Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pars pro toto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pars pro toto








    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Pars pro toto

    Ik heb geen flauw idee van welk geheel dit een onderdeel is. En laat dát nu net de bedoeling zijn van de challenge 'pars pro toto'.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Pars pro toto

      Dit is het gedeelte van een balpen waarmee je schrijft..
      Canon 60D - 10-22mm f3.5-4.5 USM - 17-55mm f2.8 IS USM - 70-200mm f2.8 L IS II USM - 100mm f2.8 L IS USM Macro

      Comment


      • #4
        Re: Pars pro toto

        Oorspronkelijk geplaatst door 550Dave Bekijk bericht
        Dit is het gedeelte van een balpen waarmee je schrijft..
        Helaas, niet juist.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Pars pro toto

          Kan niet denken wat dit is,tof grts,Jozef
          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

          Comment


          • #6
            Re: Pars pro toto

            De kop van een laserpen?


            Grt,

            Jean-Pierre

            Comment


            • #7
              Re: Pars pro toto

              Waar we nu mee bezig zijn, is een 'pars pro rara'.

              Het concept 'pars pro toto' betekent voor mij: een deel van een geheel accentueren en daarmee de kijker een hint geven over welk geheel het gaat.

              Simpel voorbeeldje: klik!
              Je kan het makkelijker maken door het onderwerp zó te fotograferen: klik!

              Voor mij is 'pars pro toto': de kunst een detail vanuit een ongewone of onverwachte hoek te fotograferen met minstens een deel van het hele onderwerp (al dan niet onscherp) in de achtergrond. Slaag je erin de kijker op het verkeerde been te zetten, dan is het helemaal áf.

              't Is dus veel meer dan een raadspelletje. Er moet een beetje over nagedacht worden.
              Last edited by Jos Vanhengel; 2 november 2013, 22:28.
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Pars pro toto

                Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                De kop van een laserpen?
                Grt,
                Jean-Pierre
                Helaas
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: Pars pro toto

                  Tja… het staat iedereen vrij om het thema meer of minder in te vullen. Persoonlijk kan ik mij wel voor een stuk vinden in het standpunt van Jos, al moet wat hij in bold schrijft voor mij helemaal niet. Ik heb bij het voorstellen van de drie mogelijke thema's zelf het voorbeeld van een fietsbel gegeven. Ik hoef die fiets helemaal niet te zien om te weten waar die bel voor staat. Trouwens… er is intussen al een 'fietsonderdeel' in de Challenge. Da's mijn visie op "pars pro toto". Maar ik kan evengoed HEYLO volgen, en heb zelf gesuggereerd dat wat raadwerk de Challenge misschien wat leven zou inblazen - zoals dat bij het onderwerp 'Een filmtitel' het geval was. Maar het gevaar van dat raden is ook meteen aangehaald; het moet uiteindelijk om de beste foto gaan, niet om het moeilijkst te raden onderwerp.
                  Ach, het is moeilijk een perfecte Moderator te zijn, en telkens ondubbelzinnige onderwerpen te suggereren…
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment

                  Working...
                  X