Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegenlicht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tegenlicht






    300mm
    f5.6
    1/800
    iso100
    Last edited by zibro; 24 oktober 2013, 20:25.
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Tegenlicht

    Ik ben al een paar keren komen kijken, maar voor ik schreef wou ik toch eerst wat wachten. Nu vandaag kijk ik er weer naar en naarmate ik kijk, vind ik hem toch steeds beter. Misschien is de scherpte is wat zwak, maar het stoort me eigenlijk niet. Er is diepte, de boten zijn duidelijk zichtbaar. In de verte lijkt het wel erg mistig te zijn.
    Buiten die scherpte zie ik niets verkeerd, het straalt rust uit. De lucht nou als er mist is zal ze wel erg grijs zijn.
    Dus niets op aan te merken en goede compo.

    Comment


    • #3
      Re: Tegenlicht

      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
      Ik ben al een paar keren komen kijken, maar voor ik schreef wou ik toch eerst wat wachten. Nu vandaag kijk ik er weer naar en naarmate ik kijk, vind ik hem toch steeds beter. Misschien is de scherpte is wat zwak, maar het stoort me eigenlijk niet. Er is diepte, de boten zijn duidelijk zichtbaar. In de verte lijkt het wel erg mistig te zijn.
      Buiten die scherpte zie ik niets verkeerd, het straalt rust uit. De lucht nou als er mist is zal ze wel erg grijs zijn.
      Dus niets op aan te merken en goede compo.
      Ik volg.

      Comment


      • #4
        Re: Tegenlicht

        sfeervol plaatje.
        zou zelf gegaan zijn voor een diafragma zo tussen de F8 en F11.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Tegenlicht

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          sfeervol plaatje.
          zou zelf gegaan zijn voor een diafragma zo tussen de F8 en F11.
          grt,bouk.
          Ik volg hier. Dit zijn ook mijn meest gebruikte diafragma's bij landschapsfotografie. Het zou ook geen probleem opgeleverd hebben qua snelheid, want die 1/800 kon gerust nog veel lager. Het zou enkel de scherpte ten goede gekomen zijn, want die ontbreekt nu toch wat, wat jammer is.
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Tegenlicht

            Mooie compo. Een f 8 zou inderdaad niet misstaan hebben en je kon ook nog hoger in de iso gaan als je de snelheid wou behouden. De keuze voor een lager F getal kan mogelijks bewust geweest zijn om niet tot de einder scherpte te hebben. Kan best zijn dat die niet zo mooi oogt.
            Mist, welke hier aanwezig, is ook vaak een spelbreker in gestoken scherpte heb ik al ondervonden.
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

            Comment


            • #7
              Re: Tegenlicht

              De 5.6 vind ik hier wel op zijn plaats, door de beperkte DOF en de mistige BG komt de boot meer tot zijn recht. Zo laten
              Photography is an art of observation.

              Comment


              • #8
                Re: Tegenlicht

                Ben ook al enige keren komen kijken Dominic.
                Foto's in de mist met een doorbrekend zonnetje zijn geen sinecure.
                Kan enkel maar herhalen waar hiervoor geschreven werd omtrent het diafragma...dat voor mij het water in de voorgrond scherper mocht.

                Groetjes
                Marc
                Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                Comment


                • #9
                  Re: Tegenlicht

                  Volg mijn voorgangers i.v.m. de scherpte, maar toch een mooie foto !!
                  grt. Ria

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tegenlicht

                    De f5.6 was inderdaad bewust gekozen zodat het vrachtschip en de industrie op de achtergrond niet met de aandacht gingen lopen.
                    Ik had inderdaad misschien beter voor een f8 gekozen en dan een paar meter voor het bootje scherpgesteld zodat het water op de voorgrond ook scherp zou zijn.
                    De mindere scherpte op het bootje zelf zal voor het grootste deel te wijten zijn aan de lens die op zijn uiteinde stond.

                    Bedankt voor het kijken en de reacties!
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment

                    Working...
                    X