Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Evaluatie Pro1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Evaluatie Pro1

    Hoi,

    voor de geïnteresseerden een kleine evaluatie na een maand redelijk intensief gebruik op reis door Corsica.

    tussen haakjes, vergelijkingen zullen meestal met een SLR zijn omdat daar mijn meeste ervaring ligt.

    Algemeen : zeer goed gevoel, zowel over de kwaliteit van de foto's als over het gebruik.

    Snelle opslag van de foto's, Ik kan een paar foto's na elkaar nemen zonder dat ik moet wachten. Ik trek wel nooit meer dan 4 foto's in 5 seconden of zo. In vergelijking met mijn olympus C730 een wereld van verschil.

    Goede zoeker en scherm, maar niet genoeg voor mij om heel nauwkeurig manueel te focussen.
    Manueel focussen gaat dan weer heel handig via de zoomring.

    Ruis : geen probleem op 50 ISO en dat was meestal te gebruiken in het zonnige Corsica . op 100 OK (neatimage), op 200 erg maar kan proper weggewerkt worden met bv neatimage. op 400 ni te gebruiken.

    AF : was wat minder, soms niet altijd direct focus. Wat ik ook miste tov een SLR was de exacte plaats van focus. ik ben gewoon (7 punten met een EOS30) om de exacte plaats te zien waar de camera focust. Hier heb je een kadertje waar dat gebeurd, maar dat kadertje is veel te groot (10% van beeld) en heb af en toe meegemaakt dat er gefocust werd op iets achter het onderwerp. IS ook niet heel snel in vergelijking met een SLR, wel weer stukken sneller dan mijn olympusC730.

    Er is wel degelijk zichtbare vignetering maar dat stoort me persoonlijk niet. (zie foto's Corsica op mijn website)

    De macro functie was voor mij wat moelijk met momenten vooral met op welke afstand te gebruiken. Ik breng meestal geen meetlatje mee zie je . En ben ook gewoon om macro met een macro lens te doen. De super macro gaatn dan weer niet in de hoogste resolutie en dat vind ik jammer.

    8MP : super he, wat een uitsnedes je niet kan maken met nog steeds detail! Wel grote bestanden natuurlijk.

    besluit (heel persoonlijk) : ik ben er heel tevreden over, zeker voor het doel dat ik het gekocht heb. Vooral reiscamera om geen heel
    (D)SLR-systeem te moeten meesleuren. Er zijn een paar zaken voor verbetering vatbaar, vooral de AF.

    Voor voorbeeldjes (ze zijn niet representatief voor de kwaliteit want gecrompimeerd en verkleind uiteraard) kan je op mijn website terecht onder reis/corsica
    Groetjes,
    Arvid


    Reis- en fotowebsite

  • #2
    Mooi album Amest.

    Zelf ben ik nu een week in het bezit van de Pro1 en 400 foto's verder, en tot nu toe zeer tevreden.

    Met de macro heb ik geen problemen maar dat komt misschien omdat ik met mijn S30 er ook al veel heb gemaakt dus daar wat ervaring mee heb.

    Volgende week gaan we op vakantie en dan kan ik hem ten volle benutten, het toestel heeft erg veel mogelijkheden, maar ik denk dat je wel de tijd moet nemen om die ten volle te benutten.

    Over een week of 4 zal ik mijn ervaringen ook posten.(En album natuurlijk )



    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

    Comment


    • #3
      Goe camerake hé!!! Laat ze maar sleuren met hun dslr's.
      Rudy

      Comment


      • #4
        Inderdaad Rudy heel goed camerake. Hebt ge uwen Sony nog of ook al verkocht . Ik verlang nog wel een DSLR maar moet er nog eerst serieus over nadenken of dat een waardevolle investering is voor mij op dit ogenblik.
        Groetjes,
        Arvid


        Reis- en fotowebsite

        Comment


        • #5
          Originally posted by Omega
          Mooi album Amest.

          Zelf ben ik nu een week in het bezit van de Pro1 en 400 foto's verder, en tot nu toe zeer tevreden.

          Met de macro heb ik geen problemen maar dat komt misschien omdat ik met mijn S30 er ook al veel heb gemaakt dus daar wat ervaring mee heb.

          Volgende week gaan we op vakantie en dan kan ik hem ten volle benutten, het toestel heeft erg veel mogelijkheden, maar ik denk dat je wel de tijd moet nemen om die ten volle te benutten.

          Over een week of 4 zal ik mijn ervaringen ook posten.(En album natuurlijk )




          Bedankt en een prettig verlof.
          Groetjes,
          Arvid


          Reis- en fotowebsite

          Comment


          • #6
            Originally posted by amest
            Inderdaad Rudy heel goed camerake. Hebt ge uwen Sony nog of ook al verkocht . Ik verlang nog wel een DSLR maar moet er nog eerst serieus over nadenken of dat een waardevolle investering is voor mij op dit ogenblik.
            Hoi, de Sony heb ik nog, en dat wil wat zeggen nietwaar. De punten die jij als zwakker aangeeft, Af en de selektie ervan, zijn net op de 828 stukken beter, zeker de af in lowlight. De 828 mist praktisch nooit, en je kan de af velden minuscuul klein maken, en overal op je scherm positioneren, dmv aan joystickje.
            2 punten waar de Canon absoluut beter is, afmetingen, en de ruis is toch nog een half tot een stopje beter op de Canon dan op de Sony. Maar, het word enorm overroepen, ik ben gestopt met pixelpeeping, en als het me eens stoort, neatimage ik het beeld.

            Comment


            • #7
              Heb nog geen Pro 1, maar denk er toch ernstig over na.
              Nog enkele vraagjes: hebt ge last van shutterlag en is het doenbaar om bewegende voorwerpen te fotograferen, doch geen sportopnamen.
              Dank bij voorbaat
              Greetz, Ludwich

              Comment


              • #8
                Originally posted by lvenn
                Heb nog geen Pro 1, maar denk er toch ernstig over na.
                Nog enkele vraagjes: hebt ge last van shutterlag en is het doenbaar om bewegende voorwerpen te fotograferen, doch geen sportopnamen.
                Dank bij voorbaat
                Er is nog een shutterlag ja. En soms bij een bewegend voorwerp nog te lang. (bv. kinderen) Je moet dan op voorhand kunnen scherpstellen en dan is het bijna direct.
                Al bij al vind ik persoonlijk dat het goed te doen is. (maar zeker niet goed voor sport)
                Groetjes,
                Arvid


                Reis- en fotowebsite

                Comment

                Working...
                X