Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude molen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • oude molen





    exif: f/5.6
    1/60 s
    iso-400
    85 mm
    Last edited by froneke; 1 november 2013, 22:55.

  • #2
    Re: oude molen

    Het idee is goed. Links te krap in het kader voor mij. De scherpte op de boontjes is ook nog in orde. Er is wat perspectief vertekening waar te nemen. Vooraan is het bovenblad smaller dan achteraan. Al zijn er hier mensen die daar een betere kijk of ik op hebben.
    Probeer eens met verschillende F instellingen op je toestel te werken. Kijk wat je het best bevalt. Neem andere standpunten in en vergelijk. Voor dergelijke onderwerpen op statief werken, zeker met een sluitertijd lager dan je mm.Tenzij je een heel erg vaste hand hebt.
    Met de tijd krijg je zo meer ervaring en gaat de afwerking meer primeren waar ook aan gesleuteld zal moeten worden in een later stadium. Niet alles ineens maar stap voor stap gaan werkt bij mij nog het beste.
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #3
      Re: oude molen

      Voor mij alvast een onderwerp dat aanspreekt
      Kan zeker nog wat aan gewerkt worden en sluit me aan bij de voorganger.

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: oude molen

        het idee is zeker goed, de afwerking kan beter, de tips gebruiken en dat komt goed!!!
        mvg Wilfried

        7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

        Comment


        • #5
          Re: oude molen

          Heb zo ooit een variant gemaakt voor eerste jaar avondschool.
          Ik geniet. Paar herfstbladeren kan ook wonderen doen bij deze.
          Running is a way of living..

          Comment


          • #6
            Re: oude molen

            In vind dit een mooie foto, de molen zou inderdaad iets meer ruimte mogen krijgen maar de (minieme) vertekening stoort mij niet. Soms vergeet men te kijken naar hoe mooi een foto is en is men teveel bezig met de technische aspecten.

            Comment


            • #7
              Re: oude molen

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans202 Bekijk bericht
              In vind dit een mooie foto, de molen zou inderdaad iets meer ruimte mogen krijgen maar de (minieme) vertekening stoort mij niet. Soms vergeet men te kijken naar hoe mooi een foto is en is men teveel bezig met de technische aspecten.
              Zonder deze commentaar persoonlijk te nemen...hierbij mijn zienswijze. Of dat een goede is moet ieder voor zichzelf uitmaken.

              Eerlijk gezegd denk ik dat iemand die hier post, komt om iets op te steken.
              Je hebt in mijn ogen drie soorten foto's.
              a. Mooi van inhoud maar technisch gesproken een ramp.
              b. Technisch gezien een klasseplaat met een onderwerp dat niemand interesseert.
              c. Een foto die zowel technisch als qua inhoud AF is.

              Ik denk ook dat iedereen streeft naar hetgeen in punt C. vernoemd wordt.
              Als ik een huilend, rennend naakt meisje van wie de huid aan flarden is door napalm zie...Dan weet ik wel heel zeker dat deze fotograaf echt niet de tijd had om op alles te letten. Zulke foto's kunnen in mijn ogen dan wel degelijk terechte winnaars voor de gehele georganiseerde pers zijn.
              Zie ik daarentegen een koffiemolen die niet wegloopt....tsja....

              Als ik schrijf: "Voor mij alvast een onderwerp dat aanspreekt..." dan is dat wel duidelijk...hoop ik toch.
              Anderzijds...wil ik gerust schrijven WOW ...maar of daar je foto's beter van worden...

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment

              Working...
              X