Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelle hulp gevraagd :-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelle hulp gevraagd :-)

    Ze hebben me gevraagd om foto's te maken van mijn klasgenoten (in een opleiding grafisch vormgever).
    Bedoeling van de leerkracht (die zelf geen fotografiekenner is) om de foto's daarna te gaan gebruiken in zijn uitleg om selecties met haren te maken.
    Ik heb gezegd dat ik dat wel wil doen, maar ik had beter eerst eens nagedacht :-)
    Donderdagvoormiddag gaat het gebeuren, dus wie me snel wat tips kan geven...

    Bedoeling is dus; eenvoudige portretfoto's met een liefst perfect witte achtergrond...
    Qua materiaal zal ik er wel komen denken, het is wel de vraag wat ik best gebruik.

    Ik heb 2 flitsers (één TTL en één manueel), ik heb manuele triggers (zender en 2 ontvangers rf-602) en ook een setje Yongnuo Yn-622 sinds dit weekend dus nog niet echt gebruikt )

    Ik heb ev twee witte plu's (met statief).

    Kan ik het hiermee doen en hoe pak ik het best aan?
    Witte muren zijn er wel op de school, maar misschien moet ik daar ook nog een flits op richten om die volledig wit te krijgen?


    Wat kan ik best doen? Het moeten geen topfoto's zijn , maar liefst wel technisch in orde.

    Als dit niet genoeg is kan ik eventueel mijn 2 studiolampen gebruiken (met softbox erop). Materiaal heb ik genoeg maar helaas nog niet genoeg gebruikt om zeker van mezelf te zijn
    Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

  • #2
    Re: Snelle hulp gevraagd :-)

    perfect witte achtergrond, in jouw geval lijkt het me makkelijkst om een softbox als achtergrond te gebruiken (als ze groot genoeg zijn...)
    tweed softbox (of nog makelijker een paraplu) schuin vooraan plaatsen als keylight... en een reflectie scherm als fill light... kan niet makkelijker zijn...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Snelle hulp gevraagd :-)

      Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
      perfect witte achtergrond, in jouw geval lijkt het me makkelijkst om een softbox als achtergrond te gebruiken (als ze groot genoeg zijn...)
      tweed softbox (of nog makelijker een paraplu) schuin vooraan plaatsen als keylight... en een reflectie scherm als fill light... kan niet makkelijker zijn...
      Bedankt d_oracle maar de softboxen zijn te klein vrees ik. Ik denk dat ik het met de muur zal moeten doen.
      En hoe simpel het is hangt ook af van hoever je kennis gaat hé :-)
      Ik ben nog een groentje wat dat betreft.
      Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

      Comment


      • #4
        Re: Snelle hulp gevraagd :-)

        Je hebt nog 2 dagen/ avonden om thuis eens een proefopstelling te maken met een pop of beer als top model. Dan heb je al een idee hoe te beginnen.

        Comment


        • #5
          Re: Snelle hulp gevraagd :-)

          wit laken ophangen en er achteraan tegenaan flitsen...
          als je het persé met een muur wil doen, dat kan natuurlijk ook... er zijn tal van draadjes die hier over gaan bijvoorbeeld click
          Maar ik denk dat de witte laken techniek voor jou wel eens makkelijker zou zijn...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Snelle hulp gevraagd :-)

            Is het een optie om 2 studiolampen te gebruiken om het portret uit te lichten en een speedlight op de witte muur te richten?
            Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

            Comment


            • #7
              Re: Snelle hulp gevraagd :-)

              Oorspronkelijk geplaatst door fenix Bekijk bericht
              ... Bedoeling van de leerkracht (die zelf geen fotografiekenner is) om de foto's daarna te gaan gebruiken in zijn uitleg om selecties met haren te maken. ...
              Over de achtergrond zou ik mij geen zorgen maken. Anders heeft de leerkracht niets te doen.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Snelle hulp gevraagd :-)

                Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                Over de achtergrond zou ik mij geen zorgen maken. Anders heeft de leerkracht niets te doen.
                Eigenlijk heb je gelijk
                Canon EOS 5D mark 3 - Canon Eos 5D mark 4 - Canon R5 - Canon EF 24-70mm f/2.8 L II USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II USM - Canon EF 85mm f/1.8 USM - Canon EF 100mm f/2.8 USM Macro - Flitsers Godox AD 200 (2x) - Godox AD 600 - ...

                Comment

                Working...
                X