Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d800 mb -d12 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d800 mb -d12 vraagje

    ik heb een mb-d12, maar als ik er batterijen in doe worden de batterijen niet gevonden, of worden ze alsof dat ze leeg zouden zijn weer gegeven.
    nu zou ik de batterijgrip eens willen uittesten door op een andere d800 te plaatsen en zo te zien of het bij mijn camera het probleem is of aan de batterijgrip

    is er hier iemand van in de buurt van sint lievens houtem , oost vlaanderen die een d800 of d800E bezit en mij eventueel wil helpen
    dank bij voorbaat
    mvg Tweetty
    bd0379be

  • #2
    Re: d800 mb -d12 vraagje

    Eerste vraag, wat voor type batterijen gebruik je in uw grip?
    Originele of third party exemplaren?
    Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat er minimaal één originele batterij gebruikt moet worden
    Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder ;)

    Comment


    • #3
      Re: d800 mb -d12 vraagje

      ik gebruik enkel originele batterijen en eneloops AA batterijen
      bd0379be

      Comment


      • #4
        Re: d800 mb -d12 vraagje

        best eens testen.
        nu ik gebruik canon en sinds mijn laatste firmware update voor de 5d mkIII doet hij soms wel eens lastig met 3th party batterijen. dan krijg je steeds een melding maar verder werken ze perfect.
        wat ik hiermee wil vragen is: onlangs firmeware update gedaan? nieuwe of oude batterijen? dit is zowat het enigste dat ik kan bedenken dat een probleem als de jouwe kan veroorzaken.
        wss is er een probleem in de communicatie tussen de batterijen/grib en de body.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: d800 mb -d12 vraagje

          Juist daarom zou ik de batterijgrip eens op een andere d800 willen uittesten, zodat ik kan uitmaken waar er iets mis mee is , body of grip
          Help pleace

          Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
          bd0379be

          Comment


          • #6
            Re: d800 mb -d12 vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door tweetty Bekijk bericht
            Juist daarom zou ik de batterijgrip eens op een andere d800 willen uittesten, zodat ik kan uitmaken waar er iets mis mee is , body of grip
            Help pleace

            Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
            Jammer dat je zo ver woont, hier kan/mag je beslist testen

            Comment


            • #7
              Re: d800 mb -d12 vraagje

              Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
              Jammer dat je zo ver woont, hier kan/mag je beslist testen
              Bij mij ook, toch al iets dichter.

              Eric

              Comment


              • #8
                Re: d800 mb -d12 vraagje

                Wat bedoel je met iets dichter?
                Ik wil gerust wel een eindje rijden hoor, tuurlijk niet te ver ook he :-D

                Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
                bd0379be

                Comment


                • #9
                  Re: d800 mb -d12 vraagje

                  Jammer genoeg, maar ik woon ook heel ver, ik heb heel wat ervaring met elektronica en ik kan je misschien een paar tips geven.

                  1) Met de battery pack worden 2 batterijhouders geleverd. Een geldt voor AA-batterijen en ik denk dat de andere dient voor de originele nikkon batterij. Hou de batterij van Nikon hoed opgeladen en dan plaats die in de battery pack. Kijk goek in het menu en als dezelfde Nikon batterij wordt herkend in de camera en niet in de battery pack, dan is een probleem met de contacten tussen de battery pack en de camera.
                  2) Als de batterij van Nikon wordt wel gevonden en niet de AA-bat.,dan probeer splinter nieuw en goed opgeladen battterijen van grote capaciteit (minstens 1500 mAh) te plaatsen. Dat is heel belangrijk heel goede AA- batterijen gebruiken. Ook moeten de contacten heel proper zijn.

                  Probeer ook de battery pack te verwijderen en dan zorvuldig terugplaatsen en goed schroeven. Ik denk dat je kan jezelf het probleem oplossen, anders terug naar de fotowinkel. Daar kunnen op een andere camera testen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: d800 mb -d12 vraagje

                    Waarom ga je niet gewoon naar de winkel waar je uw materiaal gekocht hebt?
                    Ze gaan je daar met plezier verderhelpen. Is toch maar logisch zeker.

                    Comment


                    • #11
                      Re: d800 mb -d12 vraagje

                      Voor mijn d800 geen enkel probleem, maar de batterijgrip heb ik op het internet gekocht
                      Het is nu wel een nagelnieuwe
                      Maar toch denk ik dat het aan de camera ligt.
                      Daar ik eerst een batterijgrip van meike gekocht had en ik daar het zelfde probleem ondervond.
                      Nu bij de nieuwe mb-d12 hetzelfde
                      Daarom zou ik eerst willen uitsluiten waar het wel degelijk aan ligt, body of grip
                      Want ken da als je er mee naar de winkel gaat is het van" ja maar meneer. ... "
                      Mvg daniel

                      Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
                      Last edited by tweetty; 7 november 2013, 22:59.
                      bd0379be

                      Comment


                      • #12
                        Re: d800 mb -d12 vraagje

                        Ga naar de winkel waar je de D800 gekocht hebt en vraag om eens een MB D12 te testen in de winkel. Kwestie van eens te voelen in de hand....... en je ziet wel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: d800 mb -d12 vraagje

                          Misschien stom, maar klik je hem wel goed vast, die batterij? Bij mijn mbd 12 namelijk kan ik de batterij erin steken alsof hij vast zit , maar 't is toch net een klikje meer dat nodig is.

                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • #14
                            Re: d800 mb -d12 vraagje

                            jaja ben zeker dat ik ze goed vast klik of de grip er goed op plaats
                            mvg daniel
                            Last edited by tweetty; 7 november 2013, 23:04.
                            bd0379be

                            Comment


                            • #15
                              Re: d800 mb -d12 vraagje

                              ik begin nu toch te denken dat het aan de grip ligt, daar juist nog eens geprobeerd met de grip van Meike en die van nikon
                              met de 2 types van batterijen bij de Meike herkend hij de batterijen
                              en bij de Nikon niks te zien
                              mvg Daniel
                              bd0379be

                              Comment

                              Working...
                              X