Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kasteel sterrebos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kasteel sterrebos

    [CENTER][IMG][/IM





    exif:f/16
    6 sec
    iso 400
    27 mm
    Last edited by froneke; 1 november 2013, 22:56.

  • #2
    Re: kasteel sterrebos

    een mooie
    Je kan misschien eens overwegen om het gras op de voorgrond ( dat door de spiegeling van de toren loopt) op te poetsen?

    Comment


    • #3
      Re: kasteel sterrebos

      Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
      een mooie
      Je kan misschien eens overwegen om het gras op de voorgrond ( dat door de spiegeling van de toren loopt) op te poetsen?
      Bijvoorbeeld met (PS-E) Lighten shadows. Werkt uitstekend.
      Ook als rode lap op sommige fotostieren.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: kasteel sterrebos

        Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
        Bijvoorbeeld met (PS-E) Lighten shadows. Werkt uitstekend.
        Ik bedoelde vooral die sprietjes gras die door die hoogste/laagste koepel snijden. Lighten shadows had voor mij niet nodig geweest.

        Comment


        • #5
          Re: kasteel sterrebos

          Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
          Ik bedoelde vooral die sprietjes gras die door die hoogste/laagste koepel snijden. Lighten shadows had voor mij niet nodig geweest.
          Wat bedoel je dan eigenlijk met 'oppoetsen'?
          Wegwerken of beter zichtbaar maken?
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: kasteel sterrebos

            wat gebruik ik dan best om dit te doen, ik kan wel een beetje werken met photoshop maar weet niet goed welk een gereedschap ik best gebruik .

            Comment


            • #7
              Re: kasteel sterrebos

              Oorspronkelijk geplaatst door froneke Bekijk bericht
              wat gebruik ik dan best om dit te doen, ik kan wel een beetje werken met photoshop maar weet niet goed welk een gereedschap ik best gebruik .
              Ga deze vraag over laten aan de mensen die de opmerking gaven.

              Persoonlijk denk ik dat er iets meer scherpte mocht zijn...maar dat komt wel goed.
              Ik hoop dat u weet dat als je een foto van zijn origineel formaat verkleint naar het formaat van het forum hier, dat er bij dit verkleinen meestal wat scherpte verloren kan gaan.
              Daarom verdient het ook aanbeveling om op de verkleinde foto als allerlaatste bewerking nog wat naverscherping toe te passen.

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: kasteel sterrebos

                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Wegwerken of beter zichtbaar maken?
                Wegwerken. Iets zoals DIT ongeveer.

                wat gebruik ik dan best om dit te doen, ik kan wel een beetje werken met photoshop maar weet niet goed welk een gereedschap ik best gebruik .
                Ik heb dit gedaan met het kloonstempel . Zoom in op de te bewerken plek, en neem een niet te grote stempel. Selecteer met de ALT toets ingedrukt het gebied waarvan je wil copieren (kijk een beetje naar kleurcorrectheid) en ga dan over het te repareren gebied. Werk geduldig en met kleine selecties en neem zeer regelmatig een ander puntje waarvan je kopieert om geen exacte kopie te krijgen van een ander gebied. Dit gaat anders zeer hard opvallen.

                Comment


                • #9
                  Re: kasteel sterrebos

                  deze kan idd nog een beetje naverscherping bij het verkleinen gebruiken
                  (ikzelf gebruik het tegenwoordig nog maar heel zelden).
                  Wel een toffe foto.
                  en nog mooi recht ook (afgaande op de loodlijn van de middelste weerspiegeling)
                  Rechts zou ik dat streepje wegsnijden

                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment

                  Working...
                  X