Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bridge ?

    Zojuist liepen er twee vrienden langs die binnenkort naar Zuid-Afrika gaan en een behoorlijke camera zoeken, niet te gecompliceerd, niet te groot en te zwaar, voldoende zoombereik, maar ook geen "zeepje" dat je uit je handen laat vallen (ik toch)
    Budget rond de 500 €. Ik dacht aan iets in de aard van een Panasonic FZ8 (heb er ook zo één) maar die maken ze niet meer.
    Nu gebiedt de eerlijkheid me om te zeggen dat ik voor de rest NIKS ken van bridge-camera's en wildlife in Afrika. Het enige wat ik wél weet is dat de shutterlag voor problemen zal zorgen.
    Het koppel kent weinig tot niks van fotografische achtergronden en zal waarschijnlijk enkel de groene stand gebruiken, de kwaliteitseisen liggen dus ook niet vreselijk hoog, laat ons zeggen dat ze willen kiekjes nemen van wildlife en landschappen die op iets gelijken. Ik denk dat ze liever een grote, iets onscherpe olifant gaan kiezen ipv een kleine (verre) scherpe olifant. Mensen zijn ook geen 3x7 meer maar toch uiterst sportief (oa 3x Santiago).

    En je hoort me dus al komen : iedere suggestie of link wordt in dank aanvaard.
    Off T : zelfde vraag voor een verrekijker, daarvoor heb ik ze naar "Sights of nature" verwezen. Deputter is wel geen gemakkelijke maar hij weet alles over verrekijkers, mag je verwachten van iemand met een eigen merk.

  • #2
    Re: Bridge ?

    Mijn zoon heeft vorig jaar de Nikon coolpix p510 meegedaan naar Kenia en was zeer tevreden , heeft een heel groot zoombereik .Nu is er de 520 en die kost een 340 euro bij konijn.

    Comment


    • #3
      Re: Bridge ?

      Is een Sony RX100(M2?) een optie? ... heeft wel niet veel zoom maar heeft verder behoorlijk wat "automatische" modes aan boord waarmee je vrijwel geen slechte fotos meer kan maken (inclusife auto en manuele DRO en HDR) en de camera is behoorlijk snel ... en klein ...
      Heeft een verbluffende truk in huis om de digitale zoom te bewerken zodat die er uit ziet als "bijna" optisch .. (heb voorbeeld indien gewenst)

      Comment


      • #4
        Re: Bridge ?

        Hallo,

        Net terug van 14 dagen Spanje en met welke camera?
        Geen Canon 5DMk2, geen Sony NEX-7 ...
        Wel de bridge Sony DSC-HX300 met 50xzoom (24mm - 1200mm).
        Ik heb hem al een tijdje en hij levert zeer behoorlijke foto's maar ik sta nu toch wel versteld van de kwaliteit van de foto's
        Groothoek en supertele - en alles daartussen + ook nog eens een schitterende HD-video-opnames.

        Voor wat mij betreft, de ideale safaricamera - ook in automatische stand ...
        De foto's zijn helaas nog niet verwerkt, maar ze zijn gewoon schitterend!

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Bridge ?

          Heb je ooit iets gezien van de Canon G15 ?
          Canon's PowerShot G-series is one of the most iconic lines of digital compact cameras, with the original G1 having debuted right back in September 2000. The original models sported fast lenses, articulated LCDs, optical viewfinders, Raw data recording and lots of external control, and were aimed at tempting enthusiasts who usually shot with 35mm SLRs to dip a toe into the brave new waters of digital photography.

          Klein, handig, gesofisticeerd, betrouwbaar en erg "plezant" om te gebruiken.
          Is natuurlijk geen bridge, maar zeker niet te onderschatten.
          In de club, op groot scherm kan men het verschil met foto's van veel duurdere SLR's niet zien !
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • #6
            Re: Bridge ?

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Hallo,

            Net terug van 14 dagen Spanje en met welke camera?
            Geen Canon 5DMk2, geen Sony NEX-7 ...
            Wel de bridge Sony DSC-HX300 met 50xzoom (24mm - 1200mm).
            Ik heb hem al een tijdje en hij levert zeer behoorlijke foto's maar ik sta nu toch wel versteld van de kwaliteit van de foto's
            Groothoek en supertele - en alles daartussen + ook nog eens een schitterende HD-video-opnames.

