Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Farmville

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Farmville

    Door het werken met selectieve kleuren, vind ik wel dat deze foto "iets" heeft. Doch blijf ik met het gevoel zitten dat er iets ontbreekt/te veel op staat. Graag jullie mening.



    f/11
    1/200 sec.
    ISO-3200
    18mm

    Ik heb hem even terug in kleur geplaatst en wat trachten bij te werken.

    Alvast bedankt.
    Last edited by SilverBack82; 28 oktober 2013, 13:52.
    NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

  • #2
    Re: Farmville

    Stroomdraden zou ik proberen weg te clonen. tussen de lucht en en de farmville lijkt teveel verscherpt.

    Comment


    • #3
      Re: Farmville

      en hij valt precies een beetje achterover ook.
      Waarom zo'n hoge iso?
      je foto mag je groter plaatsen (max 1024px)

      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: Farmville

        perspectief vertekening en draad weg shoppen, 2 mooie oefeningetjes

        Comment


        • #5
          Re: Farmville

          Update is geplaatst. Deze keer heb ik hem in kleur laten staan en een correctie voor de lens doorgevoerd. Hierdoor is het naar achteren vallen van het gebouw wat verminderd maar nog steeds aanwezig. Ook heb ik de elektriciteitsdraden verwijderd.

          Bedankt alvast voor jullie suggesties, ik leer veel bij :-).

          Groeten

          Kristof
          Last edited by SilverBack82; 28 oktober 2013, 13:52.
          NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

          Comment


          • #6
            Re: Farmville

            Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
            en hij valt precies een beetje achterover ook.
            Waarom zo'n hoge iso?
            je foto mag je groter plaatsen (max 1024px)
            De reden waarom ik de iso wat geboost had was omdat ik mijn tripod niet bij de hand had en de foto minder duidelijk zou zijn. Ik heb trouwens nog een vraagje betreffende het diafragma: ik zie dikwijls dat voor o.a. uitzichten een kleiner diafragma wordt gebruikt om meer scherptediepte te verkrijgen. Nu vroeg ik me af of dit nog veel uitmaakt als je lens op scherpstelpunt oneindig staat?

            Alvast bedankt
            NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

            Comment


            • #7
              Re: Farmville

              Oorspronkelijk geplaatst door SilverBack82 Bekijk bericht
              Ik heb trouwens nog een vraagje betreffende het diafragma: ik zie dikwijls dat voor o.a. uitzichten een kleiner diafragma wordt gebruikt om meer scherptediepte te verkrijgen. Nu vroeg ik me af of dit nog veel uitmaakt als je lens op scherpstelpunt oneindig staat?

              Alvast bedankt
              Goeie vraag. En het antwoord is "neen", want door scherp te stellen op oneindig valt het deel van je DOF dat zich achter het scherpstelpunt bevind, per definitie weg in het oneindige. De truuk is om hyperfocaaal scherp te stellen.
              Niet geschoten is altijd mis ...

              Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

              Comment

              Working...
              X