Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tas/rugzak voor D70, Bigma en 180 mm macro ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke tas/rugzak voor D70, Bigma en 180 mm macro ?

    We zijn er (bijna) uit, vanavond wil ik een Sigma 50-500 en een Sigma 180 Macro bestellen. Nu heb ik net een Nova3 fototas gekocht waar de camera samen met kitlens en 70-300 met flitser mooi inpast maar dat gaat met deze lenzen erbij niet meer lukken. Nu is de tas handig voor "gewoon" gebruik maar ik zoek dus iets waar de camera met standaardlens, 180 macro en Bigma inpast.

    Iemand een tip voor een goede tas? Ik heb ook gedacht om een rugzak te kopen maar hetlijkt me niet handig steeds de spullen uit je rugzak te moeten halen, van de andere is het misschien wel prettiger om te dragen.

    Iemand ervaring met zeulen met grote lenzen door de natuur ??



    Pedro

    ============
    Nikon D70
    ============

  • #2
    ik ben tevreden van mijn Tamrac Velocity 9 (wordt op de rug gedragen maar kan je naar voor zwieren)
    maar weet ni of de Bigma daarin zal passen
    is wel groot genoeg voor mijn Sigma 100-300 + SB-800 en 18-70 kitlens
    en nog ruimte over
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Ik heb een Lowepro Dryzone 100 en een Tamrac 759; die moeten meer dan groot genoeg zijn. Daar past een 10D+grip, 4 lenzen (inclusief Bigma) en flits in. In de Tamrac past daar-en-boven ook nog mijn laptop en externe HD in.


      Groeten, Kris.
      My work: VICTORIE.com

      Comment


      • #4
        Dat kun je netjes kwijt in een Lowepro Trim Trekker. De Bigma kan opgeborgen in de "schuif" onderdaan de tas. Kan gedragen worden als rugzak of gewoon over de schouder (alle benodigde riemen zitten erbij...)
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Het is de Lowepro Minitrekker AW geworden.
          Volgens de specificaties van de lenzen en tas moet het passen.


          Pedro

          ============
          Nikon D70
          ============

          Comment


          • #6
            Originally posted by ackerp
            Het is de Lowepro Minitrekker AW geworden.
            Volgens de specificaties van de lenzen en tas moet het passen.



            hallo ackerp
            waar ga je of heb je hem gekocht en wat kost hij die lowpro minitrekker aw
            ik zit namelijk met het zelfde probleem
            ik heb nog maar net nen nova 4 gekocht
            maar heb mij nu nen bigma besteld bij corne (zal hem 1 dezer dagen wel hebben hoop ik) en moet nu op zoek dus naar een ander taske waar dat allemaal in gaat "body,18-70 afs + 50-500 bigma + in den toekomst nog nen flitser sb 600 of 800 weet nog niet welke
            wat denk je kan da daar allemaal in in de mini
            groetjes tweetty
            bd0379be

            Comment


            • #7
              Hoi Tweetty,

              Ik heb de Minitrekker besteld bij http://www.kamera-express.nl/shop.as...rie=14&merk=50

              Daar is hij in de aanbieding voor € 129.00

              Volgens mij moet het allemaal gemakkelijk passen, anders heb ik ook een probleem want bij mij moet er mijn 70-300 en 180 macro ook nog bij, naast body, flitser en 18-70 kitlens.

              Ik krijg de tas vandaag of morgen hoop ik, zal wel even een reply geven hier. Heb alleen de bigma en 180 macro nog niet... wachten duurt lang en ik heb vorige week vrijdag pas besteld. Hoop dat Corne snel is

              Groetjes
              Pedro

              ============
              Nikon D70
              ============

              Comment


              • #8
                Originally posted by ackerp
                Hoi Tweetty,

                Ik heb de Minitrekker besteld bij http://www.kamera-express.nl/shop.as...rie=14&merk=50

                Daar is hij in de aanbieding voor € 129.00

                Volgens mij moet het allemaal gemakkelijk passen, anders heb ik ook een probleem want bij mij moet er mijn 70-300 en 180 macro ook nog bij, naast body, flitser en 18-70 kitlens.

                Ik krijg de tas vandaag of morgen hoop ik, zal wel even een reply geven hier. Heb alleen de bigma en 180 macro nog niet... wachten duurt lang en ik heb vorige week vrijdag pas besteld. Hoop dat Corne snel is

                Groetjes
                bedankt voor je reaktie
                ik heb mijn bigma den 12 juni besteld
                maar corne had gezegd zo een 14 dagen wachten
                groetjes tweetty
                bd0379be

                Comment


                • #9
                  Ter info: de bigma wordt standaard geleverd met zijn eigen draagtas.
                  Heb zopas de Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM) aangekocht in Tenerife voor 819 euro.
                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #10
                    Bij mij zitten de d70 + 17-70 lens erin samen met de SB800, nog een oude Tamron 28-200 sinds vandaag ook de tamron 180 mm (die waarschijnlijk ongeveer evengroot is als de sigma 180mm) er al in met nog plaats over voor een grote lens tot 25 cm lang (nu zit daar nog mijn coolpix 995 en flash).
                    Verder kunnen alle batterij laders en kabels erin die ik nog nodig heb en het vak op de klep is nog leeg.
                    Ruimte zat in de mini trekker aw dus.

                    Kan niet wachten om je foto's met de 50-500 te zien. Heb daar zelf ook al een half oog op alhoewel ik het nog niet goed weet. Reviews lezen is ondertussen min of meer een hobby op zich geworden.
                    Jo.

                    Originally posted by ackerp
                    Het is de Lowepro Minitrekker AW geworden.
                    Volgens de specificaties van de lenzen en tas moet het passen.



                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Tweetty, vandaag de Minitrekker binnen gekregen!
                      Zoals Jo al aangaf, ruimte genoeg!

                      Ik heb mijn 70-300 uitgedraaid met zonnekap op de D70 gezet en deze past dan nog. Dit is een iets groter geheel dan de D70 met 50-500 (zonder zonnekap) dus het past! Gelukkig maar

                      Inderdaad Jo, reviews lezen is ook mijn hobby geworden, alhoewel ik nu een definitieve keuze heb gemaakt en de lenzen heb besteld. Ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe Tamron.

                      Groetjes,


                      Pedro

                      ============
                      Nikon D70
                      ============

                      Comment

                      Working...
                      X