Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5686 - Intens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5686 - Intens







    Update met betere bestandsgrootte (en volledige Exif).
    Ik ben benieuwd of een kwaliteitsverbetering is te zien.




    Last edited by Plaatwerker; 6 december 2013, 15:27. Reden: update toegevoegd
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

  • #2
    Re: 5686 - Intens

    De onscherpte heeft hier wel iets...... het benadrukt een beetje de dromerige geconcentreerde blik in de ogen van deze dame.
    Heb je ook al eens voor jezelf geprobeerd om haar rechteroog een ietsje op te lichten?

    Comment


    • #3
      Re: 5686 - Intens

      Heeft iets van een oude, onscherpe, analoge foto, met een mooie uitstraling.
      72kb
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: 5686 - Intens

        das mooi.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 5686 - Intens

          Het scherpstelpunt ligt op de mouw achteraan. Iets te ver naar achteren volgens mijn mening. Zal wel een bewuste keuze geweest zijn om dit zo te maken.
          Volg verder hier Eddy wat het oude betreft.
          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

          Comment


          • #6
            Re: 5686 - Intens

            Misschien een klassiek standpunt maar of het aangezicht of het instrument had ik toch graag scherp gezien.
            Geen exif, wat zijn de f en s waarden ?
            Photography is an art of observation.

            Comment


            • #7
              Re: 5686 - Intens

              De focus ligt inderdaad precies op de mouw. En het bestand is klein, maar dat zal je zelf ook wel weten.

              Verder vind ik het wel een mooie, melancholische plaat.
              Vooral haar uitstraling valt me op.
              Het lijkt wel alsof ze aan een zwaar verleden denkt, maar terwijl bevrijding vind in haar muziek.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Re: 5686 - Intens

                Plaatwerker,
                ik denk dat ten gepaste tijde een woordje toelichting niet zou misstaan.
                Van alle mensen die tot nog toe gereageerd hebben denk ik dat ze je allemaal van dit forum kennen.
                Jouw zorgvuldig onderbouwde commentaren en het werk dat je al in het verleden liet zien, laat bij mij en ik denk ook bij de voorgangers, niet
                de minste twijfel dat deze foto toont wat je wilde tonen.
                Mocht men nu aan mij vragen om aan een beginner uit te leggen waarom jouw foto, ondanks de "onscherpte" in de smaak valt en hetgeen diezelfde
                beginner onscherp zou posten kritiek zou krijgen zou ik wellicht iets kunnen verzinnen.
                Maar zou het toch liever, zoals voordien gezegd, ten gepaste tijde van jou vernemen.
                Om die reden van mijnentwege geen verdere commentaar op deze foto. Zo breng ik niemand op ideeën en behoed ik mij voor foutief giswerk.

                Groetjes
                Marc
                Last edited by Brombeer; 2 november 2013, 15:03. Reden: Schrijffout
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: 5686 - Intens

                  Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                  Heeft iets van een oude, onscherpe, analoge foto, met een mooie uitstraling.
                  72kb
                  mvg,
                  Eddy
                  Dank voor je waardering en ook voor de grootte-melding.

                  Ik ben bijna 10 jaar zeer tevreden geweest met de foto-hosting bij Google.
                  Dat begint nu compleet te verdampen.
                  Ze zijn beginnen te knoeien met de opslag en Exiggegevens.
                  375 Kb thuis wordt met actual size omhoog gestuurd en is daar nog maar 284 Kb.
                  De link op BD daarvan geeft dan nog maar 74 Kb aan.
                  En dan betaal ik er ook nog voor.

                  Ik zal ernstig op zoek moeten naar een betrouwbare host.
                  Gratis hoeft niet want ik zie wel in dat ook dat zijn keerzijde heeft in kwaliteit.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5686 - Intens

                    je weet dat ik een tijd lang met hetzelfde probleem gekampt heb.
                    Ik ben niet veranderd van betalende host maar...dankzij Sieg ben ik de foto's op een andere manier beginnen hosten en nu tevreden over de kwaliteit.
                    Indien interesse...geef je maar een seintje. Licht je dan in via PB.

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5686 - Intens

                      Zo raar. Eerste indruk was bij mij "wat een boeltje". Hoe langer ik kijk hoe meer de foto me kan boeien. Heb onlangs een tentoonstelling genoten en het viel me op dat er heel wat van deze soort foto's gepresenteerd werden.
                      Ik ben wel benieuwd naar de omstandigheden waarin deze getrokken is en met welk instellingen.
                      Waar de focus ligt zou ik me niet durven uitlaten en denk ook niet dat dat hier belangrijk is.
                      Welk instrument is dit trouwens?
                      Running is a way of living..

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5686 - Intens

                        Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht

                        Verder vind ik het wel een mooie, melancholische plaat.
                        Vooral haar uitstraling valt me op.
                        Het lijkt wel alsof ze aan een zwaar verleden denkt, maar terwijl bevrijding vind in haar muziek.
                        Kan me hier ook goed in vinden !

                        Mvg John
                        http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5686 - Intens

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                          Misschien een klassiek standpunt maar of het aangezicht of het instrument had ik toch graag scherp gezien.
                          Geen exif, wat zijn de f en s waarden ?
                          Picasa Webalbums geeft het volgende weer (maar verwijdert het bij het linken):
                          Bestandsgrootte 290404
                          Camera Canon
                          Model Canon EOS 50D
                          ISO 3200
                          Belichting 1/40 sec.
                          Diafragma 5.0
                          Focuslengte 55mm
                          Flitser gebruikt false
                          Afdrukstand 1
                          Witbalans 0
                          Meetmodus 3
                          Belichtingsprogramma 2
                          Ccd-breedte 22.3
                          Belichtingsafwijking 0.0
                          Van waardering geniet ik.
                          Van kritiek leer ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5686 - Intens

                            Op reageren... moeilijk voor mij. Foto's zo genomen al gezien in fotoboeken en op tentoonstellingen en die zijn dan gemaakt door mensen die een zeer specifiek inzicht hebben hoe de foto technisch moet gemaakt worden. Je kennende van je foto's en reacties op het forum pw ben je ook zo iemand waarvan we je achtergrond en opleiding op fototechnisch gebied niet kennen maar je bent er enorm van op de hoogte.
                            Ik kan ook maar deze foto bekijken met het gedacht hoe komt hij tot zo een portret en verder het raden er naar hebben.

                            Gr, Daniel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 5686 - Intens

                              Ik vind dit toch wel heel moeilijk, het gebrek aan scherpte is voor mij hier storend. Het moment rechtvaardigt voor mij geen onscherpte. Moest de foto van een ander zijn zou je dit waarschijnlijk ook zelf vinden en ik denk niet dat je dan enige uitleg voldoende zou vinden. Bij mij zou hij naar de prullenmand gaan.

                              Comment

                              Working...
                              X