Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d3200 - d5100 - d5200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d3200 - d5100 - d5200

    Hoi hoi

    Ik ben van plan om nu eens eindelijk een goede camera te kopen. Nu maak ik de familiefoto's en natuurfoto's met een gewone compact camera. Echter wil ik nu een stap verder gaan. Eerst dacht ik aan de Nikon P520, om de volgende reden: Ik ben dus een leek op het gebied van spiegelreflexcamera's daarom dacht ik aan dit compromis, maar dan heb je vlees nog vis. Misschien toch maar voor een spiegelreflex gaan. Nu heb ik al heel wat opzoek werk verricht en ik weet het dus niet meer. Ik ben dus echt een startende op het gebied van fotografie van dit formaat. Daarom starten met een goed instapmodel zoals de d3200. Maar misschien naar de toekomst toe (eens je alles onder de knie hebt) tekort gaat komen met de d3200. De d5200 is dan weer een stap hoger en ook beter, maar ook duurder. In de reviews komt de d5200 beter uit dan de d3200, maar dan heb je nog sommigen die voor de d5100 gaan. Maar hier zijn dan maar 16MP? Ik weet het dus niet meer. Ik wil graag wat advies hier verkrijgen. Ik zou wel graag bij Nikon willen blijven als merk en het budget rond de 500€-600€.

    Bedankt

  • #2
    Re: Nikon d3200 - d5100 - d5200

    Maar 16MP ? Dit is een drogreden om een toestel niet aan te kopen,voor de rest is er al zoveel over die toestellen gepraat / neergetypt dat er volgens mij geen raad in te geven is

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d3200 - d5100 - d5200

      D3200 en D5200 hebben een iets betere sensor, maar dat zal zeer moeilijk te zien zijn op een beeldscherm, slechts bij zeer grote prints zal je een verschil zien.
      De D5200 heeft wel een stukken beter autofocussysteem, de enige reden om voor de D5100 te gaan is de prijs. Want op elk punt is de D5200 een stuk beter.