Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D, 300D of D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10D, 300D of D70

    Zal niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste zijn die dit vraagt.........maar ik wordt niet goed van de vele reviews en niet veel wijzer . Ze beoordelen de camera's vrij objectief.

    Als geld er effekes niet toe doet. Ik zou graag willen weten: 'die moet je kopen, want............' Ik wil er nu voor gaan, die DSLR, maar kan geen keuze maken. Ervaringen willen nog wel eens helpen, hoop ik.

  • #2
    dag jordli,

    welkom op het forum.
    je zult ongetwijfeld al veel vinden via de "search" knop rechts bovenaan. laatst heb ik ongeveer dezelfde topic gehad ifv de D70 en de 10D. dus via mijn profiel vind je ook al gegevens.

    een héél summiere en persoonlijke samenvatting.
    1. kijk naar je budget =>maar zo te lezen is je budget onbeperkt
    2. 300d en d70 zijn quasi gelijkwaardig, met licht overwicht voor d70
    3. als je al lenzen hebt van canon of nikon.... blijf dan bij je merk.
    4. 10D is kwalitatief beter dan de andere, maar heeft ook een ander prijskaartje.
    5. eigenlijk moet de body je minste zorg zijn, de lenzen zijn belangrijker en overleven meerdere body's.

    nuancering: bij ons in de fotoclub zijn er zowel 10d als 300d eigenaars en op de foto's zul je niet kunnen bepalen wie wat met welk toestel gefotografeerd heeft. alledrie de toestellen produceren prachtige foto's. de persoon achter het toestel maakt het verschil.
    technisch gezien is de 10d sterker en vooral handiger in gebruik (2 scroll wieltjes, directe aansluiting voor studioflitser, etc.

    mijn optie (heel persoonlijk): ik ga voor een (occasie) 10D.

    voila,

    je kan nog heel wat meer te weten komen via de zoekfunctie.
    groetjes,
    Tom
    Canon 10D

    Comment


    • #3
      Als je veel protretfoto's maakt, dan valt de D70 wat mij betreft af wegens geen mogelijkheid om een extra grip te installeren.
      Daarnaast zou ik eerder kiezen tussen de D70 en de 10D, en waarom niet de D100(?). De 300D is wat mij betreft nu wat voorbijgestoken door de D70, MAAR de prijs ligt wel in de buurt van de D70!!

      Belangrijkste beslissing: welk soort foto's neem je het meest: landschap of beestjes? Belangrijk want voor bij Canon heb je de grootste keuze voor tele en bij Nikon het meest voor wide-angle. Daarnaast heb je natuurlijk wel nog een aantal andere fabrikanten van lenzen die toch ook een reeks toppers maken...

      Zoals TDC al gezegd heeft: heb je lenzen, blijf bij het merk. Dat bespaart al een stuk van de "instapkosten". Heb je er nog geen bepaal dan welk soort foto's je het meeste maakt. En daarna kun je de body kiezen... De lenzen zullen altijd de duurste en langste investering zijn (of worden...).
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Hey........bedankt. Voelt goed om direct zulke reacties te krijgen. Ik heb inderdaad een canon lens, de EF 28-105 USM II, maar das volgens mij niet echt een handige lens voor een DSLR met een cropfactor van 1.5 of 1.6 toch? Ik zal dus sowieso wat moeten investeren in objectieven.

        Voor wat betreft de keuze, ik ben een 'instapper' in de digitale wereld en ben sinds 10 maanden bezig met fotografie. Heb wat ervaring met Canon EOS, maar tis zo moeilijk kiezen.........ben nogal bang om een verkeerde keuze te maken.

        O, ja,...ik heb nog geen 'geliefd' onderwerp wat ik fotografeer. Tis nu nog van alles, van klein naar groot, van breed naar smal.

        Comment


        • #5
          Die lens is best wel bruikbaar, als je ziet dat een pak BD-ers een 28-135 als standaardlens gebruiken (including myself ).
          Hierna kun je rustig uitkijken naar een tele en wide-lens...
          En als je nog een flits hebt kun je die waarschijnlijk ook nog gebruiken (bij voorkeur EX-reeks, anders enkel manueel...).

          Als je van jezelf een "instapper" vindt, dan is de 300D misschien toch de beste keuze voor jou (ook budgettair ). Later kun je nog altijd doorgroeien...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment

          Working...
          X