Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inktzwam met geest

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inktzwam met geest

    Bij het bewerken van deze foto,


    _DSC1856.jpg by georgesvdb, on Flickr

    zag ik een geest verschijnen in de inktdruppel. Zie deze foto


    _DSC1856-2.jpg by georgesvdb, on Flickr
    Groeten
    Georges

  • #2
    Re: Inktzwam met geest

    Euh...Georges...zijn zo zaken die ze op hun foto's van mars ook zien
    Wetende dat deze zwammen tamelijk hoog kunnen worden zou ik toch geprobeerd hebben een iets lager standpunt in te nemen.
    Had het je waarschijnlijk ook makkelijker gemaakt om wat met dof te spelen. Meld je even de exif...uit nieuwsgierigheid

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Inktzwam met geest

      Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
      Euh...Georges...zijn zo zaken die ze op hun foto's van mars ook zien
      Wetende dat deze zwammen tamelijk hoog kunnen worden zou ik toch geprobeerd hebben een iets lager standpunt in te nemen.
      Had het je waarschijnlijk ook makkelijker gemaakt om wat met dof te spelen. Meld je even de exif...uit nieuwsgierigheid

      Groetjes
      Marc
      Marc,
      Zo groot waren die zwammen niet en ik heb er ook van een lager standpunt, maar dan was de inktplas bijna niet zichtbaar.
      Heb wel een f van 13 gebruikt wat de grote scherptediepte bepaalt, maar als ik te klein ga in f getal dan heb ik regelmatig dat ik een te kleine scherptediepte heb. Die instelling was ingesteld voor landschappen te fotograferen en niet veranderd voor dit detail.
      volledig exif gegevens:
      F /13 - 1/50 s
      iso 400 55 mm

      mvg
      georges
      Groeten
      Georges

      Comment


      • #4
        Re: Inktzwam met geest

        Bedankt voor de exif Georges.
        Had je nu een veel kleiner getal (grotere opening) in de F-waarde genomen hadden de zwammetjes wat meer losgekomen van de achtergrond. Heel belangrijk daarbij is ook de afstand tot het onderwerp. Meestal oogt dat iets rustiger en is de achtergrond niet zo nadrukkelijk aanwezig. Het is toch meestal de bedoeling in fotografie dat het onderwerp er iets uitspringt.
        De foto is niet slecht maar eerder rechttoe rechtaan, een registratie zeg maar met een minimum aan inbreng van de fotograaf.
        Dankzij je exif, zie ik ook dat het geen macrolens is waarmee je gewerkt hebt.
        De vlek met de vorm van het hoofd er in geef je nu zowiezo mee in een tweede foto.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Inktzwam met geest

          volg voorgangers,grts,Jozef
          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

          Comment


          • #6
            Re: Inktzwam met geest

            Bedankt Marc en Jozef voor de info. De 2de foto is een crop van de eerste

            mvg
            Georges
            Groeten
            Georges

            Comment

            Working...
            X