Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Einstein ervaringen? En waar te vinden in de Benelux?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Einstein ervaringen? En waar te vinden in de Benelux?

    Zijn er hier mensen die gebruik maken van Einsteins? Volgens de specs spelen ze mee met de Broncolors (wat de beste flitsers zijn dat ik momenteel al mee heb gewerkt) en de Einsteins zijn op sommige punten zelfs beter (1/13000s flitstijd!).
    Diegenen die er hebben, waar hebben jullie deze gevonden in Europa (of een land buiten de EU waar de kans op invoerrechten klein is)?

    Voor diegenen die geen idee hebben wat een Einstein is :
    The Einstein™ Flash Unit features action stopping flash durations, color consistency, and the broadest power range.

  • #2
    Re: Einstein ervaringen? En waar te vinden in de Benelux?

    Ik heb eigenlijk nog nooit van mensen in Europa gelezen die gebruik maken van Alien Bees, Einsteins en dergelijke... Sterker nog volgens mij was dit spul in het verleden alleen maar verkrijgbaar in de US. Maar kennelijk nu ook in Europa: http://www.paulcbuff.eu.com/
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Einstein ervaringen? En waar te vinden in de Benelux?

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Ik heb eigenlijk nog nooit van mensen in Europa gelezen die gebruik maken van Alien Bees, Einsteins en dergelijke... Sterker nog volgens mij was dit spul in het verleden alleen maar verkrijgbaar in de US. Maar kennelijk nu ook in Europa: http://www.paulcbuff.eu.com/
      Ik had hun website in de UK al gezien, maar daar betaal je 3x zoveel als in de VS. Dat vind ik er vet over (30% meer vind ik nog doenbaar, maar dit!).
      Mochten het geen fragiele spullen zijn zou ik ze laten opsturen en invoerrechten betalen, maar dat vervoer vertrouw ik niet echt...

      Kent er iemand een deftig alternatief?

      Comment


      • #4
        Re: Einstein ervaringen? En waar te vinden in de Benelux?

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        Ik had hun website in de UK al gezien, maar daar betaal je 3x zoveel als in de VS. Dat vind ik er vet over (30% meer vind ik nog doenbaar, maar dit!).
        Mochten het geen fragiele spullen zijn zou ik ze laten opsturen en invoerrechten betalen, maar dat vervoer vertrouw ik niet echt...

        Kent er iemand een deftig alternatief?
        Oppassen met invoeren uit Amerika.
        Amerikaanse producten zijn gemaakt voor 110V terwijl hier in Europa 220V uit de stopcontacten komt.
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Einstein ervaringen? En waar te vinden in de Benelux?

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Oppassen met invoeren uit Amerika.
          Amerikaanse producten zijn gemaakt voor 110V terwijl hier in Europa 220V uit de stopcontacten komt.
          Inderdaad, maar de Einstein weet automatisch over welk voltage het gaat en werkt van 30-300V perfect zonder storingen of blokkeringen. De voeding is ook een standaard voedingskabel (zoals bij pc's, printers,...), dus mocht er niet een Belgische voeding meegeleverd zijn is deze makkelijk te vinden.
          Mocht ik er misschien een batterijpack bijkopen, moet ik wel selecteren als het voor 220V of 110V is.
          Ik heb nu ook nog gelezen op hun website dat ze geen internationale orders meer aanvaarden. Maar er zijn wel enkele workarounds...

          Niemand met ervaring of alternatieven (onder de 1000 euro/stuk).

          Comment


          • #6
            Re: Einstein ervaringen? En waar te vinden in de Benelux?

            Lumedyne misschien...


            Comment


            • #7
              Re: Einstein ervaringen? En waar te vinden in de Benelux?

              Ik denk dat ik zal wachten totdat ik nog eens naar de VS moet (ik denk eind Januari/ begin Februari). Als er nog enkele geïteresseerden zijn, laat dan maar weten, misschien kan ik er ook voor jullie meenemen/opsturen.

              Comment

              Working...
              X