Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schildpad "upclose and personal"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schildpad "upclose and personal"

    Dit is mijn schildpad die mij ondertussen al meer dan 20jaar vergezelt :-).



    f/5.6
    1/320 sec.
    ISO-3200
    105mm

    Feedback altijd welkom.

    Groeten Kristof



    NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

  • #2
    Re: Schildpad "upclose and personal"

    Ik vind het al heel tof dat ze jou al meer dan twintig jaar "vergezelt" en niet geëindigd is in een publiek water. Dat is pas "hart" voor dieren (hebben.)

    Wat de foto betreft denk ik dat het oogje er heel scherp op staat.
    Gezien de snelheid waarmeer een schildpad beweegt denk ik niet dat het nodig zou zijn bij bijvoorbeeld 1/125e of nog lager te pannen.
    Waarmee ik bedoel dat ik mij afvraag of de iso en deze snelheid nodig waren?
    Misschien wel bij een meer dichtgeknepen diafragma (groter in getal) waarbij er dan misschien wel meer dof aanwezig zou zijn. (Nogmaals het belang van de afstand lens-onderwerp benadrukken...)
    De kop volledig scherp zou ik niet mis gevonden hebben.

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Schildpad "upclose and personal"

      Mooi standpunt met als resultaat mooie foto!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Schildpad "upclose and personal"

        Mooie kleuren heeft zo een koudbloedige wel. Camerastandpunt vind k ook heel goed gedaan. scherptediepte had groter gemogen.

        En heb je daar nog wat plezier van, van zo een beest? In "De Aaibaarheidsfactor", het zeer geestige boekje van Rudy Kousbrouck, scoort de schildpad om begrijpelijke redenen zeer laag op de aaibaarheidsschaal aan de hand waarvan de auteur het dierenrijk indeelt (als k het me goed herinner is de aaibaarheid van de schildpad gelijk aan nul wegens 'onzinnig', net een stapje boven de beesten met een negatieve aaibaarheid, zoals daar zijn kwallen en sidderalen). Enfin: dit geheel terzijde.
        Niet geschoten is altijd mis ...

        Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

        Comment


        • #5
          Re: Schildpad "upclose and personal"

          Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
          Mooie kleuren heeft zo een koudbloedige wel. Camerastandpunt vind k ook heel goed gedaan. scherptediepte had groter gemogen.

          En heb je daar nog wat plezier van, van zo een beest? In "De Aaibaarheidsfactor", het zeer geestige boekje van Rudy Kousbrouck, scoort de schildpad om begrijpelijke redenen zeer laag op de aaibaarheidsschaal aan de hand waarvan de auteur het dierenrijk indeelt (als k het me goed herinner is de aaibaarheid van de schildpad gelijk aan nul wegens 'onzinnig', net een stapje boven de beesten met een negatieve aaibaarheid, zoals daar zijn kwallen en sidderalen). Enfin: dit geheel terzijde.
          Buiten het fotografie standpunt (schildpadden blijven lekker lang in dezelfde houding zitten :-)). Zijn de dieren inderdaad vrij passief. Eten, zonnen en af een toe een badje nemen is eigenlijk alles wat ze doen. Deze heeft voor mij althans een emotionele waarde daar ik hem als kind heb "gewonnen" op de kermis. Toen was zijn schild ongeveer 2,5 cm na +20 jaar +25cm :-).

          Bedankt voor de feedback. Ik probeer het nog wel eens maar dan met iets meer scherptediepte.

          Groeten Kristof
          NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

          Comment


          • #6
            Re: Schildpad "upclose and personal"

            mooi
            al heeft hij precies een glazen oog

            ook bij mijn ouders thuis hebben ze 'Onze Mie' een landschildpad
            is toch ook wel groot hoor, ik den een 30 cm
            en die valt aan! Aaibaarheid= 0.000005
            en vroeger hadden we nog een grotere, maar m'n zus heeft ook eens het gras gemaaid met de grasmachine....
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Schildpad "upclose and personal"

              Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
              en vroeger hadden we nog een grotere, maar m'n zus heeft ook eens het gras gemaaid met de grasmachine....

              Schildpadsoep op het menu?

              Comment


              • #8
                Re: Schildpad "upclose and personal"

                Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht

                Schildpadsoep op het menu?
                plechtige begrafenis
                (ik spreek nu van een 35 jaar terug)
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment

                Working...
                X