Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

coolwalker of X-drive

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • coolwalker of X-drive

    Binnenkort vertrek ik voor een jaar op reis. Ik zal me een Nikon D70 aanschaffen. Ik wil ook een draagbare harde schijf meenemen, maar weet niet welke de beste is.
    Kies ik voor een Coolwalker MSV-01 (30Gb) (599 euro)
    of een X-drive II (40 Gb)(een stuk goedkoper)

    of kan me nog een ander type aangeraden worden?

    Bestaan er draagbare harde schijven die tegelijkertijd als mp3-speler dienst kunnen doen? Zo ja, welke en is de kwaliteit in orde (duurzaam, schokvrij, lange levensduur batterijen,...)

  • #2
    Originally posted by kulderzipken
    Binnenkort vertrek ik voor een jaar op reis. Ik zal me een Nikon D70 aanschaffen. Ik wil ook een draagbare harde schijf meenemen, maar weet niet welke de beste is.
    Kies ik voor een Coolwalker MSV-01 (30Gb) (599 euro)
    of een X-drive II (40 Gb)(een stuk goedkoper)

    of kan me nog een ander type aangeraden worden?

    Bestaan er draagbare harde schijven die tegelijkertijd als mp3-speler dienst kunnen doen? Zo ja, welke en is de kwaliteit in orde (duurzaam, schokvrij, lange levensduur batterijen,...)
    Kom je toe voor een jaar met 40gb? er is nog een alternatief, een draagbare cdwriter, maak je cds, hou een cd bij, stuur er een kopietje van naar huis, en je bent vééél veiliger dan die draagbare disken, want op reis... vallen, diefstal, noem maar op.

    Comment


    • #3
      diefstal kan inderdaad een probleem zijn

      40 gb = 20000 foto's van 2 Mb. Dat moet toch volstaan?

      Comment


      • #4
        [quote]Originally posted by kulderzipken
        diefstal kan inderdaad een probleem zijn

        40 gb = 20000 foto's van 2 Mb. Dat moet toch volstaan?
        [/quote

        yep, als je het zo stelt, is 40gb genoeg. Toch voel ik me niet veilig met zo een ding met harddisk.

        Comment


        • #5
          Hoi Kulderzipken,

          De I-pod van Apple kan ook gebruikt worden om je foto's over te zetten.
          Met de I-pod heb je ook nog je muziekbestanden bij de hand.
          Je hebt de keuze tussen ;
          15 gig aan 349€
          20 gig aan 448€
          40 gig aan 549€

          groetjes ghost

          Comment


          • #6
            Over de Archos Gmini 220 ben ik zeer tevreden. Deze heeft standaard een CF-kaart reader; er is een adaptor te krijgen voor andere formaten. Je hebt dan meteen een heel goed klinkende mp3-speler. Meer info op: www.archos.com/products/overview/gmini_220.html. Ik heb er 300 euro voor betaald. 20G schijf, maar er zou ook een 40G aankomen (de Gmini 240). De Ipod is een pak duurder en daar bovenop moet je ook nog een adaptor aanschaffen (en meesjouwen)om je CF-kaart te kunnen inlezen. De 220 gaat zo'n 8 uur op een batterijlading als mp3-speler; opladen in 90 minuten (100-240V). Schokvrij.

            kruimeltje
            10D | 28-135 IS | 50 mm f 1.8 II | 17-40 L | 550 EX | Archos Gmini 220

            Zoals het muisje thuis klikt, klikt het nergens!

