Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Gekooide leeuw"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Gekooide leeuw"



    1/100
    f/5.6
    ISO 2500
    105mm

    Zoals beloofd, bij deze de update. Ik heb ook maar meteen de witte spot in de rechter bovenhoek verwijderd.


    Naar aanleiding van de terechte opmerking van JohnCoopmans dat de bewerking niet optimaal was, hier een nieuwe update waar ik wat meer tijd heb besteed aan het wegwerken van de vlekken:


    Foto is getrokken in een natuurhulpcentrum. Feedback altijd welkom.

    Alvast bedankt
    Last edited by SilverBack82; 27 oktober 2013, 00:53.
    NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

  • #2
    Re: "Gekooide leeuw"

    Het idee achter de foto is wel goed alleen had ik hier op het slot scherpgesteld. waar door de leeuw out of foccus zou zijn.

    Als het je om de leeuw te doen is dan zou ik dus kiezen voor een langere lens en spotmeting gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: "Gekooide leeuw"

      Mijn eerste gedacht was 'arm beest', dus in dat opzicht ben je voor mij al geslaagd.
      Jessey's voorstel lijkt me ook wel wat, maar zo vind ik 'm ook wel kunnen eigenlijk.
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: "Gekooide leeuw"

        Het slot gaat wel met veel aandacht lopen, de witte stip onder het slot zou ik weggecloond hebben.Ik ga wel mee in de achterliggende gedachte!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: "Gekooide leeuw"

          goed idee, al had voor mij alles wel scherp gemogen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: "Gekooide leeuw"

            Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
            Mijn eerste gedacht was 'arm beest', dus in dat opzicht ben je voor mij al geslaagd.
            Jessey's voorstel lijkt me ook wel wat, maar zo vind ik 'm ook wel kunnen eigenlijk.
            Met Zibro eens kan zo ook natuurlijk.
            Maar als je het slot in foccus gehad dan zou in mijn ogen nog meer de nadruk liggen op de gevangenschap.

            Comment


            • #7
              Re: "Gekooide leeuw"

              Persoonlijk vind ik de leeuw in de foto belangrijker dan het slot.
              Het slot moet er gewoon bij staan en is voor mij voldoende herkenbaar als dusdanig.
              Weet niet hoe het zit met je bewerkings-skills maar zelf zou ik de witte dot rechts bovenaan weghalen.
              Alhoewel de leeuw nu waarschijnlijk verblijft bij mensen die het beste met hem voorhebben...komt misschien al uit ergere situatie (veronderstelling) vind ik
              het enorm zielig om dit zo te zien. Op dat vlak kan je foto tellen als aanklacht.
              Niet mooi maar mooi.

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: "Gekooide leeuw"

                Als dat in Opglabbeek is dan komt die leeuw inderdaad uit een hele slechte situatie en is die waarschijnlijk nu aan het wachten om naar Africa te kunnen gaan naar een project daar voor verwaarloosde leeuwen.

                Voor mij is ook de leeuw het belangrijke hier, voor mij goed weer gegeven.

                Grt,

                Jean-Pierre
                Last edited by Guest22; 26 oktober 2013, 11:42.

                Comment


                • #9
                  Re: "Gekooide leeuw"

                  Mijn hart breekt bij het zien van zo'n soort beelden. Maar je foto verteld een verhaal, ondanks de verschillende meningen i.v.m. alles scherp of niet vind ik hem goed
                  grt. Ria

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Gekooide leeuw"

                    Bedankt iedereen voor de zeer goede feedback. Zoals reeds werd gesuggereerd, kwam deze leeuw uit veel slechtere omstandigheden en zat hij daar tijdelijk voor herstel. Mijn bewerkings vaardigheden zijn nog even prematuur als mijn fotografie vaardigheden (dit was mijn allereerste foto met mijn dSLR). Toch ga ik eens proberen de witte punt weg te werken en het resultaat te posten.

                    Nogmaals bedankt en groeten,
                    Kristof
                    NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Gekooide leeuw"

                      Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                      .... Als het je om de leeuw te doen is dan zou ik dus kiezen voor een langere lens en spotmeting gebruiken.
                      Welk nut heeft dat om hier een spotmeting op de leeuw te gebruiken, gelieve dit eens nader te verklaren a.u.b. ?

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: "Gekooide leeuw"

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Welk nut heeft dat om hier een spotmeting op de leeuw te gebruiken, gelieve dit eens nader te verklaren a.u.b. ?

                        grts
                        Sieg
                        Ik dacht geef het als tip mee voor een volgende keer.

                        Als je in een dierentuin foto maakt dan heb je wel eens last van tralies of hekwerk d.m.v. spotmeting in combinatie met een langere lens (objectief).

                        Met spotmeting kun je door de mazen van het hekwerk scherpstellen op het dier. d.m.v. het inzoomen op het dier komt het hekwerk met de mazen buiten het scherpstel gebied te liggen. waardoor het dan net lijkt als of er geen hekwerk aanwezig is.

                        Ik zou zeggen Sieg probeer het eens uit

                        Ik vermoed dat de SilverBack82 een macrolens van 105mm op zijn Nikon D5200 had zitten.
                        In dit geval heeft hij er het maximale uitgehaald.

                        Comment


                        • #13
                          Re: "Gekooide leeuw"

                          Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                          Ik dacht geef het als tip mee voor een volgende keer.

                          Als je in een dierentuin foto maakt dan heb je wel eens last van tralies of hekwerk d.m.v. spotmeting in combinatie met een langere lens (objectief).

                          Met spotmeting kun je door de mazen van het hekwerk scherpstellen op het dier. d.m.v. het inzoomen op het dier komt het hekwerk met de mazen buiten het scherpstel gebied te liggen. waardoor het dan net lijkt als of er geen hekwerk aanwezig is.

                          Ik zou zeggen Sieg probeer het eens uit

                          Ik vermoed dat de SilverBack82 een macrolens van 105mm op zijn Nikon D5200 had zitten.
                          In dit geval heeft hij er het maximale uitgehaald.
                          En wat heeft spotmeting daarmee te maken ????

                          Comment


                          • #14
                            Re: "Gekooide leeuw"

                            Oorspronkelijk geplaatst door vosse Bekijk bericht
                            En wat heeft spotmeting daarmee te maken ????
                            Probeer het eens uit vosse.

                            Comment


                            • #15
                              Re: "Gekooide leeuw"

                              Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
                              Ik dacht geef het als tip mee voor een volgende keer.

                              Als je in een dierentuin foto maakt dan heb je wel eens last van tralies of hekwerk d.m.v. spotmeting in combinatie met een langere lens (objectief).

                              Met spotmeting kun je door de mazen van het hekwerk scherpstellen op het dier. d.m.v. het inzoomen op het dier komt het hekwerk met de mazen buiten het scherpstel gebied te liggen. waardoor het dan net lijkt als of er geen hekwerk aanwezig is.

                              Ik zou zeggen Sieg probeer het eens uit

                              Ik vermoed dat de SilverBack82 een macrolens van 105mm op zijn Nikon D5200 had zitten.
                              In dit geval heeft hij er het maximale uitgehaald.
                              Ik gebruik de standaard 18-105mm lens. Macro lens zal mijn volgende aankoop zijn :-).
                              NIKON D5200, NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Nikkor Micro 105mm f/2.8G IF-ED VRII

                              Comment

                              Working...
                              X