            Voor wat mij betreft, de ideale safaricamera - ook in automatische stand ...
            De foto's zijn helaas nog niet verwerkt, maar ze zijn gewoon schitterend!

            Jaja
            Heb er net een review van gelezen: zondermeer spectaculair! In feite kun je met een DSLR met 500mm topglas erop niet dezelfde beeldkwaliteit behalen door na te vergroten tot "1200"mm. Eigenlijk zou je, naast je DSLR, ook nog eens zo'n DSC-HX300 met je moeten meezeulen .

            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Walter, Ik laat die DSLR steeds vaker thuis tegenwoordig - al kan ik prima werken met de 500mm+2xTC. Wat die Sony presteert voor dat budget is gewoon top.
              Jaja
              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Heb er net een review van gelezen: zondermeer spectaculair! In feite kun je met een DSLR met 500mm topglas erop niet dezelfde beeldkwaliteit behalen door na te vergroten tot "1200"mm. Eigenlijk zou je, naast je DSLR, ook nog eens zo'n DSC-HX300 met je moeten meezeulen . Walter
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Bridge ?

                Bedankt voor de hint Jacques, ik stuur meteen door.
                @Walter : bedankt voor de bevestiging.

                Comment


                • #9
                  Re: Bridge ?

                  PaulM,

                  Hier is een selectie van een aantal foto's uit Barcelona - met de Sony HX-300 ...
                  - full-size
                  - onbewerkt (zo uit de camera)

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bridge ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    PaulM,

                    Hier is een selectie van een aantal foto's uit Barcelona - met de Sony HX-300 ...
                    - full-size
                    - onbewerkt (zo uit de camera)

                    Jaja
                    Nou moe, ik had van alles verwacht maar dat écht niet
                    Dus echt wel buitengewoon goed zeg !!!!! En recht uit de camera zeg je
                    Ik heb vanmorgen de mensen overtuigd om hiervoor te gaan en nu pas heb ik beseft welke goede keuze het was.
                    Jacques, mag ik deze link naar je foto's doorlinken ?

                    Dit zijn zo van die momenten dat een mens écht blij is om lid te zijn van BD, dit had ik zelf nooit gevonden.
                    Nogmaals bedankt Jaja, het is een gouden tip.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bridge ?

                      Dag PaulM,

                      Natuurlijk mag je de link doorgeven.
                      En die HX300, dat was voor mij ook een openbaring hoor. Ik ben meer een "tele" man dan een "groothoekmens" en zocht een betaalbaar alternatief voor de Canon 5DMk2 + Sigma 50-500mm + 2xTC.
                      Ik gebruik die zoom meestal om niet zo verre dingen tot gedetailleerde, bijna beeldvullende onderwerpen te maken - en dat lukt met die HX300 wonderwel - en dat zonder al te veel PS-werk achteraf.
                      En PaulM, daarvoor dient BD toch ...

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                      Nou moe, ik had van alles verwacht maar dat écht niet
                      Dus echt wel buitengewoon goed zeg !!!!! En recht uit de camera zeg je
                      Ik heb vanmorgen de mensen overtuigd om hiervoor te gaan en nu pas heb ik beseft welke goede keuze het was.
                      Jacques, mag ik deze link naar je foto's doorlinken ?

                      Dit zijn zo van die momenten dat een mens écht blij is om lid te zijn van BD, dit had ik zelf nooit gevonden.
                      Nogmaals bedankt Jaja, het is een gouden tip.
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bridge ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        PaulM,

                        Hier is een selectie van een aantal foto's uit Barcelona - met de Sony HX-300 ...
                        - full-size
                        - onbewerkt (zo uit de camera)