            Comment


            • #7
              Er bestaat ook nog de Phototainer, zie topic http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=43319
              Deze heb ik zopas aangeschaft nadat ik de bestelling van mijn Coolwalker heb geannuleerd. De Beuckelaer weet in de verste verte nog niet wanneer deze dingen zullen beschikbaar zijn
              Ik moet zeggen dat de Phototainer ook een mooi speelgoed is, groter scherm dan de Coolwalker en de NEF bestanden van de D70 zet hij in minder dan een seconde op het scherm.
              Prijs ligt rond de 560€
              De iPod daarentegen heb ik ook gehad met de mediareader van Belkin, maar deze is veel te traag, tot 15 minuten om een kaartje van 128Mb erop te krijgen.
              BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

              Comment


              • #8
                Gerrit,

                ben ook al een tijdje op zoek naar een vervanger voor
                mijn ARchos Multimedia 20, wegens te traag in het tonen
                van beeldjes.
                Wat moet het ding kunnen?
                - download van compactflash naar interne schijf
                - lcd scherm om foto's te bekijken
                - tonen van beeldjes op het scherm.
                Dat doet die archos allemaal wel, maar zoals al gezegd,
                in mijn ogen te traag (enkele seconden om een beeldje
                te tonen, nog eens om te roteren etc).
                Heb ook al naar de phototainer gekeken, ziet er goed uit.
                Heb ook naar de Archos AV300 reeks gekeken.
                Maar er is niemand die eigenlijk objectieve cijfers kan
                geven over snelheid.
                Vermits jij de PT bezit, een vraagje aan jou. Tonen van
                een 6Mpixel (Nikon D100 origine, maar dat doet er eigenlijk
                niet toe) in jpg formaat (grootte orde van 3mb per bestand),
                hoe lang duurt dat ?
                By the way, de PT kan ook aan de tv, al geprobeerd?
                Kan hij ook roteren? inzomen en uitzomen en aan welke
                snelheid?

                Om op de originele vraag te antwoorden van deze thread.
                De Archos Multimedia 20 die ik heb doet perfect zijn werk
                (maken van copies van foto's vanuit compact flash etc) met
                het bijkomende voordeel dat je de foto's visueel kan
                controleren. Niet mogelijk met de X-drive. Een collega
                van mij (en langs verschillende kanten gehoord) heeft er
                één (X-drive) en heeft soms corrupte foto's...
                Mensen zeggen dat ze harddisks niet vertrouwen, ik zelf
                heb dan weer heel weinig vertrouwen in cd's (zelfgebrandde)
                zeker als dat op zo een portable ding gebeurt in verre
                van ideale omstandigheden. En de opmerking, je laat
                de harddisk gizmo vallen en het is kapot... Tja, laat je
                camera vallen en tis ook kapot, zelfde trouwens voor je
                cd writer (klein verschil dat geschreven cd's dan niet
                mee kapot zijn). Als je een beetje op je materiaal let,
                en telkens het harddisk ding in een softpadded zakje
                stopt kan hij ook tegen een redelijke stoot. Mijn archos
                heeft al heel wat klappen gekregen en doet het nog altijd
                zonder problemen, terwijl heel de wereld roept dat archos
                plastieken brol (zeker de eerste versies zoals de mijne)
                maakt.

                Gerrit, nog een vraagje, waar heb je de PT vandaan
                getoverd?

                Groeten.

                --Pj.

                Comment


                • #9
                  Een zeer aktuele vraag... Ik heb er zelf ook heel lang mee geworsteld omdat ik binnenkort voor 6 maanden op reis trek.

                  Eén hamvraag voor jou kulderzipken: Hoe zeker wil je zijn om met foto's thuis te komen? Ga ervanuit dat alles stuk kan gaan!

                  De enige methode die enige zekerheid biedt is volgens mij de volgende: Koop een cd-brander (bv. Apacer CP100) en maak telkens 2 cd's. Gebruik de 'verify' functie waardoor je zeker kan zijn dat de cd niet corrupt is. Eén kopie stuur je naar familie, de andere hou je bij. Als je bevestiging gekregen hebt van de familie dat de cd toegekomen is en functioneert, dan ben je gerust. Indien niet, dan maak je een extra kopie en stuur je deze nogmaals naar huis.

                  Ik weet dat een X-drive of dergelijke véél handiger is en 9 kansen op 10 zal je geen problemen hebben. Maar die 1 kans op 10 dat je al je foto's kwijt ben van het 'jaar' van je leven...

