Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studentendoop 1 : de schachten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studentendoop 1 : de schachten

    De eerste foto (serie) wordt geplaatst van één der studentendopen te Leuven. Terwijl ze zo rondliepen, riepen ze : "ik weet niets, ik ken niets, want ik ben een schacht."


  • #2
    Re: Studentendoop 1 : de schachten

    waarom zo klein?
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Studentendoop 1 : de schachten

      Waarom zo'n gebruik in stand gehouden dat is gericht op openbare vernedering ?
      Is het omdat de ouderejaars zich ook hebben onderworpen en dat rechtvaardigen
      door een volgende groep te pakken?


      Goede vastlegging van een verkeerde gewoonte (mijns inziens).
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Studentendoop 1 : de schachten

        @ NoekelMi ' :

        Nou ik zat met de nikon coolpix P7700 en om de lange sliert helemaal op te krijgen werd het wel Vannoppen een afstand genomen. Wat mijn hier vooral trok was die kleurrijke stoet, net een rups.
        Deed me denken rupsje nooit genoeg, een verhaaltje voor kleintjes.
        In werkelijk is de foto wel wat groter.

        @ plaatwerker

        weet je die jongelui zijn vrijwillig hoor, ze willen die doop ondergaan. Die verplichting van vroeger is er niet meer. Ze doen het voor de lol en om het nadien te mogen verder vertellen dat ze niet bang waren en de doop hebben ondergaan.
        Die jonge en oudere studenten zijn nog echte speelvogels.
        Natuurlijk kan zoiets ontaarden. Maar dat kan bij elke groepsvorming. Ik denk wel dat de begeleiders weten dat ze niet uit de bochten mogen gaan.
        Een publiek vernedering ? Ja en Neen, want hoe meer je studeert, hoe meer je tot de conclusie komt dat je eigenlijk niets weet of ken. Deze jongeren hadden toch veel lol en wij Leuvenaars vinden ze niet vreemd hoor, niet vreemder dan al diegenen die zich verkleden voor Halloween of carnaval.
        Publieke doop is beter dan in een gesloten lokaal. Hier hebben buitenstaanders toch nog een oogje in het zeil. De gsm zou vlug rinkelen moest het niet zo zijn.
        Maar hier wat ik zag, blijft erg onschuldig. Ik zal,proberen er een filmpje van te maken.

        Comment


        • #5
          Re: Studentendoop 1 : de schachten

          Die felgekleurde slang, door hun houding is wel leuk.
          Heb "spelen" nogal dikwijls weten ontaarden in "katjesspel" en van dat laatste ben ik zeker geen voorstander.
          Maar...uit je uitleg blijkt dat er dan toch enige sociale controle is.

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Studentendoop 1 : de schachten

            Die kleurrijke "slang" en de houding is knap gezien

            En wat betreft het in gebruik houden van deze " traditie" heeft Loeky gelijk. Mijn zoon is eerstejaars in Antwerpen en gaat dit ook vrijwillig ondergaan. Er was geen enkele dwang van hogere jaars. Ze zouden ook niet scheef aangekeken worden of anders behandeld als ze niet zouden meedoen.
            Ik denk dat de grove verhalen van vroeger heden tendage bijna niet meer voorkomen.

            Comment


            • #7
              Re: Studentendoop 1 : de schachten

              Dank u spyder. Wat erger is en dat is dagelijkse kost, is dat overmatig drinken. en dat doet niet enkel de studenten, je mag zelfs tieners erbij rekenen en soms wel jonger.

              De rest heb ik omgezet in een soort videoreportage met muziek.
              Hier te zien op forum.

              Comment


              • #8
                Re: Studentendoop 1 : de schachten

                Weer eens iets bijgeleerd, er zullen wel meer gebruiken zijn die vroeger moest ondergaan en nu vrijwillig zou kunnen ondergaan.

                Comment


                • #9
                  Re: Studentendoop 1 : de schachten

                  Mooi die slangenkleurtjes in een Leuvens beeld gezet Loeky. Straatfotografie met een plus.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Studentendoop 1 : de schachten

                    Kleurrijk. Het jeugdige groepsamusement goed in beeld.
                    Tof.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                    Comment

                    Working...
                    X