Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oogst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oogst

    Canon Powershot G11
    f5
    1/400 sec
    ISO-80
    brandptafst.30mm

    Last edited by desadeli; 27 oktober 2013, 13:01.

  • #2
    Re: oogst

    ik begrijp zo een beetje wat je hier wilde bereiken,
    maar ik zou die 'hoofdaar' toch niet in het midden van de foto geplaatst hebben, maar eerder op een sterk punt.
    ook dat aartje gans rechts, wat er niet volledig opstaat, zou ik geprobeerd hebben om er toch volledig op te krijgen.
    Onderaan misschien iets meer ruimte?

    Hoop dat je er iets aan hebt.

    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: oogst

      Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
      ik begrijp zo een beetje wat je hier wilde bereiken,
      maar ik zou die 'hoofdaar' toch niet in het midden van de foto geplaatst hebben, maar eerder op een sterk punt.
      ook dat aartje gans rechts, wat er niet volledig opstaat, zou ik geprobeerd hebben om er toch volledig op te krijgen.
      Onderaan misschien iets meer ruimte?

      Hoop dat je er iets aan hebt.

      Thx!!
      De ruimte onderaan heb ik moeten wegsnijden om onder het maximum van 3000 pixels te blijven. Dit heeft uiteraard een negatieve invloed op de compositie... Enig idee hoe dit kan opgelost worden zonder te moeten wegsnijden?
      Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik deze foto met HDR bewerkt heb. De oorspronkelijke foto gaf té weinig contrast. Het verkregen contrast is misschien iets teveel van het goeie?

      Comment


      • #4
        Re: oogst

        om je pixels te verminderen
        bekijk eens BDSizer
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: oogst

          Oorspronkelijk geplaatst door desadeli Bekijk bericht
          ...De ruimte onderaan heb ik moeten wegsnijden om onder het maximum van 3000 pixels te blijven. Dit heeft uiteraard een negatieve invloed op de compositie... Enig idee hoe dit kan opgelost worden zonder te moeten wegsnijden? ...
          Ik begrijp deze zin niet zo goed...ligt mogelijks aan mij...

          Maar ik denk dat het over hetvolgende gaat:
          Pixels verminderen door je bestand te verkleinen...niet door snijden.
          Kb'tjes verminderen met compressie van het bestand...niet met snijden
          Als je foto te groot is (kan dus in verschillende opties) naar gelang de gebruikte software heeft u bij "export/opslaan als" de mogelijkheid om het aantal pixels in te stellen en onafhankelijk daarvan kunt u door middel van compressie het aantal kilobytes in het bestand min of meer zelf regelen.

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: oogst

            bedankt voor de info!

            Comment

            Working...
            X