Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kabouterhuisje?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kabouterhuisje?

    .











    .


    Update met de hulp van Brombeer (waarvoor dank), en heb hem een heel klein beetje opgelicht






    .
    Last edited by Steehtjah; 28 oktober 2013, 16:36.

  • #2
    Re: Kabouterhuisje?

    en de wolf is aan het blazen?

    hij staat precies een beetje heel erg schuin
    zet je huisje eens recht op de vertikalen....
    ik denk dat ie nog een klein beetje opgeklaard mag worden, niet veel
    anders vind ik het eigenlijk wel een leuke foto
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Kabouterhuisje?

      Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
      en de wolf is aan het blazen?

      hij staat precies een beetje heel erg schuin
      zet je huisje eens recht op de vertikalen....
      ik denk dat ie nog een klein beetje opgeklaard mag worden, niet veel
      anders vind ik het eigenlijk wel een leuke foto
      Aha, toch iemand! Ik weet dat het huisje schuin staat, ik weet alleen nog niet hoe ik het moet recht krijgen Heb gisteren de trialversie van DxO Viewpoint gedownload, maar ik heb nog geen tijd gehad om uit te zoeken hoe het programma werkt, ik snap er dus geen snars van Plaatwerker zal wel raad weten?

      Comment


      • #4
        Re: Kabouterhuisje?

        Had hem ook al bekeken en vroeg me ook wat af bij het zien van de bomen uiterst li en re dat het niet zou stoppen bij het huisje alleen.
        Bij gebrek aan exif echter kan ik enkel maar gissen naar de reden van deze schuinstand.
        Aangezien je schrijft over DxO laat ik de eer aan iemand anders.

        Groetjes
        Marc
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

        Comment


        • #5
          Re: Kabouterhuisje?

          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          Had hem ook al bekeken en vroeg me ook wat af bij het zien van de bomen uiterst li en re dat het niet zou stoppen bij het huisje alleen.
          Bij gebrek aan exif echter kan ik enkel maar gissen naar de reden van deze schuinstand.
          Aangezien je schrijft over DxO laat ik de eer aan iemand anders.

          Groetjes
          Marc
          Exif: 1/20sec - F9 - ISO 400 - 18mm - Nikon D3100 + Nikkor 18-105
          Als je raad weet met LR mag je die ook delen hoor

          Comment


          • #6
            Re: Kabouterhuisje?

            Ik zou toch eerst DxO uitproberen om de foto goed te krijgen vooraleer ze te plaatsen in plaats van te rekenen op PW. Nog geen tijd gehad !!! We hebben alle tijd toch er staat geen tijdstip op het plaatsen van een foto. Kan dan ook geen reactie geven op de foto als er geen poging is gedaan om iets goed van te maken.

            Gr, Daniel.

            Comment


            • #7
              Re: Kabouterhuisje?

              Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
              Ik zou toch eerst DxO uitproberen om de foto goed te krijgen vooraleer ze te plaatsen in plaats van te rekenen op PW. Nog geen tijd gehad !!! We hebben alle tijd toch er staat geen tijdstip op het plaatsen van een foto. Kan dan ook geen reactie geven op de foto als er geen poging is gedaan om iets goed van te maken.

              Gr, Daniel.
              Ik leer meer van het deskundig advies en uitleg van iemand zoals PW of andere, dan dat ik het alleen moet uitzoeken. Ik heb nl geen ervaring met bewerkingsprogramma's en vind het handig adhv een foto hier er te leren mee werken. Daarvoor bestaat dit forum, en in het bijzonder de beginnershoek, toch? Om te leren van andere?

              Comment


              • #8
                Re: Kabouterhuisje?

                Oorspronkelijk geplaatst door Steehtjah Bekijk bericht
                Exif: 1/20sec - F9 - ISO 400 - 18mm - Nikon D3100 + Nikkor 18-105
                Als je raad weet met LR mag je die ook delen hoor
                Ok...bedankt voor de exif...zal eens kijken met LR (is moeilijk bij te houden wie welke software gebruikt) en houdt je op de hoogte.
                Aangezien ik met 5 werk zal ik kijken wat er "manueel" van te maken valt.

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Kabouterhuisje?

                  Steetjah...twee zaken
                  1.
                  in volgende twee linken toon ik twee manieren om dit proberen goed te krijgen in LR (De tweede manier vindt je niet terug in een oudere versie dan LR5)
                  De links zijn aanklikbaar om te vergroten.

                  In deze "LINK" zie je hoe je manueel de zaak kunt gaan rechttrekken.
                  In volgende "LINK" zie je hoe dit ook met LR5 automatisch zou kunnen.

                  2.
                  De deskundigheid, als u het zo wil noemen die U een beetje euh...eist...gaat veel verder dan tips of advies hoe je een foto kunt verbeteren.
                  Als je deze cursus wil gaan volgen dan zal dat centen kosten. Als het centen kost mag je uiteraard veeleisend zijn.

                  U zult zien dat ik hetzelfde ga doen op het topic van Evelyn.

