Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk scherm ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk scherm ?

    Hallo,

    Welk scherm zou het best zijn voor fotografie

    http://www.tones.be/product/xb2779qs...0x14405ms10001 of



    en wat is de beste afstand dat je van je scherm zit want 27" is wel groot
    Mvg
    Oli
    canon of een sony

  • #2
    Re: welk scherm ?

    De eerste heeft slechts een contrastverhouding van 1/1000 en de andere heeft geen IPS panel...
    Volgens de meeste reviews heeft Dell 1 van de beste 27" schermen momenteel op de markt. Hier kan je ze zeer goedkoop krijgen:

    De bovenste van de link is iets beter aangezien die nog meer kleuren kan weergeven in AdobeRGB. Als je enkel werkt met sRGB is de onderste eigenlijk even goed en wat goedkoper.
    Je moet ervoor zorgen dat je een scherm hebt die minstens 95% van de kleuren uit de kleurruimte waarmee je steeds werkt kan weergeven, dan ga je niet voor onaangename verassingen staan als je iets afprint.

    Ik ben ook zeer tevreden van de vorige generatie 27" Dell Ultrasharp (H-versie).

    Qua afstand hangt dat een beetje af van persoon tot persoon en aan wat je aan het werken bent, als ik iets fijn moet doen in photoshop ga ik soms wat dichter bij mijn scherm (natuurlijk vergroot ik ook hé ). Meestal is mijn werkafstand 1-1.5m.

    Comment


    • #3
      Re: welk scherm ?

      oei mijn werkafstand is max 80 cm, mijn bureau is niet zo diep, dan ga ik miss beter voor een 24" scherm.
      Ik was vergeten te melden dat hoofdzaak fotografie is (Lr 5 en elements 12) maar mijn scherm moet ook af en toe door mijn zoon kunnen worden gebruikt voor gamen zoals battlefield en crysis etc.
      Mvg
      Oli
      canon of een sony

      Comment


      • #4
        Re: welk scherm ?

        Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
        oei mijn werkafstand is max 80 cm, mijn bureau is niet zo diep, dan ga ik miss beter voor een 24" scherm.
        Ik was vergeten te melden dat hoofdzaak fotografie is (Lr 5 en elements 12) maar mijn scherm moet ook af en toe door mijn zoon kunnen worden gebruikt voor gamen zoals battlefield en crysis etc.
        Mvg
        Oli
        80cm zou nog werken hoor, zoals ik zei, het is een kwestie van voorkeur (en mogelijkheden).
        Ik heb eens geprobeerd op 80cm: gaat perfect tot 60cm (daarna moet je uw hoofd bewegen om alles te kunnen zien ).
        Voor gamen heb je normaalgezien een compleet ander soort monitor nodig: een TFT scherm met zo kort mogelijke vertraging (3ms of minder). Maar voor casual gaming is 8ms meer dan snel genoeg (je keuze van server en uw internetverbinding zal een VEEEEL grotere impact hebben.
        Ik zit persoonlijk op een supersnelle hoofdverbinding qua internet en heb met een server uit Brussel zo'n 32ms vertraging (bijna geen enkele game heeft daar servers), Amsterdam 40ms, Rusland 60-80ms, VS 100+ms. Het enige wat je begint te merken is een server van 150ms of meer (en ik denk dat er een verschil is vanaf 80ms). Een scherm dat 4ms beter is zal je dus niet merken (al willen de professionals dit wel).
        Een TFT-scherm is trouwens verschrikkelijk voor fotobewerking. Uw zoon zal content zijn met dit scherm hoor , tenminste als je een zeer sterke GPU hebt (GTX 680, 690, 770, 780, 790 of de AMD tegenhangers) is aangeraden om deftige fps te hebben met een scherm van die resolutie.

        Comment


        • #5
          Re: welk scherm ?

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Een TFT-scherm is trouwens verschrikkelijk voor fotobewerking.
          Waarom is TFT slecht? Ik zie hier bij die bovenste van je link dat deze over IPS beschikt, dus aan de kijkhoek zal het niet liggen?
          http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

          Comment


          • #6
            Re: welk scherm ?

            Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
            Waarom is TFT slecht? Ik zie hier bij die bovenste van je link dat deze over IPS beschikt, dus aan de kijkhoek zal het niet liggen?
            TFT weergeeft veel minder kleuren, heeft een slechte kijkhoek waardoor contrast er constant anders uitziet.
            De links dat ik gaf zijn beide ips en niet TFT.

            Comment


            • #7
              Re: welk scherm ?

              Misschien een andere mogelijkheid (playerofwar) zijn twee schermen , eentje speciaal voor fotografie http://www.monitorstore.be/product/3...#alternatieven
              en dit om te gamen http://www.tones.be/product/e2473hs-...0x10802ms10001

              Mvg
              Oli
              canon of een sony

              Comment


              • #8
                Re: welk scherm ?

                Het enige nadeel aan de 27" voor gaming is het grote aantal pixels voor de GPU is dit moeilijk te verwerken (moet meer detailles genereren). Een 24" lost dit op, zet die in gaming mode en je hebt ook slechts 4ms vertraging (met iets minder accurate kleuren).
                Als je toch een gaming monitor koopt, ga dan voor een 1440x...., daarmee heb je geen supergpu nodig om een game te spelen. Deze zijn trouwens ook goedkoper.

                Welke GPU zit er momenteel in uw pc, dan is het makkelijker te bepalen als je pc 1080x1200 aankan voor gaming.

                Comment


                • #9
                  Re: welk scherm ?

                  Kom er even tussen met een vraagje over de Dell UltraSharp U2413. Is dit een glanzend of een mat display. Werk nu met een HP 2310ti dat glanzend is en heb ook nog een Samsung 27" mat en deze is minder prettig en niet scherp. Deze Dell UltraSharp U2413 staat me anders wel aan.

                  Gr, Daniel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk scherm ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                    TFT weergeeft veel minder kleuren, heeft een slechte kijkhoek waardoor contrast er constant anders uitziet.
                    De links dat ik gaf zijn beide ips en niet TFT.
                    Sorry, maar bij die eerste Dell 27", staat TFT én IPS.

                    Dus ik kan nog steeds niet volgen waarom je het wel aanraadt.
                    http://www.facebook.com/TichoOomsPhotography http://500px.com/TichoOoms http://vimeo.com/tichoooms

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk scherm ?

                      voor gaming heb je een scherm nodig dat een lage ms waarde heeft. refrech rate van beelden of zoiets, ben niet zo technisch. ideaal is een waarde onder de 5ms zeker voor snelle actie games. goede foto schermen hebben vaak een hogere waarde hoewel dat dit tegenwoordig best nog meevalt.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk scherm ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                        Het enige nadeel aan de 27" voor gaming is het grote aantal pixels voor de GPU is dit moeilijk te verwerken (moet meer detailles genereren). Een 24" lost dit op, zet die in gaming mode en je hebt ook slechts 4ms vertraging (met iets minder accurate kleuren).
                        Als je toch een gaming monitor koopt, ga dan voor een 1440x...., daarmee heb je geen supergpu nodig om een game te spelen. Deze zijn trouwens ook goedkoper.

                        Welke GPU zit er momenteel in uw pc, dan is het makkelijker te bepalen als je pc 1080x1200 aankan voor gaming.
                        Ik ga me deze week een pc gaan kopen (budget 1600 euro scherm niet meegerekend), dus een grafische kaart genre gtx 780 ofzo .
                        canon of een sony

                        Comment


                        • #13
                          Re: welk scherm ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
                          Sorry, maar bij die eerste Dell 27", staat TFT én IPS.

                          Dus ik kan nog steeds niet volgen waarom je het wel aanraadt.
                          Ik dacht dat TFT + IPS niet mogelijk was, het is dus een typfout in de eerste link.

                          met een gtx 780 kan je met gemak voor een 27" gaan hoor, die is krachtig genoeg voor de resolutie aan te sturen en games te spelen.
                          Je moet die ms niet zo serieus nemen, vele goedkope gaming schermen liegen hier zelfs over (zie sommige tests). Gamen doe je omdat het leuk is en een groot scherm geeft je een betere ervaring. Persoonlijk mogen die gamers met hun Titan's en lage resolutie scherm en games op laagste kwaliteit het houden hoor... Met een gtx780 kan je de meeste games met zo'n scherm op high of ultra spelen met nog steeds 60fps of meer. Dat is dus ideaal.

                          Comment

                          Working...
                          X