere reacties?

      Originally posted by CooMa
      Ik zou persoonlijk voor optie 2 gaan,... Waarom? Die 550EX is een schitterende flits en de 70-200 verdraagt de 1.4 TC zonder echt merkbaar kwaliteitsverlies (of het nu de Sigma of de Canon 4.0/2.8/2.8IS is, maakt niet uit).
      Die 300 prime zal misschien nog net iets scherper zijn, maar vergeet niet dat het een prime is! Inzoomen is er dan niet meer bij! Ik weet niet welke sporten je fotografeert, maar bij een aantal is zoomen net essentieel..
      Misschien kun je ook eens kijken naar de 100-400? Iets duurder, maar een stuk meer mogelijkheden dan die vaste 300?

      Comment


      • #4
        Op basis van die sporten zou ik sowieso een zoom kiezen... Je onderwerpen bewegen voortdurend verder en dichter en met een vaste 300 raak je dan snel vast...

        just my 2 €cts...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Als we er mogen vanuit gaan dat die 70-200 (je hebt niet echt gezegd welke je hebt) een goede lens is, zou ik ook voor optie twee gaan.
          Die 550 EX is een fantastische flits, al zou ik zelf voor de Sigma tegenhanger gaan (vanwege goedkoper)...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Wil je topkwaliteit, dan de 300mm L, wil je flexibiliteit, dan een goede zoom, zoals de 70-200 2.8 met 1.4 convertor.
            De profis zie je meestal met primes werken, tiens, warom toch??

            Comment


            • #7
              Raar antwoord:

              Als je nu reeds 70-200 hebt, en je koopt 300mm (of 400mm) dan kan je niet elke 5 seconden de lenzen omwisselen.

              Dus heb je ook een tweede 10D (of 300D) nodig.

              Jan.

              Comment

              Working...
              X