Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vakantiefoto's verwerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vakantiefoto's verwerken

    Tijdens mijn afgelopen vakantie heb ik me weer even laten gaan en heb ik rond de 2000 foto's gemaakt. Nu heb ik sinds kort ook Lightroom aangeschaft en ben ik me aan het verdiepen in de digitale nabewerking van de RAW bestanden.

    Nu vroeg ik me af hoe jullie grote hoeveelheden foto's verwerken. Als ik deze foto per foto ga verwerken dan ben ik waarschijnlijk dagen en dagen bezig. Hebben jullie misschien handige tips hiervoor?

    Thanks

  • #2
    Re: Vakantiefoto's verwerken

    Je kan het geheel aan bewerkingen van één foto gelijk toepassen op de andere foto's. Gewoon copy pasten.

    Misschien moet je ook eens kijken naar enkele presets die je aanstaan.

    Verder; tjah... 2000 foto's... Hoogstwaarschijnlijk verschillende keren hetzelfde getrokken? Kies uit zo een reeks meteen de beste uit en verwijder de rest. Doe je later toch niets meer mee in mijn ervaring
    Panasonic DMC-G5 (micro4:3)

    http://www.flickr.com/photos/100300341@N04/

    Comment


    • #3
      Re: Vakantiefoto's verwerken

      ik maak eerst grove selectie (de mislukte/onscherpe/...) eruit filteren (gwn 'rejected' toewijzen)
      daarna ga ik sterretjes geven, van 1 tot 3 ofzo, waarvan 3sterren de goeie zijn. en een vlagje aan de hele goeie

      pas nadien ga ik bewerken (hangt er wat vanaf ook, soms doe ik eerst bewerken) meestal kan je op voorhand wel zien of de foto potentieel heeft...

      achteraf overloop ik nog eens de foto's zonder ster om te zien of ik geen potentiele mooie plaatjes heb laten liggen
      Last edited by Hanzzz; 28 oktober 2013, 16:52.
      Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
      My travel photography site

      Comment

      Working...
      X