                        Jaja
                        Wat een mooie foto's Jaja!
                        Zelf heb ik de oudere HX-100V maar zo een resultaten heb ik nog nooit gehad met mijn bridge camera! Van het filmen ben ik wel zeer tevreden.
                        Mag ik eens vragen wat voor een instelling u gebruikt op de functiekeuzeknop? Werkt u automatisch (i , i+ of scenekeuze) of handmatig (P, S, A, M, ....).
                        Ik kan me inbeelden dat de HX-300 al een stukje beter is dan mijn toestel maar uw foto's vindt ik toch wel heel mooi. Deze zouden zo uit een DSLR kunnen komen!
                        Dank u alvast voor de info!
                        Canon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bridge ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jaja .. die HX300, dat was voor mij ook een openbaring hoor. Ik ben meer een "tele" man dan een "groothoekmens" en zocht een betaalbaar alternatief voor de Canon 5DMk2 + Sigma 50-500mm + 2xTC.
                          Ik gebruik die zoom meestal om niet zo verre dingen tot gedetailleerde, bijna beeldvullende onderwerpen te maken - en dat lukt met die HX300 wonderwel - en dat zonder al te veel PS-werk achteraf.


                          Je moet al gek zijn om een Canon 5DMKII en Sigma 50-500 + TC mee te sleuren op je vakantie als je ziet wat met deze Bridge van Sony te bereiken valt.
                          Uw schouder en rug zal er u dankbaar voor zijn.

                          Ik spreek uit ervaring met een Canon 5D2 en een Canon 100-400 die waarvan die laatste zelfs lichter is dan de 50-500.
                          Doe daarbij nog een 24-105 of 24-70 en je bent goe bezig met een combinatie die meer dan 3 kg weegt.

                          Daarbij moet je de 100-400 foto's croppen voor het telebereik van 1200 mm te halen en dan krijg je zoiets als dit



                          Goed nog voor een 1024 px foto voor dit forum maar niet op een 27" monitor (fullscreen) of A3 afdruk

                          Deze HX 300 heb ik al een keer in mijn handen gehad in de winkel maar nog nooit voorbeelden gezien.
                          Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben JaJa.

                          Ik heb de HX300 nader bekeken omdat ik interesse heb voor de Sony RX 10 met 24-200 2.8.
                          Deze RX10 is zowat dezelfde grootte dan de HX300, vandaar dat ik al eens wou aanvoelen hoe dit mij bevalt.

                          Vele DSLR gebruikers beschouwen de RX10 misschien als een grap maar ik denk dat deze camera met dezelfde sensor van de RX 100 en waarschijnlijk een fameuze Zeiss 24-200 2.8 een perfecte All-in-One zou kunnen zijn en zeker als je bekijkt met wat deze HX 300 al in staat is
                          Last edited by Funcky; 10 november 2013, 10:27.
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bridge ?

                            Deze camera interesseert me ook wel ;-). Vraagje: hoe "snel" is hij? vb een snel rennend dier op 10 meter afstand, is dit makkelijk scherp in beeld te krijgen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bridge ?

                              Hallo jacky07,

                              Bedankt voor het compliment.

                              Tijdens de vakantie zet ik de camera meestal op P (erfect) omdat ik niet altijd veel tijd heb om een foto te maken. Ik gebruik ook vaak EV-1 (persoonlijke keuze).
                              De beeldstabilisatie van de HX300 is werkelijk ongelooflijk goed - 1200mm op 1/125sec is geen probleem voor mij.
                              Qua filmen doet de HX300 het ook héél erg goed.
                              Hier een filmpje gemaakt met de HX300.

                              Voila, ik hoop dat je wat hebt aan de informatie.

                              Jaja


                              Oorspronkelijk geplaatst door jacky07 Bekijk bericht
                              Wat een mooie foto's Jaja!
                              Zelf heb ik de oudere HX-100V maar zo een resultaten heb ik nog nooit gehad met mijn bridge camera! Van het filmen ben ik wel zeer tevreden.
                              Mag ik eens vragen wat voor een instelling u gebruikt op de functiekeuzeknop? Werkt u automatisch (i , i+ of scenekeuze) of handmatig (P, S, A, M, ....).
                              Ik kan me inbeelden dat de HX-300 al een stukje beter is dan mijn toestel maar uw foto's vindt ik toch wel heel mooi. Deze zouden zo uit een DSLR kunnen komen!
                              Dank u alvast voor de info!
                              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                              Comment

                              Working...
                              X