                  Ik kan enkel maar hopen dat u begrijpt dat dit niet zo vanzelfsprekend is om dat voor iedere beginner te kunnen doen. Ten eerste daar kruipt enig werk in om het aanschouwelijk te maken en ten tweede er is gewoonweg niet genoeg tijd daarvoor.
                  Op die manier blijft er voor de persoon die u wel degelijk een spoedcursus software "wil" geven zelf nog weinig tijd over om fotootjes te gaan maken of om eens iets bij iemand anders te gaan schrijven.
                  In feite is het forum hier niet om u software aan te leren maar om u te proberen meegeven wat beter zou kunnen aan de foto.

                  Ik hoop dat u mij deze opmerking niet kwalijk neemt. Maar dat is zo een beetje zoals ik het zie. Dat wil niet zeggen dat hetgeen ik nu gedaan heb tegen mijn zin zou zijn. Gewoon...dat dit niet steeds mogelijk is.

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kabouterhuisje?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    Steetjah...twee zaken
                    1.
                    in volgende twee linken toon ik twee manieren om dit proberen goed te krijgen in LR (De tweede manier vindt je niet terug in een oudere versie dan LR5)
                    De links zijn aanklikbaar om te vergroten.

                    In deze "LINK" zie je hoe je manueel de zaak kunt gaan rechttrekken.
                    In volgende "LINK" zie je hoe dit ook met LR5 automatisch zou kunnen.

                    2.
                    De deskundigheid, als u het zo wil noemen die U een beetje euh...eist...gaat veel verder dan tips of advies hoe je een foto kunt verbeteren.
                    Als je deze cursus wil gaan volgen dan zal dat centen kosten. Als het centen kost mag je uiteraard veeleisend zijn.

                    U zult zien dat ik hetzelfde ga doen op het topic van Evelyn.

                    Ik kan enkel maar hopen dat u begrijpt dat dit niet zo vanzelfsprekend is om dat voor iedere beginner te kunnen doen. Ten eerste daar kruipt enig werk in om het aanschouwelijk te maken en ten tweede er is gewoonweg niet genoeg tijd daarvoor.
                    Op die manier blijft er voor de persoon die u wel degelijk een spoedcursus software "wil" geven zelf nog weinig tijd over om fotootjes te gaan maken of om eens iets bij iemand anders te gaan schrijven.
                    In feite is het forum hier niet om u software aan te leren maar om u te proberen meegeven wat beter zou kunnen aan de foto.

                    Ik hoop dat u mij deze opmerking niet kwalijk neemt. Maar dat is zo een beetje zoals ik het zie. Dat wil niet zeggen dat hetgeen ik nu gedaan heb tegen mijn zin zou zijn. Gewoon...dat dit niet steeds mogelijk is.

                    Groetjes
                    Marc
                    Bedankt voor je bijdrage Brombeer! Ik neem je je opmerking zeker niet kwalijk hoor, integendeel, ik begrijp wat je bedoelt. Ik zou heel graag allerhande cursussen volgen (om te beginnen digitale fotografie, LR,...), maar mijn job neemt heeeel veel tijd in beslag, waardoor ik er niet toe kom. Ik heb zelfs amper tijd om plaatjes te schieten. Nog 40 jaar en ik ben op pensioen en dan heb ik alle tijd

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kabouterhuisje?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Steehtjah Bekijk bericht
                      ... Nog 40 jaar en ik ben op pensioen en dan heb ik alle tijd
                      Heb welgemeend met je te doen en wens je veel sterkte.
                      Hoop uit de grond van m'n hart dat je uitspraak mag uitkomen.

                      Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kabouterhuisje?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Heb welgemeend met je te doen en wens je veel sterkte.
                        Hoop uit de grond van m'n hart dat je uitspraak mag uitkomen.

                        Groetjes
                        Marc
                        +1
                        Met pensioen zal je nog minder tijd hebben maar dan kan je misschien de jongeren aanspreken om je foto's te bewerken.
                        Henri Cartier Bresson heeft nooit één foto ontwikkeld, hij had daar vrienden voor.
                        mvg,
                        Eddy
                        Smaken verschillen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kabouterhuisje?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                          Heb welgemeend met je te doen en wens je veel sterkte.
                          Hoop uit de grond van m'n hart dat je uitspraak mag uitkomen.

                          Groetjes
                          Marc
                          Klinkt cynisch, maar weet niet of het zo bedoeld is Heb een update geplaatst.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kabouterhuisje?

                            Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                            +1
                            Met pensioen zal je nog minder tijd hebben maar dan kan je misschien de jongeren aanspreken om je foto's te bewerken.
                            Henri Cartier Bresson heeft nooit één foto ontwikkeld, hij had daar vrienden voor.
                            mvg,
                            Eddy
                            Ik heb dan alvast 60 uur per week meer tijd, tijd die ik nu werk
                            En dat is geen slechte tip

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kabouterhuisje?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Steehtjah Bekijk bericht
                              Klinkt cynisch, maar weet niet of het zo bedoeld is Heb een update geplaatst.
                              Neen, neen...absoluut niet cynisch bedoeld...
                              Ten eerste dat je gezondheid goed mag blijven en ten tweede een beetje zoals Eddy bedoeld.

                              Groetjes
                              Marc

                              Toevoeging:
                              Zou nog vergeten schrijven dat je up er beter uitziet
                              Last edited by Brombeer; 28 oktober 2013, 16:45. Reden: Toevoeging
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                              Comment

                              Working...
                              X