Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paddestoel met herstkleuren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paddestoel met herstkleuren

    Een leuke paddestoel die ik aantrof bij mij in de tuin.



    f/5.6
    1/200sec
    ISO-3200
    105mm

    Ik even de saturatie van de achterliggende kleuren verzwakt en deze van de paddo iets versterkt:



    Feedback altijd welkom :-).

    Alvast bedankt,
    Kristof
    Last edited by SilverBack82; 1 november 2013, 15:14.
    NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

  • #2
    Re: Paddestoel met herstkleuren

    Ik denk dat een vierkante crop het beter zou kunnen doen. Te veel omgeving naar mijn gedacht die de aandacht van de paddenstoel haalt. De paddenstoel komt niet tot zijn recht voor mij.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #3
      Re: Paddestoel met herstkleuren

      eens proberen met langere sluitertijd (tenzij het een bewegende paddestoel is ) en lagere ISO-waarde. Diafragma mag m.i. ook iets groter.

      Comment


      • #4
        Re: Paddestoel met herstkleuren

        Ik denk dat één van de redenen waarom de paddestoel niet tot zijn recht kom, te wijten is aan dat deze dezelfde kleuren heeft als de achterliggende bladeren. Persoonlijk vond ik dit net leuk aan de foto maar ik begrijp dat dit er voor zorgt dat de paddestoel als het ware verdwijnt in de foto. Ik heb daarom bij mijn 3de update de achterliggende kleuren wat verzwakt en de paddo iets versterkt. Beter of slechter?

        Alvast bedankt voor de feedback.
        Last edited by SilverBack82; 1 november 2013, 15:13.
        NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

        Comment


        • #5
          Re: Paddestoel met herstkleuren