                  Ik hoop dat er snel een DVD-writer uitkomt...
                  Nog een tip voor de Apacer CP100: Deze spant geen memorykaartjes over verschillende cd's, dus koop een kaartje van 512 en eentje van 128MB om je cd's optimaal te kunnen vullen.
                  Groetjes, Rolle

                  http://www.lighter-than-air.net

                  Comment


                  • #10
                    Bedankt voor jullie hulp.

                    Jullie tips volgend vond ik ook
                    Qdisk 120 GB (199,99 euro) http://www.archos.com/products/prw_500369.html

                    ARCDisk 40 GB (prijs?) en 20 GB (199,99 euro).

                    Kennen jullie deze producten? Zijn ze betrouwbaar en snel?

                    Maar die Phototainer ziet er echt wel goed uit, maar is een stuk duurder.

                    Ik ben niet gewoon dure aankopen te doen via het internet, maar mijn vertrouwde winkel verkoop deze draagbare harde schijven niet. In een computerwinkel heb ik nog niet gekeken. Waar kan ik ze aankopen? (ik woon in Brugge).

                    Als antwoord op Rolle: je hebt gelijk, alles kan kapot gaan, mijn fototoestel kan ook na 1 week al gestolen worden... Dat is de gok die ik moet nemen. Om nog veiliger te spelen kan ik ook beide methodes combineren: draagbare harde schijf meenemen en nu en dan in een internetcafé de foto's op cd branden en die al opzenden.

                    Comment


                    • #11
                      Heeft iemand ervaring met de Sony
                      GigaVault 80 Gb Portable HardDisk Media & USB Adaptor (399 euro).

                      Technische specificaties:

                      • Capacity: 80 GB
                      • Interface: USB 1.1 or USB 2.0
                      • OS Requirement: Windows 98SE/ME/2000/XP operating systems
                      • Transfer Rate: 480 Mbps with USB 2.0, 12Mbps with USB 1.1
                      • Driver Software: Supplied driver software is required for Windows 98SE and highly recommended for Windows ME/2000/XP users.
                      • Dimensions: 6 7/8” x 3 3/8” x i”
                      • Weight: 9.5 oz.

                      Comment


                      • #12
                        Aangezien ik zelf een reis plan van 5 maanden ben ik ook aan het zoeken naar een externe harde schijf of evt. cd writer.
                        Heeft al iemand gehoord van de giga 2 ?
                        zie : www.twintek.nl/giga2.html

                        Comment


                        • #13
                          Denk zelf over de aankoop van een Epson p-1000.http://www.epson.com/cgi-bin/Store/c...s&oid=37746817 weliswaar maar 10 gig, maar wel 640 x 480 resulotie resolutie en 260.000 kleuren. Volgens mij dus ideaal als vervanger van de laptop als viewer voor op vakantie. En ook bijna zo duur als een laptop amaaai
                          Iemand rechtstreeks/onrechtstreeks ervaring mee ?
                          EOS 50D / 17-55mm 2.8 / 50mm 1.8

                          Comment


                          • #14
                            http://www.letsgodigital.org/nl/news/articles/story_709.html
                            Op deze website heb ik Nederlandstalige uitleg gevonden van de Epson P-1000.

                            Comment


                            • #15
                              @ --pj.

                              Zoals ik al zei, de NEF files tovert hij op minder dan 1 sec. op het scherm, idem voor het roteren en inzoomen.
                              Zal het morgen eens proberen met jpg files, deze heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik altijd in RAW photo's maak.
                              Ik post de resultaten van zodra ik het heb geprobeerd.
                              Aansluiten kan je hem ook op de TV, resultaat is behoorlijk, je hebt daar de maximum resolutie die de tv kan geven, minder als op een pc dus, maar dat is normaal, is niet aan de phototainer gelegen maar wel aan de technologie van de tv.
                              Ik heb hem rechtstreeks van de invoerder in België.
                              Indien je hem van dichtbij wilt bekijken, laat mij dan iets weten dan spreken we wel eens af.
                              BD0236BE ** Sony A6000 18-200, 18-50,Nikon P7700, Ikelite Scuba Housing **

                              Comment

                              Working...
                              X