Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is een Canon EOS D30( negeer dit oud topic)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat is een Canon EOS D30( negeer dit oud topic)

    Hallo BD-ers ,

    Ik weet een Canon EOS D30 te koop, maar ik ken dit toestel niet.
    Ik weet enkel dat het een digitale spiegelreflex camera is.

    Heeft iemand onder jullie ervaring met deze camera en hoeveel mag ik er nog voor betalen ?

    alvast bedankt,
    Raf

    PS: titel aangepast na opmerking van de MOD

  • #2
    Ik heb ongeveer één jaar gewerkt met de D30 en ge moogt gerust zijn het is een zeer goede camera. De D30 was de eerste ongeveer betaalbare DSLR van Canon en die werd gevolgt door de D60 waar ik twee jaar mee gewerkt heb en die ik nog steeds bezit.
    Dus mogen we stellen dat de D30 een camera van drie generaties terug is.

    U vind een review op : http://www.dpreview.com/reviews/canond30/

    De camera is dus bijna 4 jaar oud, ik zou er daarom toch ni teveel aan uitgeven, je heb nu een 300D die minder van uiterlijk is maar wel de dubbele resolutie van de D30 heeft en die koop je rond de 1000 Euro. Dus ik denk dat 500 tot MAX 600 Euro reëel is voor dit type toestel.

    my2cents
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Moet er voor die prijs een kitlens bij zitten ?

      Comment


      • #4
        Originally posted by raf
        Moet er voor die prijs een kitlens bij zitten ?
        In die tijd waren er nog geen kits de Body alleen koste toen rond de 3000 Euro.
        Dus de door mij opgegeven prijs is voor de body alleen.

        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Originally posted by raf
          Moet er voor die prijs een kitlens bij zitten ?
          Voor 929€ koop je een nieuwe 300d, die toch wel beter is dan de d30 mijns inziens. en voor 929€ heb je er de kitlens bij, die enkel past op de 300d. www.top-foto.de, en zal nog wel goedkoper te vinden zijn!!
          De d30 zal , uitgaande van een prijs van 600€ zonder lens, al snel op een 800 komen met een vergelijkbare lens dan de kitlens. Aan jou of je een oudere 3mpixel camera verkiest boven een modernere 300d, al is ie niet perfekt, toch wel meer te bieden heeft. denk hierbij aan snelheid, resolutie, garantie, nieuwe accu enzovoort...
          Waarmee ik de d30 niet afbreek, maar het is en blijft een toestel van enkele generaties terug. (eerste canon consumer dslr was de d30, dan kwam de verbeterde d60, opgevolgd door de nog betere 10d, die nu ook aan vervanging toe is, en waarvan eigenlijk de 300d een goedkope uitvoering is, waarvan enkel features weggelaten zijn, vraag is of je die nodig hebt)

          Comment


          • #6
            bedankt voor de reakties .

            Ik heb dan meteen gebeld naar de verkoper, maar helaas pindakaas, de camera was net verkocht

            Comment


            • #7
              Originally posted by Rudy
              Originally posted by raf
              Moet er voor die prijs een kitlens bij zitten ?
              Voor 929€ koop je een nieuwe 300d, die toch wel beter is dan de d30 mijns inziens. en voor 929€ heb je er de kitlens bij, die enkel past op de 300d. www.top-foto.de, en zal nog wel goedkoper te vinden zijn!!
              Bij top-foto 999 met kitlens en 929 zonder.
              Bij konijnenberg wel 929 met kitlens

              ***Canon 300D * kitlens * ...

              Comment

              Working...
              X