Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus C-8080 WZ + TCON-14D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus C-8080 WZ + TCON-14D

    Ik ben van plan om mij een digitale camera aan te schaffen waarmee ik vogels van dichtbij ( ik ben een verwoed vogelkweker ) en veraf ( vogels in het wild ) kan fotograferen. Is het verstandig om zo'n Olympus C-8080 WZ aan te schaffen ( voor die goede macro ) en
    er een TCON-14D lens op te plaatsen ( voor veraf ) of ben ik dan beter met een andere camera in die prijsklasse
    BD0282BE
    Nikon Coolpix 8700 + TC-E15ED + WC-E80 + SB-50DX http://users.pandora.be/geertvantveer/geertvantveer
    *Alle begin is moeilijk !*

  • #2
    Uit jouw bericht begrijp ik dat het je vooral om de zoom te doen is.

    (Olympus 8080 heeft een zoom in telebereik van 140)

    Kijk ook eens naar bv.
    Canon Powershot Pro (200mm)
    Konica Minolta Dimage A2 (200mm)
    Nikon Coolpix 8700 (280mm) (Wel maar 35mm ipv 28mm in groothoek)

    Dit zijn eveneens 8 MP toestellen in ongeveer dezelfde prijsklasse, maar je hebt er wel een pak meer zoom mee binnen bereik.

    Comment


    • #3
      Kijk eens naar volgende toestellen: Fujifilm FinePix S5000 Z Konica Minolta DiMAGE Z2 Kodak DX6490 Canon PowerShot S1 IS Kyocera Finecam M410R Olympus C-730 UZ Olympus C-2100 UZ Kyocera Finecam M400R Minolta DiMAGE Z1

      Comment


      • #4
        Geert, In de koopjeshoek staat een Olympus C2100 UltraZoom te koop .

        Comment


        • #5
          Originally posted by Geert Smet
          Ik ben van plan om mij een digitale camera aan te schaffen waarmee ik vogels van dichtbij ( ik ben een verwoed vogelkweker ) en veraf ( vogels in het wild ) kan fotograferen. Is het verstandig om zo'n Olympus C-8080 WZ aan te schaffen ( voor die goede macro ) en
          er een TCON-14D lens op te plaatsen ( voor veraf ) of ben ik dan beter met een andere camera in die prijsklasse

          Met die teleconverter schiet je niet zo veel op, bovendien is tie niet goedkoop en je tas wordt weer dikker en zwaarder
          Ik zou de Minolta A1 overwegen, 5 MP op dezelfde maat sensor en stabilisator

          Comment


          • #6
            Originally posted by pascal ph.
            Uit jouw bericht begrijp ik dat het je vooral om de zoom te doen is.

            (Olympus 8080 heeft een zoom in telebereik van 140)

            Kijk ook eens naar bv.
            Canon Powershot Pro (200mm)
            Konica Minolta Dimage A2 (200mm)
            Nikon Coolpix 8700 (280mm) (Wel maar 35mm ipv 28mm in groothoek)

            Dit zijn eveneens 8 MP toestellen in ongeveer dezelfde prijsklasse, maar je hebt er wel een pak meer zoom mee binnen bereik.

            Wat vind je van de Panasonic DMC-FZ10 ? Is die ook goed om in binnenruimtes mee te trekken ?
            BD0282BE
            Nikon Coolpix 8700 + TC-E15ED + WC-E80 + SB-50DX http://users.pandora.be/geertvantveer/geertvantveer
            *Alle begin is moeilijk !*

            Comment


            • #7
              Niet vergeten dat je met die converter voor je lens enkel volledig ingezoomd kunt werken. Als je uitzoomt terwijl de TCON17 erop staat, krijg je vignettering (= zwarte randen rond de foto). TCON17 is de beste teleconverter die er is (heb em zelf nog gebruikt op mijn Canon G3 indertijd en was er zeer tevreden over!), dus als je het voorgaande nadeel erbij wilt nemen, zit je met een goede combinatie!

              Persoonlijk zou ik ook eerder voor een toestel met een betere zoom kiezen, zoals de Minolta A1 of A2 of de Canon Pro1 of zo ...
              :: http://www.dpix.be ::

              Comment


              • #8
                Originally posted by pascal ph.
                Uit jouw bericht begrijp ik dat het je vooral om de zoom te doen is.

                (Olympus 8080 heeft een zoom in telebereik van 140)

                Kijk ook eens naar bv.
                Canon Powershot Pro (200mm)
                Konica Minolta Dimage A2 (200mm)
                Nikon Coolpix 8700 (280mm) (Wel maar 35mm ipv 28mm in groothoek)

                Dit zijn eveneens 8 MP toestellen in ongeveer dezelfde prijsklasse, maar je hebt er wel een pak meer zoom mee binnen bereik.

                Ik ben nog altijd aan het twijfelen. Aangezien ik een brildrager ben, is het waarschijnlijk moeilijker om een reflexcamera ( d70 of 300d ) te kopen. Ge kunt daarbij niet kijken op het display.
                Nog een vraagske : kan ik met zo'n nikon coolpix 8700 of een canon powershot pro 1 ook die scherptediepte zo krijgen dat ik een wazige
                achtergrond heb.
                BD0282BE
                Nikon Coolpix 8700 + TC-E15ED + WC-E80 + SB-50DX http://users.pandora.be/geertvantveer/geertvantveer
                *Alle begin is moeilijk !*

                Comment


                • #9
                  Uiteraard kan je ook met een compact de scherptediepte regelen met je diafragma, maar je moet wel rekening houden met het feit dat je met een kleinere CCD (kleinere verstrooingscircel) een veel grotere DOF haalt. (Grotere scherptediepte, dus moeilijker om een wazige achtergrond te verkrijgen.)
                  Dit kan uiteraard zeer makkelijk achteraf verholpen worden in de 'pixelroom' dmv een filtertoepassing.

                  Ook vind je bij de meeste prosumers een dioptrie instelling, zodat je (beperkt) kan corrigeren voor je ogen, zodat je zonder bril kan fotograferen.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Geert Smet
                    Originally posted by pascal ph.
                    Uit jouw bericht begrijp ik dat het je vooral om de zoom te doen is.

                    (Olympus 8080 heeft een zoom in telebereik van 140)

                    Kijk ook eens naar bv.
                    Canon Powershot Pro (200mm)
                    Konica Minolta Dimage A2 (200mm)
                    Nikon Coolpix 8700 (280mm) (Wel maar 35mm ipv 28mm in groothoek)

                    Dit zijn eveneens 8 MP toestellen in ongeveer dezelfde prijsklasse, maar je hebt er wel een pak meer zoom mee binnen bereik.

                    Ik ben nog altijd aan het twijfelen. Aangezien ik een brildrager ben, is het waarschijnlijk moeilijker om een reflexcamera ( d70 of 300d ) te kopen. Ge kunt daarbij niet kijken op het display.
                    Nog een vraagske : kan ik met zo'n nikon coolpix 8700 of een canon powershot pro 1 ook die scherptediepte zo krijgen dat ik een wazige
                    achtergrond heb.
                    'k Heb me vandaag een nikon coolpix 8700 aangeschaft. Stevig ding !
                    'k Vond het zo onhandig met die bril door die zoeker kijkend ...
                    Vandaar ! Ik hoop - de reviews waren over het algemeen ook positief - dat ik er veel plezier mee beleef. Die wazige achtergrond zal ik dan wel verkrijgen via software ...
                    BD0282BE
                    Nikon Coolpix 8700 + TC-E15ED + WC-E80 + SB-50DX http://users.pandora.be/geertvantveer/geertvantveer
                    *Alle begin is moeilijk !*

                    Comment


                    • #11
                      Proficiat met uw aankoop dan, en alvast veel fotoplezier !

                      Comment

                      Working...
                      X